Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

/strikking/ Bohuskofte - totalt off i størrelse?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-17, 20:19   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

/strikking/ Bohuskofte - totalt off i størrelse?

Jeg trikker en bokhuskofte - Röda randen, og opplever at den blir gigantisk. Jeg vet at jeg strikker litt løst, og nei, jeg strikket ikke prøvelapp. Den sier 30 masker på 10 cm, jeg får omtrent 13 cm. Jeg har derfor gått ned til en xxs, men i målene blir den større enn xxl!

Jeg vet at noen andre (m^2, noen fler?) strikker noen andre mønster derifra, opplever dere det samme? Jeg kan liksom ikke se at jeg skal greie å strikke så stramt at jeg får den til å stemme i størrelsen, og andre plagg jeg har strikket blir ikke så off, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 20:24   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikking/ Bohuskofte - totalt off i størrelse?

Kor mange masker er det totalt? 3 cm./30 masker er ganske stort avvik.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 21:06   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikking/ Bohuskofte - totalt off i størrelse?

i xxs er det 137+137, for- og bakstykke. Det skal bli 97 i vidde, men framstykket mitt alene er 65 cm!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 21:21   #4
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: /strikking/ Bohuskofte - totalt off i størrelse?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

i xxs er det 137+137, for- og bakstykke. Det skal bli 97 i vidde, men framstykket mitt alene er 65 cm!

Kjapt regnestykke sier at det skal bli omtrent 28 cm videre enn oppskriften, så med 65 cm på framstykket og om bakstykket er likt, blir det 130 cm, altså 33 cm bredere enn oppskriften. Ikke veldig langt unna det jeg regnet ut.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 21:24   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikking/ Bohuskofte - totalt off i størrelse?

Ja, det er jo det det blir, men jeg skjønner ikke hvordan man skal greie å strikke så stramt at det blir tre cm mindre pr 10 cm. Str xxl skal være 117 cm, og min genser blir altså større enn det. Jeg blir jo bekymret for om jeg i det hele tatt har nok garn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 21:31   #6
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: /strikking/ Bohuskofte - totalt off i størrelse?

Den skjønner jeg. Hvilke pinner skal det strikkes på og hvilke pinner strikker du på?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 21:35   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikking/ Bohuskofte - totalt off i størrelse?

2,5 og jeg strikker på 2,5. Jeg kan selvsagt gå ned til 2, men jeg vet ikke om det gjør enorm forskjell.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 21:37   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikking/ Bohuskofte - totalt off i størrelse?

Jøss, det var da voldsomt. SÅ stor ble ikke min i str S, selv om den ble for stor den også. Jeg laget ikke heller prøvelapp, men strikkefastheten min pleier å stemme veldig godt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 21:40   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikking/ Bohuskofte - totalt off i størrelse?

Er det på mønsteret på forstykket du får 13 cm på 30 masker?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 22:19   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: /strikking/ Bohuskofte - totalt off i størrelse?

Jeg har 10,5 cm på 30 masker på mønsteret. Så da strikker du veldig løst, og burde gått ned i pinnestørrelse. I tillegg er de oppgitte målene på størrelsene mye større enn vanlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no