Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-10, 15:09   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?

Jeg kjøpte meg en ny sykkel for ca 4-5 år siden, den ble bare brukt litt i noen måneder, og siden har den stått i ro. Når jeg nå har lyst til å bruke den igjen, må jeg da ha den inn til noen sjekk, eller kan jeg bare pumpe luft i dekkene og tråkke i vei?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 15:10   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?

Pump opp hjulene, sjekk at bremsene virket og at ikke bremseklossene er morkne og legg i vei. Du kan smøre kjedet litt for syns skyld.

  Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 15:13   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Pump opp hjulene, sjekk at bremsene virket og at ikke bremseklossene er morkne og legg i vei. Du kan smøre kjedet litt for syns skyld.

Olivenolje?

Er det veldig tydelig om bremseklossene er morkne?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 15:15   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.501
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?

Om bremseklossene er morkne så er de ikke så elastiske (myke) som de bør være. Er de steinharde og ser litt tørre ut bør de byttes (noe du kan gjøre selv om du vil, det er ikke så veldig vanskelig). Og så kjøper du kjedespray på en sportsbutikk og sprayer kjedet litt, sånn at det ser mørkt og fint ut, ikke lysebrunt og rustet.

Sjekk også lykter og sånt, i tilfelle onkel politi skulle finne det for godt å stoppe deg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 15:29   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?

Lykter og sånt er ekstrautstyr - bare pell det av. :anarkist:

Du kan bare prøve bremsene også. Sett deg på sykkelen (ikke i ukontrollerbar nedoverbakke) og se om de bremser som de skal på rolig bremsing og på bråbremsing.

  Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 15:30   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?

Og på kjedet bruker du olje for sykkelkjeder. Hell på litt på ett sted mens du trår pedalen rundt. (Mens noen løfter bakhjulet fra bakken for deg). Trå noen runder så oljen jobber seg godt inn, deretter holder du tørkepapir inntil mens du trår noen runder til - så får du fjernet det overflødige med noe annet enn buksa di.

  Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 16:32   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

- så får du fjernet det overflødige med noe annet enn buksa di.

:flashbacks til tenårene:

Takk for gode tips. Jeg manner meg opp til å gå i boden og ta en titt i ettermiddag. Jeg har hørt rykter om at vi ikke har sykkelpumpe som passer til de ventilene vi har. Må ta en titt i allefall.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 16:51   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.501
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må jeg ha sykkelen til sjekk på verksted?

Et annet alternativ er jo selvsagt å trille sykkelen til nærmeste sykkelbutikk og litt og få dem til å se over sykkelen. Se deg da ut et mannebein som ser ut til å falle for litt smiger. Da får du nok både luft i dekkene, sjekket bremsene og kjøpt deg kjedeolje, alt på en gang.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no