Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hvorfor er det så mange som ikke liker tuja?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-15, 22:15   #41
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er det så mange som ikke liker tuja?

Jeg liker ikke tekturen og fasongen på Tuja. Det er sikkert den barbant jeg tenker på, jeg visste ikke at det fantes flere typer-

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 22:40   #42
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor er det så mange som ikke liker tuja?

Tuja er helt ok.
Skjønner veldig godt de som planter det mot veier der de ønsker lite innsyn. Selv skulle jeg gjerne fått fjerna en fryktelig høy grantrehekk som står mot et bittelite skogholt der en haug med naboer kaster hageavfall og shit, og jeg tar gjerne en tujahekk der. Dog ville jeg jo ikke sett stort til den, og ingen andre ville sett den heller. Men den ville skjerma for områder jeg gjerne kunne tenkt meg å slippe å forholde meg til.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 00:39   #43
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er det så mange som ikke liker tuja?

Buksbomhekken ja, jeg håper noen kan kjøre meg opp for å se på den når jeg har vært på gamlehjem en ti års tid - kanskje den da har blitt sånn jeg så den for meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 09:49   #44
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er det så mange som ikke liker tuja?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det er vel en ærlig sak ikke å like thuja?

Absolutt!

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Buksbomhekken ja, jeg håper noen kan kjøre meg opp for å se på den når jeg har vært på gamlehjem en ti års tid - kanskje den da har blitt sånn jeg så den for meg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 09:52   #45
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor er det så mange som ikke liker tuja?

Da borettslaget vårt ble bygget for 9 år siden, var den ene naboen i harnisk over å få oss som naboer, så han slengte opp en tuja-hekk for å skjerme utsikten sin (mer enn innsynet, tror jeg). Det gikk ikke lange tida før vårt borettslag svarte med å slenge opp et høyt gjerde for å skjule tujaen. Nå har tujaen vunnet, og de tufsete, halvvisne toppene (i ulik høyde, ca 3 meter over bakken) er et sørgelig syn.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 09:53   #46
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor er det så mange som ikke liker tuja?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Buksbom, derimot, det er for de med mer tålamot enn meg, altså. Det er sånt man planter for de neste generasjonene.


Og barlind (tror jeg det var) funker ikke i min hage, tross vestlandssvigermors insistering på at det er den aller beste hekken. Etter 10 år er de noen 40 cm høye pjuskete greier som jeg lurer på om jeg skal la dø en barmhjertig død, snart.

Barlind har god tid den og. Vi plantet hekk for å få mindre innsyn, men den har vel vokst ca 3 cm på 3 år. Jeg misunner naboen sin 1,5 meter høye Tuja.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 09:55   #47
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er det så mange som ikke liker tuja?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Da borettslaget vårt ble bygget for 9 år siden, var den ene naboen i harnisk over å få oss som naboer, så han slengte opp en tuja-hekk for å skjerme utsikten sin (mer enn innsynet, tror jeg). Det gikk ikke lange tida før vårt borettslag svarte med å slenge opp et høyt gjerde for å skjule tujaen. Nå har tujaen vunnet, og de tufsete, halvvisne toppene (i ulik høyde, ca 3 meter over bakken) er et sørgelig syn.

Biologisk krigføring?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 10:08   #48
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er det så mange som ikke liker tuja?

Thuja kan bli dritstygg om den ikke får riktig stell. Den må gjødsles og klippes og stelles pent med. Vår hekk skjermer oss fra innsyn fra naboen, og er vakker, formklippet og vintergrønn. Den har akkurat samme farge som plenen.
Jeg syns det er litt komisk at det er så mange som tydeligvis blir provosert over at noen kan ønske å plante thujahekk. Feilslått snobberi.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 10:23   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor er det så mange som ikke liker tuja?

Jeg syns tuja kan væe helt grei, jeg. Men det er kjedelig med tuja overalt. Som alt annet må den selvsagt vedlikeholdes. På Tåsen er det et helt fantastisk hus som ligger bak en tett, høy firkantklippet tujahekk. Det er en funkisvilla fra sekstitallet, og hekken er faktisk råstilig med sitt strenge, massive preg opp mot huset.

Enkeltstående tujaer som får vokse i fred syns jeg også er ganske fint.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no