Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har dere landet årets sommerferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-19, 22:28   #21
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Ja, faktisk nok til at jeg har ro i sjelen. Jeg er også en planlegger, mannen min trenger ikke å vite når han skal ha ferie eller hva han skal, langt mindre planlegge noe som involverer behov og timeplaner for alle andre i familien.

Matilda, jeg har prøvd meg på stille protest et par ganger, men jeg klarer aldri å holde helt inn. Ene gangen holdt jeg til første dag i sommerferien, en annen gang til vi kjørte av Danmarksferga og ikke visste hvor vi skulle bo (eller, jeg visste, men mannen min visste ikke at jeg hadde ordnet noe, jeg skulle se når han begynte å tenke på overnatting på sommerferie. Samme dag, med beina godt plantet på dansk jord, er fasiten

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:28   #22
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Vi bestilte ferge og hus i Danmark lenge før jul, men det gjensto en plan for København og Sverige. Det fikk vi ordna i helga. Det blir noen netter hos søskenbarnet mitt i København og så to netter på Hjo i Sverige. Vi må ha en overnatting på veien hjem derfra. Den tar vi mer på sparket.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:29   #23
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

2 uker på hytta og 1 uke hjemme tenker jeg. Det er foreløpig plan ihvertfall.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:30   #24
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Vi skal forresten ha en ukes Norgesferie. Kjøre til en ny del av Norge og vise ungene det vakre landet vårt. Bilferie med mål om å se mest mulig er definitivt ikke deres favoritt, men de har godt av det og vi gjør noe hyggelig sammen.

Og så skal vi ei uke på sydenferie, der ungene får bade så mye de orker og alle kan slappe av.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:32   #25
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Vi har en lenge ønsket, og planlagt ferieplan til USA, og skal til California i 3 uker. Det blir kjernefamilien, dvs mann og 3 barn på 17-15-5. Blir helmaks! Skal oppholde oss i Los Angeles og ha leiebil hele tiden, og reise opp til San Fransisco og Napa Valley og tilbake til L.A.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:34   #26
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Jeg planlegger ferier uten barn villig vekk, altså, så jeg prøver å klemme inn en Englandsferie i juni. Foreløpig orker jeg ikke dra med alle ungene dit, men mamma og jeg planlegger en UK-rundt-med-tog-tur om et år eller to, for oss alle sammen. Pappa og mannen min er bare sånn passe interessert i det, men mamma og ungene og jeg er ivrige nok for oss alle.

Jeg er godt fornøyd med mange uker hjemme i sommer, bare jeg får dekka behovet for nye opplevelser i for eksempel høstferien i stedet. Det er helst ungene det går ut over, om vi ikke får dratt i land noe snart.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:35   #27
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg har sagt "ingen fænsy greier" til barna, men Hellas neste sommer.
Vi skal ha en dag på Høyt og lavt (vil du bli med?), noen dager i Sunnfjord, forhåpentligvis ei helg hos min søster i københavn, og så noen dager på ei øy uti her.

Blir 2+1+1 uke ferie, da, så da passer det jo å gjøre litt ymse.
De to eldste skal på korps-tur til England og eldste ei uke på NMF sitt sommerkurs. Pluss to uker Jylland med sin far, så de får nå egentlig en travel sommer, de, stakkars..

Åja - ikke vært på høyt og lavt enda, men jeg tror yngste ville digget det!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:36   #28
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Nei. Mannen har ikke fått vite hvilke uker han kan ta enda. Det er som regel jeg som planlegger. Så har en løs plan om Helsinki og så ferge til Estland der faren min bor. Ellers besøke venninna mi på hytta og kanskje telte rundt i fylket.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:54   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Ja, mer eller mindre. Ei uke på Dana cup, deretter ei uke i leid hus på den svenske vestkysten sammen med vennefamilie. Har mer ferie, alt er ikke planlagt, men dette er det viktigste, det som krever bestilling og organisering. Haster ikke så mye å lande resten.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 23:01   #30
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Vi drar 3 uker til Singapore/Malaysia. Vi har også splitt i interesser. Poden elsker museum, men hater shopping. Minste er helt motsatt. Begge har ønsket seg Malaysia så jeg håper det blir bra.

Jeg og sambo bruker å planlegge og bestille sammen, men denne turen til Malaysia har jeg og søsteren min booket og planlagt. Flybilletter ble bestilt i januar mens de siste hotellene og en guidet rundtur bestilte vi like før påske. Vi blir totalt 6 stk på tur.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 23:02   #31
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Prøver å sette sammen en togferie nedover i Europa

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 23:13   #32
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Ja, vi bestilte i oktober. Vi skal 16 dager til Spania, vi har leid samme leilighet som i fjor. Den er fullt innredet med alt fra wifi til grill og kaffemaskin, og ligger veldig sentralt i favorittbyen vår.

Yngste skal på NC, og mannen og meg har ikke landet på om vi drar til Hellas den uken, eller om vi skal spare både penger og ferieuke til en fjortendagers juleferie i Thailand.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 23:14   #33
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Ikke landet. Jeg stiller i samme som dere som må ta initiativ, bestille og organisere. Jeg skal begynne snart. Ferie skal vi helt klart ha og vi skal reise bort.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 23:14   #34
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Her er det også jeg som er den som planlegger, bestemmer (mest) bestiller og betaler.
Mannen betaler når vi er på ferien da.

Vanligvis har jeg som oftest booket noe innen januar men har ikke funnet på noe i år. Det har ikke kommet noe som helst innspill heller. Sukk.
Minsten har sagt at han blir med på det vi finner på. Men er litt usikker fordi eldstemann blir 18 og vil ikke være med noe sted. Det er siste året i livet hans visstnok, at han har full skoleferie for han skal bli lærling fra 1.uka i august. Så det er viktig å få full frihet da.

Også er jeg litt engstelig for å la han være igjen hjemme i tomt hus.

Jeg har så mye hetetokter (knirk) så jeg orker ikke å tenke på å dra sydover heller.. Lurer på å ta en uke i fjellheimen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 23:16   #35
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Ja, her er alt landet. Vi skal ikke på ferie.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 23:19   #36
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Lærerferie på campingvogna. Da får vi alt, sol og bading, hyggelige utflukter, muligheter for trening, sosialt samvær med gode venner, og kan dra hjem og vaske klær eller ta pause hvis det er dårlig vær. Og det viktigste, både voksne og barn storkoser seg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 23:30   #37
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Ja, vi har bolig i Florida så vi skal dit. Reiser hjem etter knappe 3 uker for å ha 1 uke på Dana.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 23:42   #38
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

De to første ukene er planlagt - da er det Montenegro og Kroatia som står på tapeten. Ellers så skal vi nok til svigermor, på hytta og jeg har lyst å kjøre Vestlandet (altså fra Midtnorge og ned til Bergen. Vi har kjørt der før vi fikk barn, og det er jo helt utrolig flott!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 23:55   #39
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ja, her er alt landet. Vi skal ikke på ferie.

Sånn tror jeg det blir her også.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 23:59   #40
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere landet årets sommerferie?

Den landet vi før vi dro hjem fra ferie i fjor. Samme plassen hvert eneste år. Er så glad gutta er like gira som meg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no