Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Førstegangskjøp av tørketrommel

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-15, 21:50   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Førstegangskjøp av tørketrommel

Nå dusjes det så mye blant barna at klestørk av håndduker tar mye plass. Vi må kjøpe tørketrommel. Har ikke hatt det før, så er helt ny på dette. Hva ser vi etter? Hva MÅ vi vite om kjøp av tørketrommel? Ser for meg mest brukt til sengetøy og håndduker. Det sliter vel på klær om man bruker det for mye?

Tips oss om merker og modeller og hva vi må tenke på!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 22:23   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstegangskjøp av tørketrommel

Tørketrommel er en enkel konstruksjon. Vi har gått for billige, enkle varianter, og det er også min anbefaling.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 06:02   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førstegangskjøp av tørketrommel

Min anbefaling er litt motsatt. Kjøpe en mellomklasse med varmepumpe og som ikke sliter på klær. Tørketrommler har utviklet seg veldig de siste årene både på hvor mye energi de trekker og hvordan de håndterer tøy. Til og med pappa som alltid har vert motstander og kjøpte til brukt på hånkler og sengetøy er overbevist og bruker det på det meste nå.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 06:08   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førstegangskjøp av tørketrommel

http://www.bestitestguiden.com/teste...ketrommel.html

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 15:08   #5
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Førstegangskjøp av tørketrommel

Tørketrompler har etter min erfaring vært pålitelig og driftsikker uavhenging av merke, mer så enn vaskemaskinene. De nye med dobbel varmeveksler bruker over tre timer å tørke en maskin med klær. De med standard kondens (en varmeveksler, enklere varmepumpe) gjør jobben på en times tid. Hvor mye penger sparer man egentlig i lengden, på en dyrere tørketrommel med siste teknololig, fremfor en kjøpt på kampanjetilbud som tørker fortere men er litt dyrere i drift. Om ti år er de sikkert enda bedre og billigere. Av og til går jeg å venter på at tørketrommelen skal blir ferdig. De mye maskinene er ikke laget for at man skal være hjemme å passe på dem når de går; når de går i opp til tre timer har jeg som oftest mye annet som skal gjøres. Går dere fra huset når vaskemaskin og tørketrommel går? Jeg gjør.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 15:16   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førstegangskjøp av tørketrommel

Jeg går fra huset med vaskemaskin og tørketrommel på, ja. Eller jeg setter på sånn tidsgreie så de skal være ferdig til ungene kommer hjem fra skolen. Hvis ikke hadde jeg jo aldri sett bunnen på kleshaugen. Jeg tenker at det er jo tross alt ikke krise om det brenner når vi ikke er hjemme. Jeg har de aldri på om natten. Eller krise er det jo, men ingen dør av det.

Jeg har en fra Elextrolux. Jeg er fornøyd. Den var sånn midt på treet dyr tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 19:53   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Førstegangskjøp av tørketrommel

Nei, jeg går aldri fra tørketrommelen, men det hender jeg går fra vaskemaskinen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 19:59   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førstegangskjøp av tørketrommel

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Min anbefaling er litt motsatt. Kjøpe en mellomklasse med varmepumpe og som ikke sliter på klær. Tørketrommler har utviklet seg veldig de siste årene både på hvor mye energi de trekker og hvordan de håndterer tøy. Til og med pappa som alltid har vert motstander og kjøpte til brukt på hånkler og sengetøy er overbevist og bruker det på det meste nå.

Det avhenger jo litt av hva den er tenkt brukt til, men det nevnes håndklær her. Vi bruker den ikke til noen klær, så jeg er minimalt opptatt av hvor mye den sliter.

Jeg går aldri fra tørketrommelen og den går aldri om natten. Det hender jeg tar en liten tur ut når vaskemaskinen går når jeg har beregnet tiden galt, men jeg unngår det helst. Den går aldri om natten. Jeg har heller aldri timer på noen av dem, kontaktene er trukket ut når de ikke er i bruk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no