Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Ny eplefon på poden, og vi sliter litt

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-19, 16:06   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Ny eplefon på poden, og vi sliter litt

Poden har overtatt fars gamle iPhone. Han har fått overført alt fra den gamle til den nye. Problemene oppstår når han skal laste ned nye gratis apper. Apple krever jo at man har registrert et betalingskort i app store. Så jeg har lagt inn mitt MasterCard. På den gamle så fikk vi det til sånn at han kunne laste ned gratisapper uten godkjenning fra meg.

Nå får han alltid beskjed om å legge inn sikkerhetskoden på kortet ved nedlasting. Og det er jo unektelig litt klønete siden det er mitt kort. Vi prøvde å huke av for mobilbetaling, men det feilet. Sikkert en sperre i abonnementet hans. Det er jo jeg som står som eier på det også.

Har sjekket supportsidene til Apple, uten å bli klokere. Vi får ikke velge «ingen» betalingsinformasjon. Skulle ønske vi fikk til at han kunne laste ned så mye han vil av gratis stæsj, og heller måtte taste inn sikkerhetskoden når ting koster penger.

Noen som kjenner problemstillingen og kan hjelpe?

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 17:27   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny eplefon på poden, og vi sliter litt

Familiedeling løser vel hele den utfordringen?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 17:53   #3
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny eplefon på poden, og vi sliter litt

Mulig det. Jeg vet ingen ting om familiefeiring. Men skal sjekkes ut.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 20:53   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny eplefon på poden, og vi sliter litt

Jeg bruker bare iTunes gavekort som betalingsmiddel, har ingen andre betalingskort tilknyttet hverken hos meg eller ungene.

Men jeg vet ikke om det løser problemet ditt?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-19, 13:06   #5
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny eplefon på poden, og vi sliter litt

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg bruker bare iTunes gavekort som betalingsmiddel, har ingen andre betalingskort tilknyttet hverken hos meg eller ungene.

Men jeg vet ikke om det løser problemet ditt?

Vi får ikke det opp som noe alternativ noen av oss. Det er VISA/MasterCard eller telefonbetaling som kommer opp bare.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-19, 17:42   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny eplefon på poden, og vi sliter litt

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Vi får ikke det opp som noe alternativ noen av oss. Det er VISA/MasterCard eller telefonbetaling som kommer opp bare.

Du må gå inn i iTunes store, scrolle deg helt nederst, der ligger en knapp som heter løs inn. Det legger du inn koden fra iTunes gavekortet.

Under innstillinger, og betalingsmetode har jeg huket av for betalingskort ser jeg.

__________________
To søte germini 05~07

Sist redigert av Gerbera : 11-02-19 kl 17:49.
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no