Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-12, 12:38   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Det står på pakningene at man skal/kan legge flere lag, men det står ikke noe om hvor lenge man skal vente mellom hvert lag.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 13:45   #2
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Jeg legger lag 2 når det første laget er tørt. :enkel:

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 13:48   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Men, er det ikke fare for at det blir seigt og mjukt om man tar for tett?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 14:05   #4
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Ikke hvis du tar tynne strøk, det er i alle fall min erfaring.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 14:18   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Jeg venter til det første er tørt. Ca 10-15 minutter (om jeg har tid). Jeg har en tendens til å smøre tjukt på. Har aldri opplevd at det blir seigt og mjukt.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 15:18   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

10-15 min i mellom synes jeg er alt for kort tid, i alle fall for meg. Kanskje jeg tar for tykt på første gangen? men om jeg ikke tar et ganske tykt lag så blir det ikke dekkende. Jeg må vente i alle fall en time mellom lagene, kanskje det bare er meg det er noe galt med.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 15:57   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Det er tidkrevende greier dette her.

Jaja, får øve meg litt nå, så det blir bra når jeg skal bruke det til pent. Det var jammen vanskelig å legge mørk farge pent på!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 16:18   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

10-15 min i mellom synes jeg er alt for kort tid, i alle fall for meg. Kanskje jeg tar for tykt på første gangen? men om jeg ikke tar et ganske tykt lag så blir det ikke dekkende. Jeg må vente i alle fall en time mellom lagene, kanskje det bare er meg det er noe galt med.

En time? Da hadde jeg ikke giddet å bruke negllakk. Jeg tar altså ikke tiden, men kjenner forsiktig om lag 1 er tørr og da peiser jeg på lag 2 og avslutter meg Sally Hansen Dry Kwik

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 16:35   #9
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

En time? Da hadde jeg ikke giddet å bruke negllakk. Jeg tar altså ikke tiden, men kjenner forsiktig om lag 1 er tørr og da peiser jeg på lag 2 og avslutter meg Sally Hansen Dry Kwik

Det er vel derfor jeg sjeldent orker å lakkere neglene. Det er et pes for om lag nr 2 blir lagt før første lag er helt tørt så blir det bare seigt. Jeg tenkte her for noen mnd siden at jeg skulle venne meg til å lakkere neglene for å føle meg litt mer feminin, men så langt er det altså ikke håp. Det blir rett og slett for tidkrevende for min del.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 16:42   #10
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Neglelakktørking er en fin måte å få mannen til å hjelpe ungene med alt de trenger hjelp til en times tid eller så

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 17:11   #11
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

10-15 min i mellom synes jeg er alt for kort tid, i alle fall for meg. Kanskje jeg tar for tykt på første gangen? men om jeg ikke tar et ganske tykt lag så blir det ikke dekkende. Jeg må vente i alle fall en time mellom lagene, kanskje det bare er meg det er noe galt med.

Det blir mer og mer dekkende for hvert tynne lag du har på.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 18:27   #12
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Jeg gidder ikke bruke lakk som trenger mer enn et strøk egentlig. Må jeg til med to har jeg dem på rett etter hverandre. Det er også det som gjøres i salong.

Syns Essie sine tørker relativt fort, og dekker bra.
Jeg har gjerne på ganske tykt strøk. Syns det er bedre enn å pirke med for lite lakk på penselen, for da blir det fort striper i lakken.

Nå lakket jeg akkurat en kjapp fransk manikyr på fem minutter. Hvit tusjneglelakk, og sart rosa, transparent lakk fra Essie. Et strøk holder i massevis da i alle fall. Nå ti min etter er det tørt nok til å knyte sko.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 18:51   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Jeg begynner med strøk nr 2 umiddelbart etter strøk nr 1. Det går fint det.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 19:47   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Jeg trodde det var møbler du skulle lakke, og tenkte at det stod på boksen, om det skulle være vått i vått, eller pussetørt eller helt tørt etterpå, men at det kom i så tilfelle an på temperaturen ute.

Vel, tusler ut igjen ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 20:27   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Det er vel derfor jeg sjeldent orker å lakkere neglene. Det er et pes for om lag nr 2 blir lagt før første lag er helt tørt så blir det bare seigt. Jeg tenkte her for noen mnd siden at jeg skulle venne meg til å lakkere neglene for å føle meg litt mer feminin, men så langt er det altså ikke håp. Det blir rett og slett for tidkrevende for min del.

Du kan jo bare ha et lag også da. Jeg hadde et lag med (Depend) neglelakk på i forige uke, og det gikk helt fint. Man MÅ jo ikke styre med alt dette over og underlakk og to lag med farge (for ikke å snakke om pyntingen! ).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 21:00   #16
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Du kan jo bare ha et lag også da. Jeg hadde et lag med (Depend) neglelakk på i forige uke, og det gikk helt fint. Man MÅ jo ikke styre med alt dette over og underlakk og to lag med farge (for ikke å snakke om pyntingen! ).

Jeg greier ikke å få kun et lag til å bli fint jeg, blir skjoldete på en måte. Nei, negelakk er sannelig ikke min sterkeste side.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 19:42   #17
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Altså, uh... I dag snakket jeg med ei som sa hun la strøk nr to med en gang hun var ferdig med det første og jeg tenkte at nei, dette må jeg prøve. Kan umulig funke, da blir det bare en vanvittig kliss.

Her sitter jeg da med perfekt neglelakk. (Så perfekt den kan bli lagt av meg så klart). Jaja, da gir jeg meg. Det er fullt mulig å legge strøk nr to rett etter det første uten at det blir seigt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 19:48   #18
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor langt mellomrom mellom hvert lag med lakk (Essie)

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg begynner med strøk nr 2 umiddelbart etter strøk nr 1. Det går fint det.

Det gjør jeg og. Men da må lagene være tynne. Blir best om jeg tar 3-4 lag og så bruker jeg en sånn fast-dry sak fra Essie. Da er det tørt på fantastisk kort tid. Og Essie lakkene er virkelig holdbare om jeg følger den prosedyren. Trenger ikke by lakk før etter en uke...

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no