Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Når sover orm?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-11, 21:47   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når sover orm?

Jeg trodde jeg hadde slangefobi. Jeg tør ikke engang å ta på et bilde av en orm, helt sant!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:48   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når sover orm?

Eksponeringsterapi er jo smart, skyfri. Det er bare det at jeg ikke tør tanken engang. Jeg har prøvd å tøffe meg opp til å se bilder i et blad eller på nett, men jeg blir dårlig bare av å tenke på å se bilder så jeg orker ikke. Kanskje en vakker dag, men ikke nå.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:49   #23
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.329
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når sover orm?

Håper du får det til. (Pølsegrillingen, altså.)
Jeg pleier å sende barna 10 meter foran meg, da tenker jeg at ormene er over alle hauger når jeg kommer.
Men nå sover de nok siden det er så kaldt.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:52   #24
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når sover orm?

Jeg går med lette skritt i skogen nå, hilsen medfobiker.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 01:38   #25
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når sover orm?

Jeg går også med lettere skritt mentalt, men likevel tunge skritt just in case.

Jeg har hatt ekstrem fobi mot slanger/ormer, men har gjennom eksponering blitt bedre. I dag kan jeg se på bilder av orm, selvom jeg skvetter først og får frysninger.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 01:58   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når sover orm?

Jeg var i skogen i dag. Det var is på vannpyttene. De ormene som ikke har gått i hi har daua.

Det er 100 % trygt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 03:50   #27
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når sover orm?

Er det frost paa bakken om morgenen? Er det litt uti oktober?
Hvis ja kan du tatovere "Tulling" paa rompa mi om du ser en hoggorm i skogen. Holder det?

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 05:38   #28
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når sover orm?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg har lignende følelser for veps.

Ormer kan jo i det minste ikke fly.

Men jeg skjønner deg veldig godt, altså, sf.

Veps! :angst:

Vi snakker om den moren som fikk fullstendig panikk da hun så en veps og smekket til den. Med det resultatet at hun slo den rett på sin 2 år gamle datter. Som vepsen så stakk.

Til historien hører det med at datteren enda husker epsioden. As in husker. Det er virkelig ikke noe den veldig flaue moren, som selvfølgelig ikke var meg, har minnet datteren på.

Jeg har virkelig full forståelse for angst for veps. Veps flyr og er skikkelig, skikkelig ekle på alle vis.

Og til Smilet. Selv om angst for ormer er uforståelig for meg - de er jo ikke så ekle som veps, og de verken flyr eller blir dorske og innpåslitne - så begriper at man kan ha snodige, men akk så reelle fobier.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 08:39   #29
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når sover orm?

Jeg slutter meg til Ulvefar. Jeg har litt større rompe, du kan få tatovere biologtulling på meg hvis du ser en neste helg.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 09:01   #30
Svanhild
Aktiv
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
Innlegg: 135
Svanhild er litt kul
Standard

Sv: Når sover orm?

Flytt nordover til ett orm-fritt område

Svanhild er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 11:21   #31
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når sover orm?

Flytt nordover ja Så kan du gå i skogen hele året og bare møte på elg,rev,lemmen,mus og edderkopper

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 12:03   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når sover orm?

Om det er en liten trøst - jeg er vanvittig mye i skog og mark. Jeg hadde aldri sett en orm før jeg var i Marokko og fikk overdose av slanger på et torg i Marakesh.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no