Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Parkett eller laminat - og hvorfor?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-21, 10:09   #41
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parkett eller laminat - og hvorfor?

Veldig fint. Jeg liker at dere har valgt noe helt annet på kjøkkenet og at det henger sammen også fordi kjøkkenet deres er i tre.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:18   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat - og hvorfor?

Her er før-bilde av kjøkken forresten, ganske stor forskjell, selv om kjøkkeninnredninga ikke er byttet ut. Det var som om kjøkkeninnredninga også kom bedre til sin rett og ble finere med nytt golv. Golvet vi hadde før var helt skrekkelig. Det var her da vi flyttet inn, og jeg har alltid hatet det (hvem i alle dager legger speilblanke fliser på et kjøkkengulv? Lager de aldri mat?).

Utrolig glad for å endelig ha fått bytta det ut.

Her altså, før:

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-03-21 kl 10:23.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-21, 10:33   #43
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat - og hvorfor?

Veldig fine gulv, My. Som du sier, kjøkkeninnredninga virker også som ny nå.

Fliser på kjøkkengolv og stue(!) ser jeg noen ganger i boligannonser og lurer alltid på hvorfor.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-21, 18:56   #44
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat - og hvorfor?

Fremdeles fornøyde med fargen, My? Dere gikk for parkett?

Jeg leter etter et gulv til maks 200 kr kvm og lurer på om det i det hele tatt lar seg gjøre. (Uten at det oppleves som billig og dårlig).

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 11-07-21 kl 19:08.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-21, 19:35   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat - og hvorfor?

Fortsatt veldig fornøyd ja. Blir bare mer og mer glad i det!

Og ja, det ble parkett.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-07-21, 12:36   #46
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkett eller laminat - og hvorfor?

Vi har parkett på stue, kjøkken og loftstue, og laminat på soverommene. Har igrunn aldri tenkt over forskjellen, siden det er forskjellige bruksområder,men parketten ser helt jævlig ut. Soverommene er uten skader i det hele tatt. 21 år gammelt hus.

For et års tid siden så ble vi nødt til å bytte gulv i sokkelleiligheten etter en vannskade, og da gikk vi for laminat. Anbefalt både fra selgere, forsikringsselskapet og snekker. Mye mer slitesterkt.

Når den dag kommer så blir det laminat på stue og kjøkken hos oss også. Vi har hund, men ser feks når vi er på hytta så er det null merker etter henne. Parketten hjemme har mye sår etter henne, og hun er en rolig hund som ikke løper villmann omkring inne.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-21, 14:28   #47
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat - og hvorfor?

Det er et godt poeng! Jeg har både hund og litt utemte ungdommer.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-21, 17:25   #48
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkett eller laminat - og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er et godt poeng! Jeg har både hund og litt utemte ungdommer.

Du får god klikklaminat til under 200kr/kvm, Blondie.
Følg med på tilbudene på byggvarebutikker i nærheten.
Da jeg la nytt gulv kjøpte jeg gulv til 179 kr/kvm på Obs bygg. Det var i merket Pergo.
De hadde jevnlig tilbud under den prisen også, men de aller rimeligste var av merkbart dårligere kvalitet.

Jeg liker laminat fordi det gir et kjøligere «renere» inntrykk.
Og det tåler virkelig alt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-21, 09:43   #49
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkett eller laminat - og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er et godt poeng! Jeg har både hund og litt utemte ungdommer.

Obs bygg har tilbud på laminatgulv til 199 kr. Vi har dette i underetg. Fornøyd med kvalitet, men litt hardt og som andre laminatgulv blir det,»dødt» i forhold til parkett. De har en lysere farge enn den i linken også.
https://www.obsbygg.no/gulv-og-tilbe...-5415125488865.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-21, 10:03   #50
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parkett eller laminat - og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Obs bygg har tilbud på laminatgulv til 199 kr. Vi har dette i underetg. Fornøyd med kvalitet, men litt hardt og som andre laminatgulv blir det,»dødt» i forhold til parkett. De har en lysere farge enn den i linken også.
https://www.obsbygg.no/gulv-og-tilbe...-5415125488865.

Jeg har akkurat byttet ut skikkelig stygg parkett med den lyseste av de Obs har på tilbud på et av soverommene. Må bare innrømme at jeg kjenner ingen forskjell når det gjelder hvor hardt det er, og ikke skjønner jeg hva folk mener med "dødt" heller. Jeg ser ikke forskjell på parkett og laminat når jeg er hos andre.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-21, 17:57   #51
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkett eller laminat - og hvorfor?

Er noen Berry Alloc gulv rundt 200kr også. Fortsatt livstidsgaranti i private hjem.

https://www.megaflis.no/gulv/laminat...ium=prisguiden

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no