Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-12, 12:25   #21
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Mitt beste tips er å bruke hårføner. Det er forskjellen mellom ok og katastrofe for tynt, glatt hår som mitt. Jeg vasker håret hver andre eller tredje dag, forsøker å bruke gode produkter, og føner håret helt tørt.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:26   #22
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Jeg jobber i bransjen, og bruker kun frisørprodukter. Det er himmelvid forskjell bare på hva slags produkter jeg bruker, altså frisør vs. dagligvare.

Vanligvis vasker jeg med frisørsjampo og balsam, før jeg har i en spray for å løfte håret ved røttene, og en paste for å få håret til å falle rettere, før jeg føner med rundbørste.

Hvis jeg skal være enda nøyere bruker jeg rettetang i tillegg, i tillegg til en spray som legger seg rundt håret som en usynlig paraply, og som hindrer det fra å svelle og frizze, selv om det skulle regne ute.

Også vasker jeg det ikke oftere enn jeg må, dvs. 2 ganger i uka, ca.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:26   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Jeg kom på en ting! Saltvannsspray. Jeg elsker den - og den fra fudge lukter himmelsk i tillegg!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:29   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Hvilken spray funker som paraply?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:29   #25
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Klipper det et par ganger i året. Ellers krøller jeg det om jeg har tid om morgenen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:32   #26
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvilken spray funker som paraply?

Satin Guard fra Goldwell. Helt nytt produkt.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:32   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Satin Guard fra Goldwell. Helt nytt produkt.

Det skal jeg forsøke neste gang jeg retter håret.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:33   #28
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Den er veldig god! Men det er ikke noe hold i den, bare så du vet det. Den beskytter bare mot fukt.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:39   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Sitat:

Den er veldig god! Men det er ikke noe hold i den, bare så du vet det. Den beskytter bare mot fukt.

Jeg får ikke til å glatte ut håret mitt selv , så det er de gangene jeg er hos frisøren at jeg får det glattet ut. Da sørger frisøren for det som trengs av hold.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:39   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Og jeg har en supergod rettetang, altså, men får det ikke til likevel.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:42   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Jeg klipper det i en frisyre som er pen uten stell, vasker det annenhver dag og grer det i skill mens det er vått. De dagene jeg ikke vasker det, husker jeg bare kanskje å børste det. :avansert:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:43   #32
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Og jeg har en supergod rettetang, altså, men får det ikke til likevel.

Jeg får det ikke til hvis jeg ser i speilet. Men hvis jeg ikke bruker speil går det mye bedre, faktisk!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:44   #33
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Men du er jo Curly Sue alldeles, Kirsebær! Å rette et sånt hår tar vel evigheter, sjøl for en frisør?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 12:58   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Frisøren bruker litt lang tid, men likevel går det ganske kjapt når hun setter i gang. Hun deler opp håret i mange deler, på et vis. Når hun drar tanga gjennom håret så blir det glatt. Jeg får ikke til å dele opp håret på samme måte, og når jeg drar tanga så blir det ikke skikkelig glatt. Og jeg har samme rettetang som frisøren.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 13:02   #35
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Håret ditt er jo veldig glatt i seg selv, ser ikke for meg at glattetang vil gjøre så mye da?

Jeg syns du har kjempefin hårfarge, og sier god klipp + gode produkter. Og kanskje føning.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 13:02   #36
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Frisøren bruker litt lang tid, men likevel går det ganske kjapt når hun setter i gang. Hun deler opp håret i mange deler, på et vis. Når hun drar tanga gjennom håret så blir det glatt. Jeg får ikke til å dele opp håret på samme måte, og når jeg drar tanga så blir det ikke skikkelig glatt. Og jeg har samme rettetang som frisøren.

De vet hvor de skal legge trykket på tangen, jeg var på sånn kurs for å lære det men jeg får det fremdeles ikke bra til.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 13:06   #37
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Håret ditt er jo veldig glatt i seg selv, ser ikke for meg at glattetang vil gjøre så mye da?

Nei, overhodet ikke. Og tipsene med å bare skylle håret og vaske sjeldnere er også helt ute i forhold til at mitt hår blir fett av å bli vått uten å vaskes samtidig. Det er uansett interessant å lese hva andre gjør, så takk for at dere deler.

Saltvannsspray skal jeg prøve.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 13:09   #38
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Jeg vasker hver 2. eller 3. dag. Har noen teite hvirvler så jeg føner det som regel tørt.
Pleier omtrent alltid å ha det i en knute i nakken slik som dette (fant bilde med google):


Og forestiller meg at jeg ser slik ut som dette (også funnet med google):

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 13:20   #39
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Her skal jeg bevege meg inn på et område jeg ikke har mye å bidra med.

Men jeg barberer det enten med maskin eller høvel et par ganger i uken. Det må til når man mista sin lugg

Vask? Dobbeldusj

Det var mine tips. Dropp hentesveis og tupe, fjern røkla!

Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 19:32   #40
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør du med håret ditt, og hva er ditt beste hårtips?

Håret mitt har det aller best med seg selv om jeg vasker det hver tredje eller fjerde dag. Har mye hår på hodet, men tynne hårstrå med fall og krøller. Bruker en krøllekrem med litt hold etter hårvask, føner håret ved røttene for å få litt løft og fortgang i tørkeprosessen, og bruker Osis dust it ved hårrøttene for å få volum innerst. Jeg har prøvd mye rart for å få volum ved røttene, men ingenting kommer opp mot pulveret fra Osis. Til tross for krøllene mine, så har håret mitt en glatt struktur som gjør at det lever sitt eget liv. Med det pulveret blir håret litt "tråere" og dermed enklere å ha med å gjøre.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no