Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flere norske overvektige barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-11, 13:06   #21
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Jeg ser en god del barn i småskolealder som er overvektige. Ikke nødvendigvis veldig, veldig store, men forbi "valpefett" og "litt kraftig beinbygning".

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:08   #22
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Selv om det ikke er så mange tydelig overvektige blant de minste barna, så er de også jevnt over større/rundere enn for noen tiår siden.

Våre barn er av typen "skrapa", jeg synes storebror er kantete og spiss. Og glemmer at det var normalt da vi var barn, jeg var sånn selv og søstrene mine var sånn. Mannen var rundere som barn, og sier at han legger merke til at "hans" kroppsform er vanligere også blant de mindre barna. På et lokalt, erfaringsmessig grunnlag vil jeg si at vår vurdering av "normalvekt" har endret seg i takt med en generell vektøkning blant både små og store.

Og det er bekymringsfullt ettersom en ser på de langsiktige konsekvensene.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:08   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Jeg ser også veldig sjelden overvektige barn, men i grunnen ganske mange overvektige ungdommer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:09   #24
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.502
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Nei og det sier jeg ikke heller. Men så har vi, takk og pris, ikke samme samfunn her i Norge som i UK og USA når det kommer til det jeg snakket om.

I UK har de et helt annet forhold til barns kosthold enn de har her også. Jeg har britisk svigermor, og der vanker det minst en liten pose potetgull hver dag, dessert og sjokolade. Unger har ofte med potetgull eller kjeks (eller begge deler) i lusjboksen på skolen. Når svigermor passet eldste når hun var liten var det fri flyt av ostepop. Hun var ikke et år engang.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:11   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Fantastisk forslag fra HV.

Og jeg synes ofte at det er vanskelig å vite om et barn er overvektig før de har kommet i tenårene og man kan se tilbake. En god del har valpefett som svusj er borte når de kommer i tenårene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:13   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

I UK har de et helt annet forhold til barns kosthold enn de har her også. Jeg har britisk svigermor, og der vanker det minst en liten pose potetgull hver dag, dessert og sjokolade. Unger har ofte med potetgull eller kjeks (eller begge deler) i lusjboksen på skolen. Når svigermor passet eldste når hun var liten var det fri flyt av ostepop. Hun var ikke et år engang.

Nah. Jeg har også britiske svigerforeldre, og der er det ikke mange utskeielser, altså. OK, de har alltid kjeks liggende, men spiser man mer enn to om dagen, blir det kommentert. Men ingen brus, ingen snacks. De serverer stort sett salater og rent kjøtt. Min britiske svigerinne hadde et relativt slækt kosthold før, men nå lager hun all mat fra bunnen. Og dette er virkelig ikke upper class-folk, altså.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:16   #27
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

I UK har de et helt annet forhold til barns kosthold enn de har her også. Jeg har britisk svigermor, og der vanker det minst en liten pose potetgull hver dag, dessert og sjokolade. Unger har ofte med potetgull eller kjeks (eller begge deler) i lusjboksen på skolen. Når svigermor passet eldste når hun var liten var det fri flyt av ostepop. Hun var ikke et år engang.

Absolutt, men i UK må dette også ses i et klasseperspektiv. Og der er jo dette enda tydligere en i Norge. Samme greia men i to helt forskjellige skalaer.

Der jeg bor i Oslo er det også barn som har med brus og boller hver dag i både barnehage og på skolen. Om det er forbudt eller ikke har ikke noe å si. Jeg gidder ikke gå inn på den sosioøkonimiske bakgrunnen til disse barna, men den har jo den god del fellestrekk for å si det slik.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:17   #28
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

På individnivå er det vanskelig å skille mellom valpefett eller overvekt eller kroppsbygning. Men når det på populasjonsnivå viser seg at barns vekt har økt de siste årene er det harde fakta. Barn, som oss voksne, blir større. For meg blir det da rart å snakke om hvor mange overvektige barn vi ser her og der.

Hele samfunnet går mot høyere vekt og med det blir det en større gruppe som også blir sykelig overvektige. Det skal vi ikke kimse av. Med det mener jeg ikke at alle barn med valpefett skal slankes, men hvilke endringer i vårt samfunn er det som gjør at flere og flere blir overvektige? Kan noe av dette endres? Og hvordan skal det i tilfelle gjøres?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:20   #29
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nah. Jeg har også britiske svigerforeldre, og der er det ikke mange utskeielser, altså. OK, de har alltid kjeks liggende, men spiser man mer enn to om dagen, blir det kommentert. Men ingen brus, ingen snacks. De serverer stort sett salater og rent kjøtt. Min britiske svigerinne hadde et relativt slækt kosthold før, men nå lager hun all mat fra bunnen. Og dette er virkelig ikke upper class-folk, altså.

Enig, mat fra bunn og nærmest fanatisme for økologisk kjøtt og matvarer generellt er svært utbredt i UK og ergo, de har fått et fantastisk utvalg og svært reduserte priser de siste ti årene. Farmers market overalt, til og med i Peckham i Sør London
Men nå er jo middelklassen ganske så stor i UK så det er ikke så rart tilbudet har blitt så stort.

forøvrig husker jeg godt debatten som raste i UK når kleskjeder sa de måtte forholde seg til økningen i fedme blandt barn og lage egne plus size kolleksjoner;
High street retailers plan to draw up new sizes, in response to the growing number of overweight and obese children.
http://www.telegraph.co.uk/health/ch...-epidemic.html

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:22   #30
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Der jeg bor i Oslo er det også barn som har med brus og boller hver dag i både barnehage og på skolen. Om det er forbudt eller ikke har ikke noe å si. Jeg gidder ikke gå inn på den sosioøkonimiske bakgrunnen til disse barna, men den har jo den god del fellestrekk for å si det slik.

I barnehagen vi hadde i Oslo var det ingen barn som hadde boller, sjokolade og brus med i barnehagen. Et år var det en foredragsholder som kom og snakket om viktigheten av et sunt kosthold og diskusjonen gikk på antall yoghurter og saft med eller uten sukker (omtrent som på FP). Til slutt sier fordragsholderen at "dette er jo nesten absurd". Han jobbet mest med barnehager der problemstillingen var "ikke send med sjokolade som matpakke".

Noen ganger tror jeg vi har godt av å bli revet ut av "boblen" og presentert virkeligheten slik den er for mange. Flisespikking på toppene kan ta motet fra dem som ikke har kommet i gang.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:23   #31
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.804
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mitt synse-inntrykk er egentlig litt rart når det gjelder barn og vekt. Jeg får inntrykk av at de som har barn som helt tydelig er altfor tykke igrunnen ikke er bekymret eller syns det gjør noe ofte, mens de som har barn som er bittelitt over og der det like gjerne kan skyldes litt valpefett enda eller rett og slett ikke er noe stort problem - der er foreldrene langt mer på vakt.
Kilde: Betraktninger og funderinger etter egne observasjoner på helt lokalt plan.

Enig. De som er rultne i vår klasse er gjennomgående barn av høyt utdannet helsepersonell ol. som ellers gir veldig inntrykk av å sette både kosthold og helse høyt. Men det er ikke fritt for at de ungene spiser syltetøy og saft til hverdags, har med kake så snart det er antydning til feiring og syns det må være lov å "kose seg litt " (kos er for dem da nødvendigvis lik å putte noe i munnen ,helst med mye fett og sukker). Og olivenolje er kanskje sunt, men hvis man splatter på extra virgin både her og der, så lager kroppen fett av det.

Tror ikke de ser sammenhengen selv, for å være ærlig. De er litt "kraftige" selv (som reiser spørsmålet - er arv et spørsmål om arv av gener eller av arv av kosthold).

Klart at resultater på både populasjons- og individnivå kan diskuteres, men fett lagres i kroppen etter at man først har puttet noe i munnen som kroppen ikke hadde umiddelbart bruk for.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:25   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Jeg synes det er veldig enten-eller i dag. Jeg ser helt klart flere godt runde barn enn før, men også mange veldig tynne. Som om det har minket på de normalvektige?

Jeg opplever også at foreldre til barn som klart er overvektige, bare mener at barna er litt kraftig bygget, etc. Noen ganger ganske påfallende.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:26   #33
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.502
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Enig, mat fra bunn og nærmest fanatisme for økologisk kjøtt og matvarer generellt er svært utbredt i UK og ergo, de har fått et fantastisk utvalg og svært reduserte priser de siste ti årene. Farmers market overalt, til og med i Peckham i Sør London
Men nå er jo middelklassen ganske så stor i UK så dette er jo et stort marked.

Jeg tror nok det er middelklassen som er mest opptatt av dette altså. Arbeiderklassen er nok mye større, og der er det ikke mye fanatisme for økologisk kjøtt. Et stort problem i England er jo også at usunn mat er kjempebillig, jeg tror det er mye større forskjell i pris mellom sunn og usunn mat i England enn det er her. I tillegg sparer man jo mye på å kjøpe store pakninger, og mange (jeg f.eks.) er jo av typen at hvis det ligger to sjokolader i skapet så spiser man de to sjokoladene, selvom man hadde vært mer enn fornøyd med en hvis det var alt som var tilgjengelig.

Det er også mindre fokus på uteaktiviteter for barn. Når eldste gikk på pre-school var de f.eks. bare ute når det ikke regnet. Skoler går ikke ut når det er snø (hvis de i det hele tatt har åpent), for de er redde for at barna skal skli på isen og slå seg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:41   #34
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

. Skoler går ikke ut når det er snø (hvis de i det hele tatt har åpent), for de er redde for at barna skal skli på isen og slå seg.

Svigerinnen min har takket meg x antall ganger for den regnbuksen yngstesønnen hennes arvet fra oss, for hvilket fantastisk plagg! For yngstesønnen rev bare av regntrekka på vogna, men nå kunne hun jo ta han med ut likevel. Selv om det regnet! Jeg ble litt sånn: Ke?, men hun hadde altså aldri sett en regnbukse før. Men jeg tror egentlig ikke det i utgangspunktet er været det står på, det er vel heller den tankegangen at barn ikke skal være alene ute. Eldstedatteren til svigerinnen min er 13, og jeg tror fortsatt ikke hun har vært noe særlig ute uten voksne i nærheten.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:46   #35
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.502
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men jeg tror egentlig ikke det i utgangspunktet er været det står på, det er vel heller den tankegangen at barn ikke skal være alene ute. Eldstedatteren til svigerinnen min er 13, og jeg tror fortsatt ikke hun har vært noe særlig ute uten voksne i nærheten.

Ja, det har du nok rett i. Svigerinnen min fikk sjokk når jeg sa at eldste min (snart 9) får sykle til skolen uten meg. Eldste nevøen min er 12, og han får ikke gå noe sted alene. Men det er jo litt andre forhold her også, jeg hadde nok vært mer tilbakeholden med å slippe ungene løs hvis jeg hadde bodd der de bor selvom det ikke er en storby. På bøgda i Norge er det lettere å slippe dem løs, selvom mannen ikke liker det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:54   #36
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere norske overvektige barn

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg tror nok det er middelklassen som er mest opptatt av dette altså. Arbeiderklassen er nok mye større, og der er det ikke mye fanatisme for økologisk kjøtt. Et stort problem i England er jo også at usunn mat er kjempebillig, jeg tror det er mye større forskjell i pris mellom sunn og usunn mat i England enn det er her. I tillegg sparer man jo mye på å kjøpe store pakninger, og mange (jeg f.eks.) er jo av typen at hvis det ligger to sjokolader i skapet så spiser man de to sjokoladene, selvom man hadde vært mer enn fornøyd med en hvis det var alt som var tilgjengelig.

Det er også mindre fokus på uteaktiviteter for barn. Når eldste gikk på pre-school var de f.eks. bare ute når det ikke regnet. Skoler går ikke ut når det er snø (hvis de i det hele tatt har åpent), for de er redde for at barna skal skli på isen og slå seg.

Men det er jo nettopp for middelklassen i UK dette gjelder, det er jo det jeg sier. Jeg påstår ikke noe annet.

Vi har alle forskjellige opplevelser. Jeg har en datter som også både har vært innom nursery og skole i London og begge steder var det mye fokus på fysisk aktivitet, særlig på skolen. Men i det store og hele så er jeg enig i at det er en helt annen kultur for det her i Norge. Kanskje til og med ganske så unik i et verdensperspektiv. Min svenske kollega mobber meg stadig for nordmenn som må "går på tur"

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no