Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Strikkespørsmål, vrangfelling mot venstre

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-21, 22:21   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Strikkespørsmål, vrangfelling mot venstre

Strikker en sommertopp, men lurer litt på en felling. (Er i hullmønster helt nederst på toppen)
Står slik forklart:
Ta en maske løst av, 1 vr, ta den løs over. (Er vrange masker under, så jeg skjønner at fellingen skal være vrang og gå mot venstre).
Skal jeg ta den løse av som om jeg strikker rett eller som vrang? Og om jeg tar den av som om jeg strikker vrang, skal tråden være foran eller bak arbeidet? Hva blir finest?
Mulig jeg må strikke en prøvelapp akkurat for å se, for jeg har bare strikket 5 omganger, så jeg ser ikke hvordan det blir ennå.
På motsatt side av mønsteret feller jeg 2 vr sammen.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-21, 22:41   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikkespørsmål, vrangfelling mot venstre

Du kan også prøve med å strikke to vridd vrangt sammen.

Vanligvis ville det stått at du skulle ta masken vrangt av, så vil tro at du skal ta den rett av

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-21, 16:08   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikkespørsmål, vrangfelling mot venstre

Nå har jeg prøvd meg litt frem. Å ta løst av (som vrang), strikk en vrang og ta den løse over, blir egentlig helt lik å ta to vrang sammen (ser det på baksiden, som da er glattstrikk) .
For å få maskene til å skrå hver sin vei på baksiden må man strikke vridd vrangt.
På fremsiden (som altså er vrangmasker akkurat der) ser jeg ikke forskjell på de forskjellige måtene.
Jeg synes det er minst fint om jeg tar den av som om jeg skulle strikke rett. Da blir den litt rar.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no