Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Å vaske dundyner

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-07, 19:14   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å vaske dundyner

Jeg har to dundyner (str. 65 x 80) som med tid og stunder må vaskes. Jeg var syk den dagen det ble delt ut husmorkunnskaper, så jeg har ingen peiling på dette.

Jeg har hørt man skal putte tennisballer i maskinen, sammen med dynene. Hvor mange tennesballer bør man bruke? 1, 2, flere?

Og kan man eventuelt bruke en sko i stedet for ball?


Bør jeg brette dynen i to og binde sammen, eller gjelder dette kun for puter?


Er det noe spesielt som bør gjøres med dynene etter at de er vasket? (Vi har ikke tørketrommel, så de må lufttørke.) Bør de ristes eller bankes?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 19:18   #2
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Tja . fasiten har jeg nok sikkert ikke, men jeg pleier da bare å putte dyna inn i maskinen og vaske den som vanlig. Har aldri vært noe problem. Men jeg tørker i trommel, helst med en tennisball el.l.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 19:19   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Det er ikke i vaskemaskinen men i tørketrommelen man bruker tennisballer, gjerne et par-tre stykker. Hvis du ikke har tørketrommel ville jeg nesten prøvd å få tørke dem hos noen som har, ellers tror jeg det er vanskelig å få dem luftige igjen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 19:24   #4
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Aha! Ja, der sere dere de manglende kunnskapene mine. Har trodd det var i vaskemaskinen de ballene skulle i. Jammen godt jeg skrev innlegg her først!

Da blir det kanskje enklere å levere dynene inn til rensing, siden vi ikke kjenner noen som har tørketrommel. Alternativt får jeg sende dynene i posten "hjem", og så få dem i retur ferdig vasket.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 19:25   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Jeg har vasket dundyner, dujakker og vester
Går helt supert, men de MÅ tørkes i trommel

Som Maximilia sier, det er ikke i vaskemaskinenman putter tennisballene.
Det har overhodet inge hensikt eller effekt
Det er når de skal tørke man må banke dunene fra hverandre ved hjelp av tenisballer.
Jeg har brukt bandyballer, samme effekt

Ikke bind dynen sammen, ta en og en dyne i maskinen av gangen

Hvis de skal lufttørkes, tar det en evighet, og den blir flat og klumpete
Du Må ha den i trommelen etterpå

Jeg har vasket på 40 grader, vanlig vask uten forvask

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 19:27   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Hvis du finner et vaskeri så kan du sikkert få dynene vasket og tromlet der, istedet for å rense dem? Jeg ville heller hatt dynene vasket enn renset, særlig til barn, siden jeg ikke føler meg helt trygg på hva slags kjemikalier som sitter igjen etter rens.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 19:29   #7
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Aha! Ja, der sere dere de manglende kunnskapene mine. Har trodd det var i vaskemaskinen de ballene skulle i. Jammen godt jeg skrev innlegg her først!

Da blir det kanskje enklere å levere dynene inn til rensing, siden vi ikke kjenner noen som har tørketrommel. Alternativt får jeg sende dynene i posten "hjem", og så få dem i retur ferdig vasket.

Sjekk hva det koster å rense. Tror neppe det lønner seg! Har dere ikke en nabo med tørketrommel da?

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 19:29   #8
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Jeg gjør som de andre her vasker dundynene/putene og tørker dem i trommelen. En og en om gangen. Dette gjør jeg minst to ganger pr år.
Både sommerdundyner og vinterdundynene.


Har dem også av og til i fryseren om det ikke er kaldt ute for å være sikker på at jeg ikke sover sammen med midden. Jeg så en film om all midden som befinner seg i sengetøyet og fikk det nok litt på hjernen

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 19:38   #9
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Og har man ikke tennisball kan man bruke en gammel (vasket) joggesko eller liknende. Noe av hard gummi. Hard plast skader trommelen, så det må være en viss ettergivenhet i materialet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 08:01   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Det er når det gjelder slike ting jeg elsker å bo i borettslag med stort vaskeri. Vi har et monster av en high-tech tørketrommel. Nyeste profesjonelle fra Miele Jeg har vasket samtlige av slektas dundyner i den, har tatt med for min mor og mine søsken og vasket deres også.

Jeg kjøpte et rør med 5 tennisballer for å kunne tørke dynene.

Du får prøve å få deg en venn med tørketrommel, eller få dem vasket i vaskeri.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 08:05   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Jeg vasker podens dundyne og pute og lufttørker dem etterpå. De er fortsatt fluffye, og de tørker på null komma svisj. De ser litt stakkarslige og klumpete ut når de kommer ut av maskinen, men når de er ferdig tørket (legger dem flatt utover på tørkestativet) så er de god som ny.

65x80-dyner er ikke like vanskelige å ha med å gjøre som voksendyner

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 08:08   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

65x80-dyner er ikke like vanskelige å ha med å gjøre som voksendyner

Det er så sant som det er sagt. Men du verden så greit det er å ha Miele Professional med på laget.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 08:10   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er så sant som det er sagt. Men du verden så greit det er å ha Miele Professional med på laget.


Akk ja, Jeg drømmer også om hjelp fra Herr/fru Miele.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 08:38   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Da hele huset hadde omgangssyken før jul så ble alle dynene på omgang akutt vasket midt på natten. Da var det ikke tid til å tenke på hverken tennisballer eller joggesko, men utrolig nok ble dynene akkurat som før.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 14:43   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Da hele huset hadde omgangssyken før jul så ble alle dynene på omgang akutt vasket midt på natten. Da var det ikke tid til å tenke på hverken tennisballer eller joggesko, men utrolig nok ble dynene akkurat som før.

Hvis man bare leser dette innlegget uten å koble det til noe annet, blir det svært morsomt og rart!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 15:29   #16
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Dere husmødre: hva gjør man med en dunjakke med svettelukt da? Noen tips?
Hilsen Kif-også-skulkesyk-i-husmortimene

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 15:38   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Dere husmødre: hva gjør man med en dunjakke med svettelukt da? Noen tips?
Hilsen Kif-også-skulkesyk-i-husmortimene

Jeg har vasket soveposer og dundyner i maskin og tørket dem på samme måte.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 15:40   #18
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Dere husmødre: hva gjør man med en dunjakke med svettelukt da? Noen tips?
Hilsen Kif-også-skulkesyk-i-husmortimene

Hva med å hive den i fryseren?
Kulda tar knekken på lukta.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 22:37   #19
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Tror jeg må ha vært syk jeg også den dagen det ble delt ut husmorskunnskaper. Vi har tørketrommel, men jeg har alltid trodd at dyner og slikt blir ødelagt av det, så jeg har alltid hengt de opp til tørk.
Men nå som det høres mye enklere ut å vaske dundyner så tror jeg jammen at jeg skal vaske alle sammen til helgen.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 10:52   #20
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å vaske dundyner

Det hele ser ut til å ordne seg. Vi skal til mine svigerforeldre i påsken, og de har tørketrommel.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no