Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

BB krem

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-12, 08:38   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

BB krem

Noen som har prøvd denne kremen? Skal være en fondation, concealer og fuktighetskrem i ett. Og så hadde den solfaktor.

Jeg leste om den i TARA i går. Der var det nevnt BB krem fra flere merker men når jeg søker på nett nå så kommer kun den fra Garnier opp og den er visst dømt nord og ned iflg flere blogger. Den kommer opprinnelig fra asiatiske merker og de har visst en annen hudtype enn oss Europeere...
Her er en link: http://www.kk.no/883517/norges-forste-bb-krem


Er ikke så in i denne kremverdenen men jeg bruker da concealer og solpudder hver dag så om man ser like fresh ut med denne kremen så går det jo an å prøve den.

Om noen har prøvd, hvilket merke har du prøvd og er du fornøyd?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 08:40   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB krem

Det finnes ingen alt-i-ett-krem som kan erstatte fuktighetskrem for min del, jeg har altfor krevende hud til det.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 08:42   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB krem

BB fra Loreal, er det den? Jeg så en reklame for den på TV i går.

Det var det jeg kunne bidra med.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 08:45   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB krem

Hm. Kanskje det var den fra Garnier jeg så reklame for?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 08:57   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB krem

Jeg bruker en sånn type krem etter anbefaling fra Benzo. Min hud klarer seg ikke uten en egen fuktighetskrem, så jeg må legge på det først. Men utenpå den så bruker jeg en krem fra Estee Lauder som er som en slags foundation, men som slett ikke setter så mye farge og bare jevner ut huden. Jeg er veldig fornøyd med resultatet av den, men hvordan den virker skjønner jeg ikke helt.

Den jeg bruker heter Sheer tint, men jeg ser at også Estee Lauder har kommet med en egen BB-krem siden sist jeg undersøkte. Jeg bruker denne: http://www.esteelauder.com/daywear/s...t_release.tmpl

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 09:16   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: BB krem

Takk for tips, Tjorven. Den høres fin ut og må luktes på. Orker ikke kremer med mye lukt. Og kremen må ikke være fet.
Bruker du fuktighetskrem under fra Estee Lauder også?

Det er vel det jeg egentlig er ute etter, ikke brunkrem men en farget dagkrem som gjør huden litt fresh.

Jeg bruker solpudder fra Mary Kay. Er veldig fornøyd med det men det er nesten tomt nå så jeg tenkte egentlig å se på noe annet. Jeg bruker det solpudderet på hele ansiktet, skal man ikke det, tro? Svieper over med en sånn kost som følger med.

Var på TaxFree for en måned siden og tittet på solpudder fra Guerlain. Damen der sa at det ikke skulle brukes på hele ansiktet men bare i kinnene..... ? Da er den uaktuell..
Noen som bruker solpudder fra Guerlain, hvor i ansiktet bruker dere det?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 09:21   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB krem

Har brukt solpudderet fra Guerlain tidligere og da i hele fjeset.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 09:22   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB krem

For tiden bruker jeg fuktighetskrem fra Body Shop. Den funker egentlig ikke sånn som jeg vil, så jeg burde bytte. Vanligvis har jeg fuktighetskrem fra Biotherm. Det er den jeg har vært mest fornøyd med.

Jeg har nedsatt luktesans, så jeg klarer ikke å mene noe om hvordan den lukter. Det som er bra er altså at den gir meg jevnere hud uten å bli skrekkelig brun. Jeg bruker også litt solpudder på toppen (også det fra Estee Lauder ... som faktisk er helt tilfeldig). Jeg pleier ikke å være særlig merkelojal når det kommer til hudpleieprodukter og sminke. Det solpudderet har to farger i samme boks. Jeg bruker den mørke i kinnene og den lyse i panna og på haka

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 10:02   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB krem

Guerlain er er solpudder og ikke en rouge og kan brukes i hele ansiktet(og kroppen forøvrig).
Da jeg kjøpte mitt for første gang var det anbefalingen jeg fikk. Siden har jeg bare kjøt uten å spørre om råd.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 10:09   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: BB krem

Jeg falt for hypen, og kjøpte BB-krem fra Skin79, et av de koreanske merkene. Den er litt pussig; dekker lite, er grå i tonen først, men blir så betraktelig mørkere på huden,og lukter temmelig sterkt solkrem. Jeg betalte en slikk og ingenting, så det er ikke noe stress, men jeg liker ikke at den aldri "setter seg", og forblir litt klissete på huden. Jeg har tørr hud.

Lipglossbitch gir for øvrig rosende omtale til BB-kremen fra EL, men hun liker visst også Garnier.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 10:30   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB krem

Jeg bruker en farget dagkrem/ foundation fra MAC, etter tips her inne fra. Men jeg føler at jeg trenger å bruke vanlig fuktighetskrem under. Den fuktighetskremen jeg har nå er jeg veldig fornøyd med; den er fra Dior.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:26   #12
Smilla
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 45
Smilla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: BB krem

Jeg har den fra Garnier. Kjøpte den for noen måneder siden og den står fortsatt like full i skapet. Jeg er avhengig av fuktighetskrem i ansiktet, men med denne var det som å gni på vann. Etter to minutter var jeg like stiv og tørr igjen. Og noe farge eller utjamning av hudtonen så jeg ingenting av.:skuffa:

Jeg bruker ansiktskrem og pudder og solpudder fra GloMinerals, det er det som fungerer best i mitt ansikt.

Smilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:35   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB krem

Den heter ikke noe med BB, men Dermalogica dagkrem med farge oppfyller de kriteriene. Gir fuktighet og pleie, jevner ut og gir litt farge. Jeg bruker ofte bare den og ikke foundation om sommeren.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:35   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: BB krem

Takk for svar.
Ser ut til at dette er et sånt produkt som jeg ikke kommer til å bruke. Jeg liker ikke sånne type brunkremer eller pudder utenpå huden, føler at det blir så stivt og tørt. Jeg har etpar sånne ID Mineralpudder men de blir brukt svært sjelden.

Men jeg skal sjekke ut den kremen som Tjorven skrev om, fra Estee Lauder. Noen som vet hvor jeg får kjøpt den på nett, litt rimeligere?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:39   #15
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: BB krem

Eg kjøpte BB og synes den fungerer heilt greit til kvardagsbruk, altså når eg ikkje har behov for å vere særleg pynta. Den dekka vel så godt som mineral-pudderet frå BM, faktisk.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 18:32   #16
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: BB krem

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Den heter ikke noe med BB, men Dermalogica dagkrem med farge oppfyller de kriteriene. Gir fuktighet og pleie, jevner ut og gir litt farge. Jeg bruker ofte bare den og ikke foundation om sommeren.

Er det vanskelig å finne riktig fargenyanse? Kan man sjanse på å bestille på nett uten å ha prøvd først?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 18:37   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: BB krem

Det er vel bare tre nyanser, jeg bruker medium og den passer fint til sånn relativt lys hud som er brunere om sommeren.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no