Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Om PC i stua

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-18, 22:05   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Om PC i stua

Mannen min liker å spille PC-spill. Jeg skjønner ikke helt greia, men jeg liker Netflix så vi har alle vårt. Vi har en PC i stua, og nå som vi pusser opp syns jeg at PCen kan stå på kontoret der den hører hjemme. Mannen min er ikke så veldig enig. Jeg skjønner det jo litt, jeg hadde blitt sur hvis jeg ikke fikk hatt TV i stua, men PCen er jo mye styggere.

Tilleggsinfo: Han bruker også PCen til å se på sport, det er bare lov med ting Norge vinner i på tv-en. Neida. Joda. Men uansett, han er fan av en sport som ikke vises på norsk TV, så man må uansett ha vpn og sånt for å se, da blir det mye styr med TV. Han er hjemme stort sett bare i helgene, han spiller som regel en time eller to etter at kidsa har lagt seg, pluss ser en kamp eller to, så jeg skjønner at det er litt kjipt å bli bannlyst til kontoret.

Skal jeg krangle meg til PC-fri stue, eller skal jeg være Grei Kone (TM)?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 22:14   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om PC i stua

Hos oss er det ikke lov med verken TV eller PC i stua, så her har hele familien hver sin laptop, og TV-en står i et lite rom for seg. Jeg hadde definitivt satt ned foten for stasjonær PC i stua.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 22:17   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om PC i stua

Kommer litt an på stuen og hvor PCen står, tenker jeg. Vi har ikke så veldig stor stue, så det hadde stått veldig i veien her. Det er til enhver tid 2-3 laptoper rundt omkring, men de fyller jo ikke så mye. Med en stor nok stue hadde jeg ikke giddet å krangle på det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 22:32   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om PC i stua

Vi har laptoper i stua og stasjonær på kontor, og han synes det er riktig så trivelig å gå inn dit.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 22:37   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om PC i stua

Jeg vil si det kommer an på stua. Vi har en nokså skjermet tv-krok i stua, og der står også den stasjonære Mac’en. Men den er det ingen som spiller på, vel og merke. Om mannen min hadde spilt, så hadde jeg nok foretrukket at det ikke skjedde i stua.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 22:41   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om PC i stua

Vi har forholdsvis stor stue, den står i et hjørne, så den er ikke i veien, bare stygg. Det plager meg ikke så mye at han spiller i stua, det plager meg mer at jeg må ha den der hele tiden. Han bruker headset, og spiller ikke online så han bråker ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 22:48   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om PC i stua

Høres helt greit ut det. Han bor jo der han og. Jeg har forresten pc i stua.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 22:52   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om PC i stua

Det kommer jo helt an på hvordan rommene er innredet og hvor mye plass og hva slags planløsning dere har. Men som frukt sier: han bor jo der han også, og hvis han bare er hjemme i helgene, synes jeg kanskje det veier litt ekstra at han har lyst til å sitte på fellesrommet om kvelden.

(Hos oss er det jeg som har PC på stua, og det er fordi det ikke er plass til meg noe annet sted. Men det er en laptop, da, som lett kan legges vekk når jeg ikke bruker den.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 22:56   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om PC i stua

Der er ikke mulig å plassere den slik at den ikke syns så godt da?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 23:01   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om PC i stua

Vi eier ingen stasjonær PC, men den hadde så fall fått plass på gutterommet.
I stua/kjøkken er det 3 bærbare på bordet når gutta er her.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-18, 23:17   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om PC i stua

Hva med å investere i en litt pen hjemmekontorløsning i en del av stua? Det finnes en del løsninger som slett ikke ser så verst ut. Men det kommer selvsagt an på både stil og planløsning.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-18, 00:11   #12
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Om PC i stua

Vi har et eget medierom/kontor i huset. Der står pc, tv, projektor og lerret, og alle spillkonsollene. Å ha det i stua er helt uaktuelt. Vi har riktignok en tv i stua, men den er skjult i en egen krok og brukes stort sett bare i helgene når familien koser seg sammen foran tv'n.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-18, 00:25   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.857
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om PC i stua

Jeg har hatt kontoret mitt i stua til tider så jeg er ikke i posisjon til å klage når Helten jobber på stua heller enn på kontoret. Bærbar PC er lett å stue vekk, stasjonær PC ville jeg likt mindre dersom den faktisk har plass et annet sted.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-06-18, 00:40   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om PC i stua

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hva med å investere i en litt pen hjemmekontorløsning i en del av stua? Det finnes en del løsninger som slett ikke ser så verst ut. Men det kommer selvsagt an på både stil og planløsning.

Det var lurt, kanskje et litt finere bord ville hjulpet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no