Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Farsen i Kongo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-17, 09:21   #361
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Blest er en ting, at statsministeren dropper det offisielleprogrsmnet sitt på 17. mai for å skryte av det er en annen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 10:46   #362
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Men det er ganske drøyt å påstå at det er fordi hun ikke bryr seg om at en neger i Afrika er blitt drept, lzm.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 10:54   #363
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Kanskje ikke så uttalt. Jeg tror det er lett å bli farget av fordommer, ganske ubevisst. Spesielt når man har kontakt med moren til den ene parten, og det andre er et kreisi land langt borte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 11:39   #364
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Men mener du virkelig at dette handler om Statsministerens fordommer og at hudfarge har noe med saken å gjøre?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 11:59   #365
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Men mener du virkelig at dette handler om Statsministerens fordommer og at hudfarge har noe med saken å gjøre?

Det lurer jeg også på. Det synes jeg i så fall bør begrunnes med noe mer enn magefølelse, tro og synsing.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 12:01   #366
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Statsministeren stilte fordi det er valgår, og fordi dette har vært en sak Folk Flest har vært veldig engasjert i, enkelt og greit. Men jeg har stusset over mye av Folk Flest-engasjementet, altså, og mener virkelig at det ikke hadde vært så sterkt eller så mye av "huff, stakkars lille villbassen, kommet litt i trøbbel der nede i svarteste Afrika, han, huffameg, så farlig var det vel ikke, nå må han få komme hjem igjen, stakkars hvite gutten!" og han hadde drept en hvit mann eller kvinne.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 12:03   #367
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.749
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg synes det er greit at de er kommet hjem, men jeg leste en artikkel om hvorfor noen få saker får "kjendisstatus", mens flertallet ikke får omtale eller hjelp fra UD i det hele tatt. Og det gjorde meg tankefull. Jeg hadde jo omtrent glemt at de satt fengslet for mord.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 12:10   #368
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Statsministeren stilte fordi det er valgår, og fordi dette har vært en sak Folk Flest har vært veldig engasjert i, enkelt og greit. Men jeg har stusset over mye av Folk Flest-engasjementet, altså, og mener virkelig at det ikke hadde vært så sterkt eller så mye av "huff, stakkars lille villbassen, kommet litt i trøbbel der nede i svarteste Afrika, han, huffameg, så farlig var det vel ikke, nå må han få komme hjem igjen, stakkars hvite gutten!" og han hadde drept en hvit mann eller kvinne.

Han er dømt for å ha drept en hvit mann også.

Jeg har sett litt tendenser til det du beskriver, men ser også veldig mye temmelig kjip fordømmelse motsatt hvor folk mener at de burde råtne og det som verre er.

Det er ganske stygt å snakke om rockestjerner i dette tilfellet. En mann er død, en er alvorlig syk og kom til Norge av humanitære hensyn.
De første årene saken gikk var staten del av saken. Det har større politiske konsekvenser enn en del andre drapssaker.
Hadde Kongo kjørt en normal rettsprosess her ville dette sannsynligvis ikke blitt noe særlig til sak.

Så kan man mene mye om hva de gjorde dengang.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 12:16   #369
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg synes det er greit at de er kommet hjem, men jeg leste en artikkel om hvorfor noen få saker får "kjendisstatus", mens flertallet ikke får omtale eller hjelp fra UD i det hele tatt. Og det gjorde meg tankefull. Jeg hadde jo omtrent glemt at de satt fengslet for mord.

UD bistår i mange saker, men det finnes ikke veldig mange drapssaker der ute i verden hvor spionasje, helt vanvittig rettsprosess Osv er en del av elementene.
Hadde dette vært drapssaker (det er snakk om to) som var ført etter noenlunde ryddige prinsipper så kunne det blitt soningsoverføring av humanitære hensyn. Det kan det ikke her.

I sakene om narkotikadømte i Latin-Amerika jobber UD med helt andre forutsetninger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 12:17   #370
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.476
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det er ganske stygt å snakke om rockestjerner i dette tilfellet.

Mange rockestjerner lever jo helt jævlige (selvvalge) liv og har problemer relatert til narkotika, selvmord og generelt selvdestruktive liv.

Jeg synes rockestjerner er ganske betegnende hvis det man mener er at de er blitt "noen i media" og at folk "fyller de med innhold". Jeg opplever at jeg vet mye om de på sladdernivå, men ingenting om de som mennesker

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 12:19   #371
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg opplever rocke"stjerner" som noe mer positivt enn bare de destruktive sidene.
Jeg ser ikke veldig mye stjernestatus her altså og tviler på at det er sånn det oppleves av dem i familien.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 12:23   #372
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Statsministeren stilte fordi det er valgår, og fordi dette har vært en sak Folk Flest har vært veldig engasjert i, enkelt og greit. Men jeg har stusset over mye av Folk Flest-engasjementet, altså, og mener virkelig at det ikke hadde vært så sterkt eller så mye av "huff, stakkars lille villbassen, kommet litt i trøbbel der nede i svarteste Afrika, han, huffameg, så farlig var det vel ikke, nå må han få komme hjem igjen, stakkars hvite gutten!" og han hadde drept en hvit mann eller kvinne.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg følger deg helt på denne. Tror til sammenlikning det heller ikke er så mange etnisk hvite nordmenn som husker/bryr seg om denne http://www.varden.no/nyheter/jan-kri...kenya-1.787129

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 12:27   #373
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg ser en veldig syk og skadet mann som har sett kameraten dø i fengselet, og som har vært veldig nær å lide samme skjebne. Jeg er glad for at han har kommet ut av fengsel i Kongo, og har aldri oppfattet noe rockestjerneaktig med den saken her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 12:30   #374
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Godt at familien til denne voksne mannen får gitt han en klem igjen, lizzom, så får det heller være om ei lita jente på 8 år i Kongo aldri får en klem av faren sin og må leve av det mor klarer å skrape sammen..

Jeg vet jo heller ikke hva som har skjedd eller ei i denne saken, men at de rotet seg ned der som voksne mennesker og lekte leiesoldater vil jo alltid innebære en viss risiko. Barnet til mannen som ble skutt har aldri fått noe valg her og er det noen jeg synes synd på så er det henne.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 13:10   #375
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Godt at familien til denne voksne mannen får gitt han en klem igjen, lizzom, så får det heller være om ei lita jente på 8 år i Kongo aldri får en klem av faren sin og må leve av det mor klarer å skrape sammen..

Jeg vet jo heller ikke hva som har skjedd eller ei i denne saken, men at de rotet seg ned der som voksne mennesker og lekte leiesoldater vil jo alltid innebære en viss risiko. Barnet til mannen som ble skutt har aldri fått noe valg her og er det noen jeg synes synd på så er det henne.

Dette synes jeg var flåsete, Emm. Selvsagt er det synd på barna til sjåføren som ble drept, det er kjempetrist for ALLE små og store som mister familie eller noen de er glade i. Det er da vel heller ikke det det handler om? Saken dreier seg om en sirkus av en rettsak som på ingen måte avklarte skyldsspørsmålet, en stat som dro inn Norge i det hele (i håp om å få noen kroner i kassa?), soningsforhold som jeg ikke tror noen av oss kan forestille oss, Molands selvmord (som French ble dømt til døden for), og en helsetilstand som etterhvert ble svært alvorlig.

Jeg mener bestemt at det IKKE har med farge eller rase å gjøre, han er jo dømt for å drept sin hvite, norske cellekamerat også.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 13:31   #376
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg ser en veldig syk og skadet mann som har sett kameraten dø i fengselet, og som har vært veldig nær å lide samme skjebne. Jeg er glad for at han har kommet ut av fengsel i Kongo, og har aldri oppfattet noe rockestjerneaktig med den saken her.

For meg sier svaret ditt noe om forskjellig vi ser saker. Jeg er fascinert over hvor uskyldiggjort disse guttene er. Det virker som de dro på en liten heisatur og tilfeldigvis ble plassert i noe de overhode ikke har ansvar for, når man leser mye av media og kommentarer rundt om. Oppmerksomheten denne saken har fått er overveldende og over mange år. Sammenlignet med andre saker så har denne fått en mediadekning over det normale. Selv Amnesty kommenterte det i linken jeg la ut.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 13:44   #377
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Så hvis man ikke er så uskyldig er det helt greit med tortur, totalt useriøse rettssaker og dødsstraff for at kameraten tar livet sitt? Eller mener du det er sannsynlig at han drepte Moland?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 13:46   #378
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Så hvis man ikke er så uskyldig er det helt greit med tortur, totalt useriøse rettssaker og dødsstraff for at kameraten tar livet sitt? Eller mener du det er sannsynlig at han drepte Moland?

Hvor leser du det ut av mitt innlegg?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 14:45   #379
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.099
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Det er ikke greit. Men før man opptrer som leiesoldat, kan det være kjekt å ha sjekket ut soningsforhold i landet man oppholder seg i. Kongo er gjennomkorrupt, som mange andre land. Definitivt en god grunn til å holde seg på rett side av loven.

Jeg vet om flere godt voksne menn som omtaler saken som om dusse to kjekke norske gutta har vært på en liten sydentur.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-17, 14:57   #380
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det er ikke greit. Men før man opptrer som leiesoldat, kan det være kjekt å ha sjekket ut soningsforhold i landet man oppholder seg i. Kongo er gjennomkorrupt, som mange andre land. Definitivt en god grunn til å holde seg på rett side av loven.

Jeg vet om flere godt voksne menn som omtaler saken som om dusse to kjekke norske gutta har vært på en liten sydentur.

Mens jeg har sett veldig lite av den typen utsagn i mediene. Jeg kjenner saken kun fra medier og mitt inntrykk er definitivt ikke at det var snakk om kjekke gutter på sydentur.

Det med å sjekke lovverk, rettsvese , soningsforhold, dødsstraff Osv er lurt. Jeg synes likevel det er rett at det ytes bistand.
Særlig viktig er det der hvor grunnleggende rettigheter ikke blir gitt.

Nordmenn bør strengt tatt droppe USA, Thailand, Dubai og flere andre reisemål om man vil være på den sikre siden.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no