Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Neglene mine deler seg

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-12, 20:41   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neglene mine deler seg

Jeg har i et par uker brukt ulike neglelakker. Jeg har noen ganger brukt underlakk, og andre ganger ikke. Jeg har neglelakkfjerner fra dagligvare, og den er uten aceton.

Er det neglelakken som gjør at neglene deler seg? Det øverste laget kan rives av på flere av fingene mine, og det ser ikke pent ut!

Finnes det hjelp å få?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 20:48   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Neglene mine deler seg

Hmm si det? Eldstemann og minstemor sin ene storetånegl er slik uten at den er lakket Så lenge vi lar den være uten å dille med den ser den normal ut. Det er først når vi klipper den at vi ser den er delt.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 20:52   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neglene mine deler seg

Dette er ikke min negl, men slik ser det ut. Jeg googlet split nail.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 20:54   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Neglene mine deler seg

Jeg svarte akkurat i den andre negllakk tråden. Jeg har i mange år støpt negler hver 4-5 uke, dvs. neglene mine var vel ikke av beste sort etter at jeg begynte å prioritere annerledes. Jeg kjøpte meg da en neglforsterker som inneholder akryl fra Sally Hansen, og neglene mine er så sterke og fine som de aldri har vært, i naturlig form!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 20:55   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neglene mine deler seg

Hmmm, men da må jeg jøpe neglelakk MED aceton?


Sitat:

If soft, consider that the nails may be getting too much moisture or being damaged by chemicals such as detergents, cleaning fluids and nail polish removers (the acetone containing removers are somewhat worse than acetone free). Some feel that once a week application of clear nail prep once a week may help. Nail polishes with nylon fibers in them may add strength.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 20:56   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neglene mine deler seg

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg svarte akkurat i den andre negllakk tråden. Jeg har i mange år støpt negler hver 4-5 uke, dvs. neglene mine var vel ikke av beste sort etter at jeg begynte å prioritere annerledes. Jeg kjøpte meg da en neglforsterker som inneholder akryl fra Sally Hansen, og neglene mine er så sterke og fine som de aldri har vært, i naturlig form!

Hvor kjøper man slikt? Jeg har aldri vært til håndpleier/ negledesign i hele mitt liv.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 20:57   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Neglene mine deler seg

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hvor kjøper man slikt? Jeg har aldri vært til håndpleier/ negledesign i hele mitt liv.

Jeg tror man får kjøpt den på Cubus, men skal ikke svare 100% sikkert.
Men på Ebay får du garantert tak i den. Jeg bruker negllakkfjerner med aceton, noe
annet tar jo vinter og votter av år for å fjernet lakken.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 21:11   #8
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Neglene mine deler seg

Eg har hatt sånne negler i 30 år. Det er litt kjedelig, både fordi det gjer vondt (om eg oppnår bittelitt lengde bøyer dei seg oppover berre eg vrir opp ein klut), og dei er ujevne, og lite pene. Men eg har vel stort sett funne meg i at mine negler er sånn. Har aldri nokon gong hatt lange negler.

Problemet blei BETYDELIG verre for nokre veker sidan etter ein intens uttesting av nyinnkjøpte Essie-neglelakkar, bruk av underlakk og overlakk, samt acetonfri fjernar. Så det hjalp i alle fall ikkje - utan at eg trur Essie skal ha skulda. Trur dette vil gjelde alle lakkar. Det er også litt teit i forhold til at når eg fjerner gammal negleakk, så har den sjølvsagt trengt seg inn mellom laga i nagla, og er umulig å få vekk....

Er interessert i Fløyel sitt tips her - dette er i alle fall noko nytt å prøve ut. Kan legge til at eg et sunt og bra, så trur ikkje eg manglar noko spesielt. Det absurde er at på tærne har eg bortimot klør - skulle gjerne hatt det litt meir jevnt fordelt dette her med negler....

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 22:16   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Neglene mine deler seg

Jeg har det problemet, ogsaa. Jeg maa bruke negleforsterker. Naa har jeg en fra O.P.I. som heter Sensitive and Peeling Nail Envy og tidligere har jeg brukt en fra Alessandro tror jeg det var. De er ikke saa dyre. Man lakker hver dag ett lag (lett og greit for det er gjennomsiktig lakk) i en uke, saa fjernes alt og man starter paa ny. Etter en stund er neglene saapass harde og ikke-splittede at man kan nöye seg med et lag i ny og ne. Det er ikke noe stress og törker fort.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 22:18   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Neglene mine deler seg

Blivakker (tror jeg det er) har noe pleiende greier til negler vet jeg

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 22:21   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Neglene mine deler seg

Jeg har også fått sånne negler som på bildet i det siste. Har alltid hatt negler som brekker lett, men ikke sånn flising. Interessant at du sier det om Essie, Syrin, for når jeg tenker meg litt om, begynte det gradvis å forverre seg da jeg begynte med ulike Essie-neglelakker. Nå har jeg brukt det i et par måneder, og neglene har vært ille siden merkeskiftet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 22:21   #12
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Neglene mine deler seg

Jeg har sånne negler, har alltid hatt det. Gutta sine er også sånn.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 10:08   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Neglene mine deler seg

File mye og holde neglene korte var ogsaa et tips jeg fikk. Naa er mine for lange, og en av dem delte seg i morges til tross for Nail Envy som jeg anbefalte over her.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no