Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hele frø i bakst

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-12, 12:28   #1
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hele frø i bakst

Er det sunnere eller likt som malte frø? Er det en god grunn til å ikke male opp frøene før jeg hiver de i brødet? Tenker mest på store frø som solsikke osv. Linfrø bør vel gå greit, men der har jeg lest at de gir bedre nytte av seg malt?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 12:45   #2
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hele frø i bakst

Det jeg vet er at linfrø går ufordøyd gjennom tarmen når de er hele, og dermed får man ikke nyttegjort seg av de sunne oljene som linfrø inneholder. Som mageregulerende middel derimot er vel hele linfrø best.
De større frøene tror jeg tarmen greier å fordøye hele, samt at vi nok tygger dem i stykker også.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 12:46   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hele frø i bakst

Men det er ingen god grunn til å beholde de hele?

Mannen klager nemlig på frøene mine.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 12:48   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hele frø i bakst

Jeg har mann datter og sønn som klager på frø, og derfor maler jeg de... Tror ikke det har noen hensikt utover at jeg liker å tygge frø.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no