Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-18, 13:09   #161
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan organiserer dere viktige papirer, kvitteringer, bruksanvisninger osv?

Det mest viktige scanner jeg og lagrer i mapper.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-18, 15:00   #162
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Bruksanvisninger har eg begynt å sjekke om ligg på nett, og så stort sett kaste. Kvitteringer legg eg på tastaturet til mannen. Han har eit sinnrikt system som eg ikkje heilt forstår.

Her er klesskapet gjennomgått og sesongtøy og -sko pakka bort. Har ein del overflatetemperatur igjen, men skapa er i alle fall ryddige.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 13:34   #163
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det ser ikke ut til at jeg får gjort så mye nå i november, men jeg har i hvert fall en plan.

Okay, nå er det snart jul, jeg har ikke fått rydda noe som helst, håpet er å få tatt noe i løpet av romjula, jeg pleier å ha tid og ork da.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 13:37   #164
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Vi er to, Strå. Minst!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 13:42   #165
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Kjøkkenet er ferdig, og jeg har fått kastet og gitt bort masse. Nå har jeg oversikt i skap og skuffer, og det føles godt. Starter et nytt prosjekt i januar.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 13:56   #166
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi er to, Strå. Minst!

Det er da enda godt å høre. Jeg var godt i gang i sommer og fikk tatt to rom. Egentlig er jeg ferdig med TV-stua, Yngstes rom (noen småting er lempet inn der og må gås gjennom), vaskerommet, tørkerommet (men så flytta Mutter'n og noen uavklarte ting er plassert der), kjellertrappa, vårt nye soverom. Vårt gamle soverom er Eldstes syrom og ansvar nå. Loftet, garasjen og verkstedet er de værste rommene som gjenstår, men de har egentlig ikke noe med meg å gjøre, der må Helten trå til. Det jeg har igjen er ny runde på Yngstes gamle rom og på den vanlige stua. Kjøkken og spisestue og min del av kontoret må også tas, men der er det egentlig ikke noe særlig tull, de ble tatt grundig for fire år siden. Matkottet og lageret i kjelleren, oiamegsann, der kan jeg finne mye å gi bort.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 14:37   #167
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg er med i gjengen som har mer igjen.


Jeg har forsåvidt ryddet og kastet en hel masse. Det er bare det at rommet fortsatt ser like rotete ut. Jeg er i det minste godt i gang.


Nå blir det panisk overflaterydding før jul.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 14:58   #168
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg har også nok igjen. Har leid meg en Container. Jeg vet jeg ikke burde, men jeg blir gal av alle greiene, og jeg har ikke tid til Finn og sortering og loppis og gud vet hva. Etter helgen skal alle ha maks ti ting hver. Neida. Joda.

Jeg har masse greier foreldrene mine syns det var praktisk å la stå igjen i tillegg til mitt eget rot, pluss oppussings-søppel jeg burde ha kjørt på dynga. Så i helgen skal det kastes.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 15:00   #169
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Ikke noe julerydding her heller. Jeg ligger etter med det jeg skulle gjøre i november også (som jeg har skrevet om i denne tråden), men det er ikke så mye igjen.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 15:06   #170
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Har heller ikke gjort noe og det skjer neppe nå før jul...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 21:11   #171
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Rommet er tømt for alt av ting, samt for tak. Oppdaget en vannskade, så hele prosjektet ble jo riktig så gøy. (Pga vannet fikk jeg kastet litt mer enn planlagt også, sikkert like greit.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-18, 21:49   #172
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Har forresten fått tak i Synnøves ryddebok ( husker ikke tittel i farta) etter lang venteliste på biblioteket.
Skal bare bli ferdig med eksamen først nå så blir det å lese om rydding og utføre det.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 23:39   #173
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg orket ikke gjøre noe før jul, men er i gang nå. I dag kastet jeg 14(!) poser med klær og sko i kleskontainer og vi fikk kvittet oss med en gammel sovesofa som tok opp plass på eldste sitt rom. Rommet hennes føltes dobbelt så stort når den forsvant.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 23:06   #174
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

To store poser med diverse inkl noe julepynt ble gitt til bruktbutikken i går. Bare tull å spare på julepynt jeg hverken liker eller bruker.

Boden må fremdeles ryddes, men det er så kaldt der nå at det må bli vår før det kan gjøres.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 23:24   #175
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg har ryddet, organisert og kastet fra BADET i romjula.

Nå har vi:
- en hylle hver i skapet (en ekstra til meg, da...)
- en hylle til uåpnede shampo, balsam og såpeflasker, samt rengjøring til badet
- en skuff med bare håndklær (men det hadde vi fra før og, der har jeg ikke gjort noe)
- en skuff med:
- - en kurv til alt mensen-relatert
- - en kurv med alt hår-relatert
- - en kurv med alt tann-relatert (hvor mange halvbrukte småtuber er det mulig å ha?)
- - en kurv med "resten" (litt rot er det vel alltids?)

Av mine egne ting har alle smykker blitt plassert i smykkeskrin (julegave). Ikke ante jeg at jeg hadde 50 par øredobber. :rabla: All sminke har blitt plassert i en toalettmappe (det som brukes daglig ligger i kurv fremme på benken), og de andre toalettmappene er tømt for søppel og vasket, klare til å fylles neste gang jeg skal noe.



Veldig fornøyd! Det eneste er at boksen med hårstrikk stadig står fremme, uten å bli lagt ned i skuffen igjen. Lurer på om vi bør ha fremme en liten kurv/skål/whatever med noen gode strikk, så man slipper å gå ned i skuffen hver gang man skal ha et.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 10:49   #176
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Vi har planer om å ta vaskerommet i helgen- det må gjøres for å si det sånn.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 15:37   #177
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Vaskerom i helgen her og! Og baderomsskap.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 15:46   #178
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Leiligheten er ryddig, men boden i kjelleren er ganske full. Må ta en tur til Fretex snart.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 15:56   #179
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Tre av fire soverom ble tatt da de ble pusset opp i høst, men vårt soverom står for tur. Kjøpte en ny kommode i høst, så den er ryddig (inni), men jeg skal få ryddet i garderoben. Jeg har også et klesstativ med skohylle og hylle på toppen som må ryddes, samt toppen av kommoden som er full av smykker, øredobber, sminke, parfyme ++++

Etter det står badet for tur, og deretter klesboden ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 16:14   #180
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg skal også få litt fart igjen.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no