Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har barna deres mye klær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Har barna deres mye klær?
Ja 90 52,94%
Nei 18 10,59%
Akkurat passe 62 36,47%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-07, 23:18   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Him.. Selvsagt kan finklær i str 68 og lignende være vanskelig å bruke mer enn noen få ganger. Det er vel heller unntakene og når det gjelder disse unntakene så er det god anledning til å la andre bruke dem senere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 23:20   #22
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.501
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Ja, jeg glemte helt å svare på spørsmålet. Synes de har passelig med klær. De har to hyller hver i et skap. Vet ikke helt hvor mye de har i antall.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 23:31   #23
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.613
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Storebror har passe med klær. Det har storesøster også. Minstemor har mest. Ikke så rart siden hun arver etter storesøskene. De arver ikke etter hverandre siden de bruker samme størrelse og eldste jenta er prinsesse ut i fingerspisssene. Minstemor syns det er helt greit med gutteklær, forløpig. Resultatet er at hun har mye klær. Kjøper ikke så mye nytt til men noe må også hun få. Klærne blir jo slitte og utvaskede etterhvert.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 23:33   #24
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Veldig mange av våre venner veit at vi har omtrent ingen penger, så vi arvar kle av mange barn. Vi har kjøpt veldig, veldig lite; er vel kun undertøy og sko vi har kjøpt.

Vi har MASSE tøy. Ei stund her hadde poden over 20 bukser, og vi måtte berre sortere ut og gi tilbake ein del.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-07, 23:40   #25
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Veldig mye!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 00:28   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Da hadde du fått litt spader av å se oss. Så lenge klærne passer og er rene og uten hull, så kan det gjerne være 15 år gammelt arvetøy med litt sære fargekombinasjoner.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 00:33   #27
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Jeg skrev ja, for hun har sinnsykt mange trøyer, gensere og sommerkjoler (Hun har fått 10-12 sommerkjoler som jeg og min søster har brukt, i tillegg til at jeg har kjøpt mange) Hun har ekstremt mange enkelstående sokker. Sånn føles det ihvertfall når jeg prøver å finne ett par. Bodyer, strømpebukser og bukser er sjelden vare derimot=

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 00:41   #28
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Ja, de har mye tøy.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 00:43   #29
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

barnehagegutten har akkurat passe. Passe til at han kan skifte klær hver dag i en uke eller så uten at jeg trenger å vaske. Altså har han iallfall 7 hele skift. Hm, når jeg tenker meg om har han vel en del mere enn det. men jeg føler ikke at han har mye, egentlig. Minstemann har for mange bukser og for få bodyer, enkelt og greit. Etterhvert som han vokser inn i storebror sine klær blir det trolig akkurat passe.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 00:45   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Blobben har massemasse babytøy, fordi Frøkna hadde mer enn hun trengte da hun var baby og vi har arvet mye fra min søster.

Frøkna bruker det meste av sitt tøy så mye at det er ganske utslitt før hun vokser ut av det, så jeg synes hun har ganske passe med klær.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 01:40   #31
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Jeg stemte også akkurat passe. Akkurat nå begynner vi å bli i manko på bukser.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 07:50   #32
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Da hadde du fått litt spader av å se oss. Så lenge klærne passer og er rene og uten hull, så kan det gjerne være 15 år gammelt arvetøy med litt sære fargekombinasjoner. I barnehagen i alle fall. Når vi skal "ut blant folk" er jeg litt mer kresen.

Og oss også. Jeg synes uansett ikke noe om at ungene blir noen slags "utstillingsvinduer" for god smak...

  Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 07:53   #33
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Altfor masse Får ikke brukt alt en gang...

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 08:08   #34
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.934
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Vi arver fra flere steder, så vi er på grensen til å ha for mye tøy.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 08:11   #35
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

GUtta har akkurat passe,storebor har vel en del mer t-skjorter en han stregt tatt behøver, men han har fått flere i gaver, samt arvet basic t-skjorter av storesøstrene sine

Jentene mine (18 og 20) drukner i klær...særlig topper

De har ti ganger så mange topper som jeg har, hver.
Men de kjøper tøyet sitt selv for egne penger

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 08:40   #36
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Mine to har mye tøy. Storebror sitt skap ble fylt op av tøy han selv valgte da vi var i USA. Nå vokser han ikke så fort lengre, og nå er det stadig mer tøy som blir slitt ut. Alt av tøy som er pent brukt, gies til nabogutten, som synes det er stas og arve.

Lillesøss har periodevis i sitt korte liv hatt veldi mye tøy, hovedgrunnen er at hun har fått mye. Første barnebarn og jentetantebarn på lange tider i begge familier. I tillegg er jeg selv glad i å handle jentetøy, da det er mye lettere enn til gutt. Jeg prøver dog å være kjønnsnøytral på en del klær slik at lillebrøster kan bruke det. Men jeg har begynte å stramme inn litt på innkjøpene etterhvert somjeg ser at enkelte ting ikke blir brukt uansett hvor kult det er.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 08:44   #37
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

S har vel passe mye tøy. Et lite skap. Jeg er flink til å rydde bort klær som er for lite, pakkes på loftet til en senere anledning. Han har bukser og gensere nok til ca 1 ukes barnehagebruk. Jeg synes det er greit å slippe å vaske hver dag.
Vi arver ingenting, får tilbud om å låne, men det takker jeg nei til da vi har nok fra før og han sliter såpass på det at jeg ikke ønsker å låne noe.
Han får litt til bursdag og jul, og vi kjøper ting han trenger i tillegg, stort sett bare nytteplagg, lite luksus.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 08:56   #38
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Yngstejenta arver mye klær, så hun har skapet fullt. Storesøster og mellomste har egentlig lite klær, men det holder akkurat.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 10:42   #39
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Vi har veldig mye babytøy, så lillebror har mye klær. Det er fordi vi har arvet masse - fra tre av guttenes kusiner og fra ei venninne med to sønner. Babytøy blir jo nesten ikke slitt. Storebror har derimot ikke hatt mye tøy etter at han ble for stor til str 80.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 10:58   #40
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.422
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har barna deres mye klær?

Junior hadde mye klær, men det begynner å bedre seg nå. Jeg hadde særdeles lite å gjøre i permisjonen, så da ble det en del shopping Jeg er dessuten blitt mye flinkere til å kjøpe klær som er slik vi liker dem, altså behagelige og praktiske. Spesielt da han var baby, var det mye klær som aldri ble brukt fordi de var plundrete å få på eller stive eller ubehagelige for han, selv om de var fine...

Jeg gir bort ca halvparten til en venninne som har en gutt 2 størrelser mindre enn Junior, resten spares til en evt andremann.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no