Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Er make up-kurs verdt pengene?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-15, 22:56   #1
artemis
Aktiv
 
Medlem siden: Jun 2012
Innlegg: 219
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Er make up-kurs verdt pengene?

Jeg er en "sliten" tobarnsmor som de siste 5 årene ikke har brukt mye tid på sminke. Nå kjenner jeg imidlertid at jeg går inn i en ny fase, hvor jeg har mulighet til å prioritere litt "forskjønning" av meg selv.

Har hatt en runde i en kosmetikkbutikk, og fikk mange tips og gode produkter. Likevel føler jeg at jeg er litt fisk på land når det gjelder sminking og bruk av alle de produktene som tilbys. Jeg vurderer å ta et sminkekurs. Ja. Det føles litt fremmed å si det, men jeg kunne tenkt meg å vite litt mer om hvordan man får fram det beste (for å si det sånn).

Ser at for eksempel Make Up Store i Trondheim tilbyr make up- kurs for ca 500 kr. Spørsmålet er: har noen prøvd dette? Eller lignende kurs? Er det verdt investeringen? Eller bør man bare bruke blogger og youtube for alt det er verdt?

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 00:48   #2
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er make up-kurs verdt pengene?

Jeg gikk på sminkekurs hos et lokalt spa, og lærte masse. Kostet 500,- og vi fikk goodiebag og rabatt på sminke etterpå. Anbefales.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 10:40   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er make up-kurs verdt pengene?

Jeg hadde aldri giddet å gå på sminkekurs. Alle dameblader har vært fulle av trinn for trinn-make up de siste femti år eller noe, og i tillegg er det masse på nett. Og det går fint an å legge en bra makeup uten å bruke 20 produkter også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 13:11   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er make up-kurs verdt pengene?

Og jeg tenker at det kunne jeg godt gjort. Et kurs for å legge enkel og lettvint hverdagssminke hadde ikke vært bortkastet.
Mange av tipsene i ukebladene er festsminke( tror jeg. Det er sjelden jeg leser ukeblader).

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 13:19   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.138
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er make up-kurs verdt pengene?

Det kommer an på hvordan du foretrekker å lære tror jeg. Jeg foretrekker å prøve meg fram på egenhånd, men liker du å ha noen til å vise deg er sikkert et kurs en god investering. Men jeg hadde undersøkt litt på forhånd for å finne noe som var bra, og ikke bare et påskudd for å selge deg sminke.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 13:22   #6
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er make up-kurs verdt pengene?

Det finnes jo også gratis sminkekurs, men det er jo gjerne et snev av kjøpepress der, men det tror jeg du finner på sminkekurs som koster penger også. De arrangeres som regel av folk som også selger produkter.

Men jeg tror du kan lære vel så mye på YouTube, selv om det jo ikke blir personlig tilpasset.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 13:37   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er make up-kurs verdt pengene?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Og jeg tenker at det kunne jeg godt gjort. Et kurs for å legge enkel og lettvint hverdagssminke hadde ikke vært bortkastet.
Mange av tipsene i ukebladene er festsminke( tror jeg. Det er sjelden jeg leser ukeblader).

Hverdagsmakeup er også et tema som er grundig behandlet. (Nettopp sittet et par timer hos frisøren og sett i blader).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 13:57   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er make up-kurs verdt pengene?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hverdagsmakeup er også et tema som er grundig behandlet. (Nettopp sittet et par timer hos frisøren og sett i blader).

Så lenge sitter jeg aldri hos frisøren ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 14:07   #9
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er make up-kurs verdt pengene?

Vet ikke, har ikke deltatt på slikt.

Jeg sverger til Youtube

Øver meg på eyeliner nå etter inspirasjon fra videoer derfra

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 14:10   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.138
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er make up-kurs verdt pengene?

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Vet ikke, har ikke deltatt på slikt.

Jeg sverger til Youtube

Øver meg på eyeliner nå etter inspirasjon fra videoer derfra

Og Pinterest. Jeg har lært mye der.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 21:25   #11
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er make up-kurs verdt pengene?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Og Pinterest. Jeg har lært mye der.

Så lurt! Er det trinn for trinn bilder du bruker da?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 21:53   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.138
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er make up-kurs verdt pengene?

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Så lurt! Er det trinn for trinn bilder du bruker da?

Det kommer an på hva det er linket til. Noen ganger bilder, andre ganger video.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 07:12   #13
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er make up-kurs verdt pengene?

Jeg fikk et sånnt "kurs" i utdrikningslaget mitt for ørti år siden. Jeg ble plassert i en stol, damen sminket meg mens hun forklarte hvilke dyre produkter jeg bare MÅTTE ha, brukte farger jeg ikke kledde, og så fikk jeg handle for 500 kr etterpå.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 07:40   #14
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er make up-kurs verdt pengene?

Jeg har fått flere gode tips der jeg har kjøpt sminke. Jeg har også flere ganger bedt de om å sminke meg og om jeg var fornøyd så kjøpte jeg produktene. Lettere å få det med seg når man føler hva som blir gjort vs å se på film.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no