Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Droppe sjampo?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-12, 15:58   #41
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Mener du Neutral som i det merket man kjøper på matbutikker?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 15:17   #42
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg ble inspirert av at noen fortalte om dette på FP i sommer, og har kun vasket håret med balsam siden det - kjempefornøyd! Jeg har lett fall, og det ser overhodet ikke ut uten føhning, så det må jeg gjøre. Men jeg var i ferd med å ødelegge håret mitt med alt for mye vasking, føhning og rettetang hver eneste dag.

Med kun balsam får håret en mye spensitigere kvalitet og jeg er superfornøyd. Det eneste jeg savner er å kunne bruke masse forskjellige stylingprodukter - men det blir billig på dette viset, da! Og jeg føler at jeg tar vare på håret på en mye bedre måte enn jeg gjorde tidligere.

Litt pes å finne riktig balsam ( se www.lockig.se ), men når det er gjort, går det jo av seg selv.

Jeg bruker Neutral shampo som startshampo (fjerner silikoner før man helt går over til å bruke kun balsam). Den shampoen bruker jeg også etter å ha blitt fristet til å bruke ulovlig styling i nye og ne og etter frisørbesøk. Til vanlig vasker jeg håret med Neutral balsam og Bumble & Bumble leave-in conditioner. B&B balsamen kan også has i håret som stylingprodukt.

Jeg ble veldig overrasket over at håret blir gnistrende rent kun ved balsamvask.

Hm.

Jo, dette har jeg lyst til å prøve på min psoriasbefengte hodebunn. Men jeg må ha det inn med teskje. Neutral som i apotek-shampoo/-balsam eller noe annet? Og hvor kjøper du denne Bumble & Bumble-saken?

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 15:50   #43
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Nå har jeg prøvd vasking ca 2 ganger den siste uken og ingen ganger uken før det. Bruker shampo og balsam fra Sebastian, uten silikon så langt jeg klarte å sjekke. I håret har jeg litt olje, bruker nå den derre som jeg egentlig vil boikotte fra Israel men som jeg fikk til jul.

Håret mitt er krøllete, jeg har MYE hår men de tjukke hårene har blitt tynnere med årene og det er tørt. Nå blir det fett de første 5 cm den 4-5 dagen. Da vasker jeg. Utseendemessig synes jeg ikke det har vært på topp. Men det som har vært topp er at jeg har sluttet å flasse fra hodebunnen! Det er levelig nå og jeg gir det litt mer tid.

Men, moroccan oil inneholder masse silikon, gjør den ikke? eller mener du en annen?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 22:54   #44
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Hm.

Jo, dette har jeg lyst til å prøve på min psoriasbefengte hodebunn. Men jeg må ha det inn med teskje. Neutral som i apotek-shampoo/-balsam eller noe annet? Og hvor kjøper du denne Bumble & Bumble-saken?

Ja, Neutral som selges i dagligvare og på apotek. Sjampoen bruker du som en siste sjampovask før du går over til kun balsamvask. Sjampoen brukes også som en rensesjampo etter bruk sv "ulovlige" produkter.

Du trenger ingen annen balsam en Neutral sin, men om man har vedig tørt hår, kan man ha i en mer pleiende balsam etter den første. Du finner oversikt over lovlige balsamer på www.lockig.se. Bumble and Bumble selges av få frisører i Norge, men kan kjøpes på nett. Jeg liker den, fordi det en leave-in balsam som kan brukes som pleieprodukt for å roe ned brusete hår .

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no