Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Droppe sjampo?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-12, 23:02   #21
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Mrs. Longbottom, hvilken shampo bruker du?

jeg har brukt flere forskjellige, bl.a fra urtekram, og noen fra iherb.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 00:16   #22
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Jeg har forsøkte dette i 2009. Jeg har veldig flokete og krøllete hår, og fikk ikke dette til å fungere i det hele tatt, og flokene ble bare værre.
Jeg synes selv at krøllene mine blir penere og mindre brusete med vanlig produkter.
Men det var veldig morsomt å sette seg inn i metoden og prøve en haug med nye produkter. roduct junkie:

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 09:01   #23
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Jeg leste et stykke om dette i går. Der ble det å ikke "rense" håret med shampo fremhevet som et poeng. Men lenger nede var det snakk om rensebalsam. Hva blir forskjellen hvis man fortsatt renser håret, bare kaller produktet noe annet enn før?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 09:22   #24
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Prislappen.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 09:58   #25
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Prislappen.

Forskjellen for håret.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:19   #26
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Vi har en 7-åring som kun unntaksvis har fått sitt hår vasket med shampo. Fra han var liten har vi kun brukt rent vann, fordi han hadde så veldig mye eksem, og vi ville spare huden hans. Han har like fint og rent hår som oss andre som bruker shampo.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 11:03   #27
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Det er vel forskjell på fettproduksjon i hårbunn for barn og voksne, tror jeg? Jeg kan ikke se at det skal være sammenlignbart. Jeg husker selv at i puberteten måtte jeg begynne å vaske håret oftere fordi det ble fett "av seg selv". Det var ikke fordi jeg begynte å bruke noen produkter i det, det hadde vært langt og slett og med kun shampovask i flere år, og var fortsatt slik. Men noe i selve hodebunnen forandret seg i puberteten.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 13:02   #28
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Zoe: Jeg bruker sjelden produkter i håret. Jeg har fall, men det blir litt krøller ettersom jeg som regel har det i en klumsete tott. Vil det da holde for meg å vaske det en gang med Neutral sjampo for så å bare bruke Neutral balsam etter det?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 13:49   #29
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Testing testing, dag 1 i dag.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 15:59   #30
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Zoe: Jeg bruker sjelden produkter i håret. Jeg har fall, men det blir litt krøller ettersom jeg som regel har det i en klumsete tott. Vil det da holde for meg å vaske det en gang med Neutral sjampo for så å bare bruke Neutral balsam etter det?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 15:46   #31
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Jeg er fryktelig fristet til å prøve, siden jeg har omtrent samme hårtype som hun i artikkelen. Bortsett fra at jeg har mørkt hår, da. Jeg plages en del med tørr hodebunn også, og selv om jeg gang på gang trior jeg har funnet botemiddelet mot akkurat dét, kommer det tilbake, og jeg må finne nye måter å bekjempe det på.

Men jeg kjenner jeg er skeptisk til å ikke kunne bruke særlig med stylingprodukter utover litt gelé. Jeg er f.eks avhengig av å bruke Osis dust it ved hårrøttene for at håret ikke skal ligge helt flatt på toppen av hodet. I tillegg setter jeg ofte opp håret, og da må jeg ofte bruke litt hårspray for å holde det på plass.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:42   #32
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Har nå holdt på i en uke, og håret er grusomt. Trått i tuppene og ekstremt fett ved hodebunnen. Tar det så lang tid før det blir bra, eller er det mitt hår det ikke funker på?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:57   #33
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Har nå holdt på i en uke, og håret er grusomt. Trått i tuppene og ekstremt fett ved hodebunnen. Tar det så lang tid før det blir bra, eller er det mitt hår det ikke funker på?

Jeg fikk sammeresultat og googlet. 6 uker tar det visst. Så jeg måtte revurdere strategien. Jeg skal jo se ut! Så nå prøver jeg ny taktikk. Vaske hver 4. dag.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 16:59   #34
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Jeg har lyst til å prøve. Men da må noen fortelle meg hva jeg trenger, og så tenker jeg litt på om jeg blir seende jævlig ut til håret regulerer seg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 14:07   #35
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Jeg prøver nå å "vaske" med bare vann. Håret blir jo veldig fyldig, men kjennes veldig grovt. Hodebunnen føles litt fet. Vasket håret med shampoo på fredag, og så har jeg vasket to ganger i bare vann. Vet ikke hvor lenge jeg orker å holde på, men kanskje litt lenger enn fem dager.

Nabojenta, har du gitt opp? Bruker du forresten balsam?

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 14:15   #36
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg ble inspirert av at noen fortalte om dette på FP i sommer, og har kun vasket håret med balsam siden det - kjempefornøyd! Jeg har lett fall, og det ser overhodet ikke ut uten føhning, så det må jeg gjøre. Men jeg var i ferd med å ødelegge håret mitt med alt for mye vasking, føhning og rettetang hver eneste dag.

Med kun balsam får håret en mye spensitigere kvalitet og jeg er superfornøyd. Det eneste jeg savner er å kunne bruke masse forskjellige stylingprodukter - men det blir billig på dette viset, da! Og jeg føler at jeg tar vare på håret på en mye bedre måte enn jeg gjorde tidligere.

Litt pes å finne riktig balsam ( se www.lockig.se ), men når det er gjort, går det jo av seg selv.

Jeg bruker Neutral shampo som startshampo (fjerner silikoner før man helt går over til å bruke kun balsam). Den shampoen bruker jeg også etter å ha blitt fristet til å bruke ulovlig styling i nye og ne og etter frisørbesøk. Til vanlig vasker jeg håret med Neutral balsam og Bumble & Bumble leave-in conditioner. B&B balsamen kan også has i håret som stylingprodukt.

Jeg ble veldig overrasket over at håret blir gnistrende rent kun ved balsamvask.

Dette er veldig spennende. Jeg bruker minimalt med produkter som shampo, deodorant og såpe (dusjer hver morgen og lukter ikke svette). Den shampoen jeg bruker er uten alle disse stoffene jeg helst ikke vil påvirkes av (parabener, sulfater, osv), men kanskje jeg skal kutte shampo helt.

Mener du Neutral som i det merket man kjøper på matbutikker?

Selv bruker jeg shampo og balsam fra Dessert Essence som jeg kjøper på iHerb.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 14:20   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg fikk sammeresultat og googlet. 6 uker tar det visst. Så jeg måtte revurdere strategien. Jeg skal jo se ut! Så nå prøver jeg ny taktikk. Vaske hver 4. dag.

Jeg bedriver noe sånt. Det begynte med annenhver, ble tredjehver, og nå vasker jeg bare håret et par ganger i uka, sikkert rundt hver fjerde dag eller noe sånn.

Funker fint for meg, det har dog ikke vært en bevisst strategi, bare blitt sånn... Men jeg er mye mindre plaget av fett hår enn jeg var tidligere ingen tvil om det. Håret mitt ser egentlig best ut når det er 2-3 dager siden der ble vasket.

Jeg har altså egentlig tørt hår, som dog likevel ble fett, med krøller/fall.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 15:00   #38
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Jeg prøvde å droppe shampoen i noen få dager, og brukte bare litt balsam i tuppene. Håret så ikke så aller verst ut, men jeg syntes det luktet litt, vel, ufresht. Nå er jeg tilbake til morgendusj med shampo hver dag.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 15:04   #39
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Hmmm. Kanskje jeg skal prøve dette. Jeg bruker Neutral sjampo og balsam til vanlig, kanskje jeg bare skal droppe sjampoen å se hvordan det går. Har masse krølle, men ikke så langt hår som hun på bildet. Jeg er også veldig plaget med sår og tørr hodebunn så absolutt verdt å prøve for å se om det blir bedre.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 15:40   #40
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe sjampo?

Nå har jeg prøvd vasking ca 2 ganger den siste uken og ingen ganger uken før det. Bruker shampo og balsam fra Sebastian, uten silikon så langt jeg klarte å sjekke. I håret har jeg litt olje, bruker nå den derre som jeg egentlig vil boikotte fra Israel men som jeg fikk til jul.

Håret mitt er krøllete, jeg har MYE hår men de tjukke hårene har blitt tynnere med årene og det er tørt. Nå blir det fett de første 5 cm den 4-5 dagen. Da vasker jeg. Utseendemessig synes jeg ikke det har vært på topp. Men det som har vært topp er at jeg har sluttet å flasse fra hodebunnen! Det er levelig nå og jeg gir det litt mer tid.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no