Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Østmarka på ski

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-18, 18:48   #1
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.389
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Østmarka på ski

Er det noen som kan anbefale meg en lengre tur på ski i Østmarka? Gjerne minst 20 km med start og stopp ulike steder.

Jeg vet at det er flotte løyper i den nordlige delen av Østmarka, har vært litt der på beina, og har skjønt at alle veier fører til Mariholtet. Sør for Mariholtet har jeg ikke vært, men er nysgjerrig. Tar gjerne bussen til østre eller søndre kant av marka og går tilbake mot Oslo og kollektivtilbudet der.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-18, 18:59   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.270
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Østmarka på ski

Sjekk ut.no, mange gode forslag der. Skullerudåsen, Trolldalen, Østmarkskapellet og omegn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-18, 19:01   #3
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.389
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Østmarka på ski

Er det noe sted der det er spesielt fine terrengløyper og flott skog? Trolldalen hørtes lovende ut

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-18, 19:03   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.270
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Østmarka på ski

Jeg går ikke på ski ( ) så vet ikke hvordan løypene er, men hvis du sjekker ut Østmarka-gruppene på Face er det mengder av rapporter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-18, 19:24   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.976
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Østmarka på ski

Jeg ville sett på turen til Sandbakken fra Østmarksetra.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-18, 19:38   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Østmarka på ski

www.skiforeningen.no er oppdatert med løypestatus og bilder. Velg Markadatabasen fra menyen til venstre. Jeg er ikke kjent i Østmarka.
https://www.skiforeningen.no/marka/l...cgi?area_id=11

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-18, 21:00   #7
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.780
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Østmarka på ski

Jeg liker å gå fra Krokhol. Der kan du gå til Vangen, innom Skejlbreia, gjennom Paradisdalen, og runde av ved Sandbakken før du avslutter på Krokhol igjen. Godt over 20 km.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-18, 21:02   #8
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.780
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Østmarka på ski

Beskrevet her:

https://www.skiforeningen.no/marka/turer/?id=29

Kjempefin tur!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-18, 15:29   #9
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.003
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Østmarka på ski

Grønmo og Sagstua (Skulleruddumpa) er også gode utgangspunkter for tur. Jeg drar gjerne til Sandbakken, men det blir for kort tur for deg. Da kan man forlenge med Vangen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-18, 20:50   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Østmarka på ski

Er bare kjent på Østmark/Grønnmo-siden.
Det er flotte løyper der det er kjørt løypemaskin. Det blir frest opp og kjørt løyper på nytt så det er flotte forhold nå altså.
Akkurat nederste bakken ved Sagstua/Skulleruddumpa er svært isete så jeg ramlet jo først da og skled et godt stykke. Tok av meg skiene når jeg havnet på kanten og fikk feste der forrige kvelden. Bare isen. Ingen prepping på det stykket.

Det over var et bra tips. Hva med å få noen til å kjøre deg til Bysetermosan ved Vangen, i Siggerud. Så kan du gå tilbake til byen?
Mot Skullerudstua/ over Gullsmeden mot Haraløkka (Bøler), Trasop eller enda lengre mot/til/forbi Mariholtet?

Jeg gikk mot Smørhullet og tok over Langvann og videre til Øgården sist søndag. Smale spor over der. Utrolig idyllisk og vakkert.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no