Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hårfrie smoothe ben?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-12, 20:24   #1
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Spørsmål

Hårfrie smoothe ben?

Altså... Jeg har alltid vært en fan av å vokse vekk de hårene jeg ønsker å fjerne av flere grunner:
* det varer lengre
* jeg har lys hud og mørke hår, som jeg føler vises gjennom huden selv om jeg barerer helt ned
* jeg har såpass mye hår, feks på baksiden av lårene, at jeg synes det er vanskelig å få barbert ordentlig slik at jeg blir fornøyd og ikke ser ut som en dust
* jeg er kanskje pittelitt lat også, så det å vokse hver 4.-6. uke mindre arbeid enn å måtte barbere... hver dag...?

MEN: Så er jo problemet da: Når man vokser så må man jo spare disse jævla hårene til en viss lengde, slik at voksen klarer å fjerne dem. Og da er det jo en ganske lang stund hvor man - eller jeg i alle fall - ikke føler det er spesielt kult å avdekke de bleike skankene sine.

Og over alt rundt meg ser jeg utrolig flotte damer med nydelige, smoothe ben uten et eneste hår, med nydelig helt passendde brunfarge og ikke en eneste "skavank" noe sted.

Så spørsmålet mitt er rett og slett: Hvordan klarer dere å få det til, damer???

Dere som også vokser: hvordan sørger dere for å se freshe ut hele tiden, inntil det er tid for å vokse igjen? Please enlighten me.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 21:25   #2
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben??

Aner ikkje, eg voksa (ein ) legg i går for aller første gang, men dette følger eg gjerne med på.
Det var jo forholdsvis smertefritt og langt meir praktisk enn barbering.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 21:29   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben??

Vi bruker selvsagt epilator.
Vi er da nærmere bestemt dronningen av epilering - Adrienne - og hennes lille, litt mer pinglete skare.

  Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 21:34   #4
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben??

OUFFFF... Jeg har en epilator skjønner du/dere. Men jeg må innrømme at jeg ikke er så god på å bruke den, for jeg synes det lugger så inni h... Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg synes det er så sinnsykt mye mer vondt enn voksing??? Begge deler er jo "røske håra ut med rota".

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 21:37   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben??

Jeg barberer, men er ikke fanatisk. Hårene er lyse og få og nesten usynlige.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 21:40   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben??

Epileringen er skikkelig vondt første gangen, men er du flink til å gjøre det hver uke blir bena ganske numne til slutt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 21:41   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben??

Om sommeren shaver jeg hver gang jeg er i dusjen. Da blir det ikke så mye arbeid egentlig. Jeg skal ikke skryte på meg nydelige smoothe bein, men de er da relativt hårløse. Trur eg!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 21:43   #8
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben??

Jeg har ikke smuute perfekte bein, men har som deg sett mange damer med "perfekte" ben slik du beskriver, til og med moren min på snart seksti har slike!
Mine ben er korte, kraftige, bleke, med knepløser og prikker på leggene etter daglig barbering, flesk på innsida av lårene . Men jeg har ikke hår på lårene heldigvis (leggene derimot!).

Epilator har jeg aldri turt å prøve.

Vokser du selv eller på salong?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 21:43   #9
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben??

Vi epilerer, ja. Og så blotter vi beina, har mørkehvite legger i full offentlighet og satser på at det holder.

Jeg epilerer, og så skiter jeg i selvbruner stort sett. Hender jeg tar en runde, men ikke noe must. Jeg blir ikke særlig nuppete av epileringen, men den må gjøres ganske ofte hvis jeg skal være helt hårfri hele tiden, kanskje ukentlig. Kommer litt an på perfeksjonsnivået. Jeg er pirkete av meg...

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 21:46   #10
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben??

Hvordan man får skikkelig pene bein er jo en annen diskusjon. Da må man nok ha gode gener, pluss trene og spise skikkelig. Mye bevegelse og vektreduksjon kan gi mindre appelsinhud, men det vet jo alle, og det er ikke akkurat noen quickfix. Løpetrening og styrketrening i kombo er gull for fin rompe og lår.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 21:50   #11
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben??

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg har ikke smuute perfekte bein, men har som deg sett mange damer med "perfekte" ben slik du beskriver, til og med moren min på snart seksti har slike!
Mine ben er korte, kraftige, bleke, med knepløser og prikker på leggene etter daglig barbering, flesk på innsida av lårene . Men jeg har ikke hår på lårene heldigvis (leggene derimot!).

Epilator har jeg aldri turt å prøve.

Vokser du selv eller på salong?


Jeg er SÅ glad for å høre at det ikke bare er meg. Blåhvite legger med sorte hår eller sorte prikker etter hår, tendenser til blodårer, kraftige Barbielegger (og NEI, det er ikke bra) og flesk på innsida av lårene.

Jeg vokser på salong, og har gjort det i alle år. Oftere om sommeren enn om vinteren. Men kanskje jeg må finne frem epilatoren min igjen og gi den en ny sjanse...

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 21:55   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben?

Adrienne epilerer under armene. :deler villig om andre:
Hun er fullstendig gæern.
Tenk på det neste gang så blir du så satt ut av å tenke på det at det ikke føles like vondt. Det funker faktisk.

  Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 22:01   #13
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben?

AU! Jeg vokser riktignok under armene selv, men epilere....?? Helt selv?? Ouf, ouf... Men når jeg tenker meg om, så gjør mamma det også. Bena, armhuler og bikinilinje...

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 22:04   #14
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben?

Jeg trodde jo at jeg var i 95 percentilen på smerteterskel, så jeg forsøkte meg på epilering av armhulen etter tips fra Adrienne. Det var helt fryktelig. Mulig jeg prøver igjen, men da må jeg ta noe tequila først.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 22:06   #15
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben?

Høres ut som en bra plan. Men hvem vet... Det er jo ikke sikkert jeg kommer til å synes det er så vondt hvis jeg prøver, siden jeg er godt vant med å vokse armhulene fra før....

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 22:07   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben?

Huff, det er en kattepine det der. Jeg har en dårlig løsning, nemlig 2 uker etter voksing tillater jeg meg å vise meg i offentligheten med beina mine, mens de to neste ukene tilbringer jeg med langbukse eller langt unna folk. Ikke en optimal løsning, men likevel bedre (synes jeg) enn å måtte barbere hver eneste dag.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 22:07   #17
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben?

Nei, det er sikkert variasjon fra person til person også på hvor mye vondt det skal gjøre. Og i tillegg på hvor mye man tåler.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 22:12   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben?

Jeg epilerer også, men jeg blir aldri like hardcore som Adrienne.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 22:13   #19
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Huff, det er en kattepine det der. Jeg har en dårlig løsning, nemlig 2 uker etter voksing tillater jeg meg å vise meg i offentligheten med beina mine, mens de to neste ukene tilbringer jeg med langbukse eller langt unna folk. Ikke en optimal løsning, men likevel bedre (synes jeg) enn å måtte barbere hver eneste dag.


Det er det jeg også har gjort så langt, og jeg kjenner jeg begynner å bli litt lei av det egentlig... For det resulterer jo også i at mine blåhvite legger forblir om ikke blåhvit, så i alle fall ikke mer nyansert enn melkehvit kanskje...

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 22:19   #20
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hårfrie smoothe ben?

Jeg funderer på om det rett og slett kan fungere å epilere nå som jeg har vokset jevnlig en periode. Selv om det var helt uholdbart forrige gang jeg prøvde. Håra er så enormt tjukke, og mange, og sterke... Men etter voksing, før de er lange nok til å vokse igjen, er de ikke så mange, og heller ikke så tjukke, så kanskje.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no