Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Knall rosa flekker ved bleking av tøy?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-10, 14:41   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Ulykkelig

Knall rosa flekker ved bleking av tøy?

Jeg har noe hvitt tøy jeg pga. flekker som ikke går bort har forsøkt å bleke. Fulgte anvisningen på flasken med Klorin, bare for å oppleve at tøyet etter meget kort tid i klorvannet fikk større og mindre knall rosa flekker her og der ...

Nå er tøyet fritt for flekkene jeg ville fjerne, men er helt ødelagt med rosa, stygge flekker her og der. Hva i all verden er dette????

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 14:43   #2
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knall rosa flekker ved bleking av tøy??

Det var nok ikke ren bomull det du bleket tenker jeg. Blandet med noe syntetisk kanskje.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 15:00   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knall rosa flekker ved bleking av tøy?

Oi, det der skjedde med meg forrige uke! Men da jeg vasket plaggene etter at de hadde ligget i bløt forsvant alle de rosa flekkene, altså. Mitt var nok heller ikke reint bomull alt sammen. Prøvde du å vaske dem rett etterpå på ganske høy temperatur?

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 15:27   #4
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knall rosa flekker ved bleking av tøy?

Det skjedde med meg også. Med lin. Det har gått fint før, men ikke denne gangen. Etter en stund gikk det rosa bort, men det ble falmet gult i stedet. Lekkert. Velvel, kan vel ikke skylde andre enn meg selv.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 22:42   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knall rosa flekker ved bleking av tøy?

Det var 100 % bomull jo. På det ene tøyet har det faktisk forsvunnet nå etter to vask etterpå, den siste toppen min er fortsatt helt rosa under begge armene - om det kan være noe med deo som sitter igjen og reagerer da!?? Kjipe greier okke som!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no