Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Grønnsakstråd 2021

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-21, 15:23   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.609
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Den er ganske stor (1 mål), og flat, men så har jeg også flaks med at huset ligger midt på, så det er fullt mulig å ha en stor kjøkkenhage ved parkeringsplassen, uten at det stjeler av barnas og hundens boltreplass på plenen.

Men pen, det er den ikke. Jorda er altfor fruktbar, så ugresset er helt umulig å holde tritt med.



Jeg tror ikke det blir noen tomatnød her i år, hvis ikke plantevernmidlene slår til i år, som de gjorde i 2019. Det ble bestilt noen få (...) tomatfrø sammen med chilien og paprikaen. Bare noen sorter jeg ikke hadde prøvd før, og noen som hadde fine farger og noen som jeg har prøvd før og som er bænkers. Men jeg bytter gjerne bort noen chilier mot noen blomster, der er du mye flinkere enn meg!

Har også rundt et mål, og huset midt på, og garasje og relativt stor asfaltert parkeringsplass. På fremsiden av huset er nabolagets snarvei, så det er ikke helt risikofylt å plante der, men jeg har litt planer om det. Men det er såpass skrå at det går ikke å sette pallekarmer sånn enkelt. Kan ikke grave noe sørlig, de er kort vei ned til steinene, og ikke bare å fylle opp heller for det hele kulminerer jo i ripsbuskene som står i enden av tomta. En relativt ubrukelig hage egentlig. Og en enorm samplanting som står altfor tett av en stor rododendron, en kjeglebusk av et slag og en annen sak, som vokser i hverandre og okkuperer mye av området. I tillegg til at sandkassen er der, men den er ikke mye i bruk, det vokser et tre, husker ikke om det er furu eller gran, oppi der, er vel passert halvmeteren... Men det er der jeg har min eneste pallekarm da, som dog fint burde vært dobbel i høyde ja.

Ekstra utfordring er hjorten, det var spist mye av jordbærplantene mine i fjor...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no