Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Marsipankake - holdbarhet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-12, 17:52   #1
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Marsipankake - holdbarhet

Skal bake to kaker til konfirmasjon på søndag for en kollega.
En oreo og en marsipankake.
Kan jeg pynte dem i morgen kveld og avlevere på jobb på fredag eller blir det for lenge siden konfirmasjonen ikke er før på søndag?

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 17:53   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake - holdbarhet

Jeg syns det var litt lenge. Ville ideelt sett lagd dem lørdag, ihvertfall ikke tidligere enn fredag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 17:54   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marsipankake - holdbarhet

Krem og sånt blir vel litt gammelt om kaka skal stå i tre døgn før servering. Og såvidt jeg husker blir oreokaka klissete under om den står mer enn ett-to døgn.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 17:54   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Marsipankake - holdbarhet

Tors-søndag høres litt lenge ut. En dag i forveien er optimalt. Men du kan jo gjøre klar en del. Bake bunnen, kjevle ut marsipanlokk, etc.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 17:56   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake - holdbarhet

Ja, det hørtes for lenge ut. Jeg synes kakene er best når de er fylt dagen før. Men bunnen kan lages og marsipanlokket kjevles, ja.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 18:32   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipankake - holdbarhet

Jeg er sær og synes kremkaker skal lages samme dag. Oreokaken holder vel litt lenger.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 19:58   #7
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Marsipankake - holdbarhet

Slår meg sammen med koret. Det er for lenge ja, toppen dagen før syns jeg på den type kaker.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 20:03   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Marsipankake - holdbarhet

Absolutt ikke mer enn en dag nei.

  Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 20:33   #9
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Marsipankake - holdbarhet

Den er god
Da lager jeg dem på lørdag

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 16:01   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Marsipankake - holdbarhet

Hvis du blandet litt vaniljekrem eller noe i kremen, så smaker den ikke så lett gammelt. Jeg syns ikke noe om kremkaker som ikke er dagsferske, for å være helt ærlig. (Men så er jeg ikke sååå glad i bløtkaker heller). Oreokaken blir vel bedre hvis den får stå minst en dag.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no