Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

En liten fredagsgåte

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-10, 22:11   #201
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Jeg som leser fra iPhone kunne aldri klart den. Jeg kan ikke markere signuturer.
Godt jeg ikke grubla på dette i hele natt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 22:15   #202
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg som leser fra iPhone kunne aldri klart den. Jeg kan ikke markere signuturer.
Godt jeg ikke grubla på dette i hele natt.

Og jeg som trodde de fleste surfet fra pc eller noe med større skjerm. Jeg surfer bare fra HTCen sånn innimellom, bare om jeg ikke gidder eller kan ta fram pcn.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 22:16   #203
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Og jeg surfer kun fra pc'en når jeg jobber.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 22:52   #204
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Og så var det helt kommaløst. Så en stund var jeg sikker på at jeg skulle putte inn kommaer og få en mening utav det. For eksempel satte jeg komma før en plass, og da var jeg et øyeblikk sikker på at det var Trondheim som var svaret. . Og jeg analyserte første og siste ord i hver setning, første bokstav i hvert ord... subjekt og verbal i hver setning... fjerne alle unødvendige småord... i det hele tatt var jeg ganske så kreativ.

Spesielt når det første ordet i de tre siste setningene var Så det så, var jeg jo sikker på at jeg var inne på noe.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 22:55   #205
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Og så var det helt kommaløst. Så en stund var jeg sikker på at jeg skulle putte inn kommaer og få en mening utav det. For eksempel satte jeg komma før en plass, og da var jeg et øyeblikk sikker på at det var Trondheim som var svaret. . Og jeg analyserte første og siste ord i hver setning, første bokstav i hvert ord... subjekt og verbal i hver setning... fjerne alle unødvendige småord... i det hele tatt var jeg ganske så kreativ.

Spesielt når det første ordet i de tre siste setningene var Så det så, var jeg jo sikker på at jeg var inne på noe.

Jeg tror du har for høy IQ

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 22:56   #206
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nå som det går an å snakke i korta: Jeg analyserte og analyserte til jeg ble blå. Ordstillingen og ordvalget i HI var såpass spesiell at jeg var bombesikker på at det lå noen clues skjult i selve teksten.

Haha, jeg også. Spesielt det der med "her en plass" tenkte jeg det lå mye skjult mening i.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 22:59   #207
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Haha, jeg også. Spesielt det der med "her en plass" tenkte jeg det lå mye skjult mening i.

Jeg visste jo at folk kom til å analysere i hytt og gevær. Grublet litt over hvordan jeg kunne skrive slik at det ble passe vanskelig og ikke for innlysende hvor gåten lå.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 23:03   #208
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg visste jo at folk kom til å analysere i hytt og gevær. Grublet litt over hvordan jeg kunne skrive slik at det ble passe vanskelig og ikke for innlysende hvor gåten lå.

Du fikk det til, for å si det sånn.



(det er ikke vanlig for meg å bruke uttrykket "en plass", så det fikk meg til å fundere en god del før jeg kom på at det vel er vanlig for andre)

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 23:47   #209
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Helt enig, og dette svarte jeg både på prikk og PM.

Jeg og.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 23:56   #210
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Nå kommer jeg inn og finner spørsmål og svar med en gang, også er det ferdig med å være konkurranse, liksom?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 23:58   #211
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå kommer jeg inn og finner spørsmål og svar med en gang, også er det ferdig med å være konkurranse, liksom?

Hvilken dag er det i dag da?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 00:05   #212
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Pfffft. Fredagsgåte schmedagsgåte.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 00:12   #213
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Jeg hadde ikke funnet den om jeg hadde lett en måned, selv ikke etter hintet

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 00:13   #214
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Jeg hadde ikke funnet den om jeg hadde lett en måned, selv ikke etter hintet

Men, du har funnet den nå, etter at svaret kom?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 00:36   #215
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Men, du har funnet den nå, etter at svaret kom?

Ja. Heldigvis

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 20:08   #216
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Jeg synes dette var gøy, alle prikker du fikk i prosessen var fortjent

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 20:27   #217
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Var dette en prikketiggetråd? :skingrestemme:

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 20:33   #218
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Var dette en prikketiggetråd? :skingrestemme:

Herregud, nei! Noen kommenterte noe ang prikker i tråden og det ble tatt opp i innlegget over. Jeg var virksom hele kvelden med denne leken, så noe enkelt var det absolutt ikke. Over 100 pmer ble mottatt og sendt, samt ørten oppdateringer både i HI og i tråden.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 20:35   #219
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Herregud, nei! Noen kommenterte noe ang prikker i tråden og det ble tatt opp i innlegget over. Jeg var virksom hele kvelden med denne leken, så noe enkelt var det absolutt ikke. Over 100 pmer ble mottatt og sendt, samt ørten oppdateringer både i HI og i tråden.

Fingeren min vurderer fremdeles om du fortjener en grønn eller rød. Bra gåte, flott engasjement ...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 20:37   #220
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.806
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten fredagsgåte

Nabojenta!





__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no