Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Droppe sjampo?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-12, 21:01   #1
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Droppe sjampo?

Vaske hår uten sjampo. Hva tror dere om det?

http://www.kjendis.no/2012/04/15/kje...vere/21118106/

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:06   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Jeg er temmelig sikker på at det å droppe shampo ikke vil gi meg blondt, krøllete hår på 17 dager.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:07   #3
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe sjampo?



Det vet du ikke før du har prøvd, Teo.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:07   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Jeg tror det er noe i det. Jeg har hår med store krøller/veldig mye fall, og det blir veldig tørt om jeg vasker det ofte. Tror jeg fint kunne kuttet ut sjampo egentlig.

Kanskje jeg skal prøve?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:07   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Du skal ha temmelig grovt/tørt/brusete hår for at jeg ser for meg at noe sånt skal funke. Dessuten virker det å være mer styr enn det er å finne en shampoo/balsam-kombinasjon som funker.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:08   #6
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg tror det er noe i det. Jeg har hår med store krøller/veldig mye fall, og det blir veldig tørt om jeg vasker det ofte. Tror jeg fint kunne kuttet ut sjampo egentlig.

Kanskje jeg skal prøve?

Jeg kunne tenke meg å prøve metoden uten hverken sjampo eller balsam.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:10   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Kan godt være, men jeg har ingen interesse av å teste det ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:11   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Jeg tror i alle fall helt sikkert at man klarer seg med langt, langt mindre shampo enn det som har blitt normen i dagens samfunn, hvis målet er å ha rent hår.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:11   #9
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Næh. Tror heller på å ikke vaske det for ofte.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:13   #10
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Snuppa mi har et sånt stort krøllete hår, og det fungerer definitivt best å ikke vaske det mer enn en gang i uka. Hvis noen hadde funnet opp en slags hårstøvsuger, hadde jeg seriøst vurdert å slutte med sjampo til henne.

Til meg selv, not so much.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:13   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Min bror har ikke brukt shampo på flere år. Han sier håret venner seg til det ja. Han har riktignok kort (tykt) hår.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:16   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg kunne tenke meg å prøve metoden uten hverken sjampo eller balsam.

Jeg tror jeg vil ha balsam. Syntes det er fint at håret lukter godt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:20   #13
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Jeg har flere bekjente som ikke bruker shampoo. Noen bruker natron/eddik-varianten, og noen bake skyller i vann. Jeg har forsøkt, men ble ikke helt fornøyd. Nå bruker jeg shampoo uten avfettingsmiddel/sulfater, det fungerer mye bedre, håret er mye finere, trengs ikke å vaskes så ofte, og behovet for balsam er kraftig redusert, om ikke eliminert. Når man ikke avfetter håret trenger man jo ikke å gjenfukte det etterpå. Blir mye billigere og mindre styr.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:23   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Dette holdt jeg på med i 2008 og ja: Det funker som bare det. Men det ble litt pesete etterhvert å finne rett balsam - for man kan ikke bruke hvilken som helst. Cluet er at det ikke er sulfater eller silikon i den. Vi gjorde grundig research og håret endret seg merkbart. Men jeg måtte alikevel bruke styling i det og da var det på med samme regla - ikke sulfat eller silikon. Og det er ikke bare bare. Og ja: Det funker nok best på krøllhår

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:28   #15
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.465
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Mrs. Longbottom, hvilken shampo bruker du?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:31   #16
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Jeg kan svare for meg: Jeg bruker naturlige produkter fra LUSH.

Shampo: CurlyWurlyGirly



Balsam: American Cream

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 21:55   #17
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Jeg prøvde meg en periode på fem-seks uker uten sjampo. Jeg har fall i håret, altså en lett antydning til bølger, men merket ikke forskjell på dette. Håret bølget seg når det var fuktig akkurat som før. Men jeg synes håret luktet snodig, og det ble stivere. Jeg dusjet og skylte håret i kun vann. Husker at det var en skikkelig deilig følelse å få vasket håret med sjampo og balsam igjen, jeg savnet lukten og liker at håret lukter godt.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:02   #18
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.465
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Takk mrs. L!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:02   #19
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Jeg ble inspirert av at noen fortalte om dette på FP i sommer, og har kun vasket håret med balsam siden det - kjempefornøyd! Jeg har lett fall, og det ser overhodet ikke ut uten føhning, så det må jeg gjøre. Men jeg var i ferd med å ødelegge håret mitt med alt for mye vasking, føhning og rettetang hver eneste dag.

Med kun balsam får håret en mye spensitigere kvalitet og jeg er superfornøyd. Det eneste jeg savner er å kunne bruke masse forskjellige stylingprodukter - men det blir billig på dette viset, da! Og jeg føler at jeg tar vare på håret på en mye bedre måte enn jeg gjorde tidligere.

Litt pes å finne riktig balsam ( se www.lockig.se ), men når det er gjort, går det jo av seg selv.

Jeg bruker Neutral shampo som startshampo (fjerner silikoner før man helt går over til å bruke kun balsam). Den shampoen bruker jeg også etter å ha blitt fristet til å bruke ulovlig styling i nye og ne og etter frisørbesøk. Til vanlig vasker jeg håret med Neutral balsam og Bumble & Bumble leave-in conditioner. B&B balsamen kan også has i håret som stylingprodukt.

Jeg ble veldig overrasket over at håret blir gnistrende rent kun ved balsamvask.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 15-04-12 kl 22:11.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:09   #20
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Snart sjuåringen min har aldri vasket håret med sjampo eller andre hårprodukter (bortsett fra når han har kastet opp og det har landet i håret), hans hår blir aldri fett. Aldri. De to eldste vasker håret på vanlig måte med shampo (og balsam for den langhårete), og de får fett hår hvis det går noen dager mellom hver gang. Jeg er overbevist om at minstemanns hår er selvrensende. Det begynte som et eksperiment fra min side da han var nyfødt, jeg hadde ei venninne med hudproblemer som sa at hun ikke kunne bruke sjampo og at hår var selvrensende - hun anbefalte det til meg (fordi jeg har kløende hud over hele kroppen), men jeg valgte å bruke metoden på mitt da ufødte barn. Jeg er spent på om det skjer noen forandring når han kommer i puberteten. Jeg kommer i alle fall ikke til å introdusere sjampo i hodet hans. Det mest pussige er i grunn at det ikke lukter av det heller. Det lukter rent - eller ingenting i grunn. Nå skal jeg skynde meg å si at vi selvsagt vasker gutten, og når han er i dusjen så skyller vi håret også - men uten såpe.

Jeg har ikke prøvd på meg selv, orker ikke prosessen fram - det blir noen uker med et fryktelig utseende tror jeg for min del...

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no