Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har iPad, trenger jeg Kindle?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-11, 13:11   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har iPad, trenger jeg Kindle?

Jeg sitter og teller på knappene om jeg skal skaffe meg en Kindle. Jeg har blitt stor e-bokfan etter at jeg fikk iPaden, og har lest mye mer på sengen de siste to ukene enn jeg har gjort de siste fem årene. (Mye fordi det er baklys på iPaden, så nå slipper jeg å forstyrre mannen med lesingen min.)

Jeg er veldig fornøyd med Kindleapp'en, men jeg lurer på om jeg av hensyn til mine barn burde frigjøre iPaden litt mer på dagtid, siden den tross alt kan gjøre litt mer enn å vise bøker. Såh, hva anbefaler dere Kindlebrukere der ute? Bør jeg skaffe meg et slikt vidunder? Og hvor lang tid tar det å få den?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:36   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Jeg har Kindle, men den er dessverre støvet ned etter at jeg fikk iPaden min.

Så nei, jeg vil si at du ikke har behov for en Kindle, enda så lekker og liten og nett og og og...

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:22   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Vi har begge deler og mannen leser aldri bøker på ipaden lenger. Han er bokoman og elsker sin kindle. Jeg ser jo selv at man får en helt annen leseopplevelse på kindle sin skjerm, og jeg er fornøyd med mer tilgang til paden.

Du må ha leselys da.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:32   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Jeg har ingen av delene, og har landet på at jeg trenger en Kindle i første omgang. Jeg er usikker på om jeg hadde kommet til samme konklusjon om vi allerede hadde en Ipad i hus, men tror det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:32   #5
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

E-boklesere har jo generelt en skjerm som er bedre egnet for å lese tekst på enn de mer generiske surfbrettene. De må jo selvfølgelig ha eksternt lys da, men dermed kan de også leses i skarpt lys. F.eks kan man ta med seg en e-bokleser ut i sola om man ønsker. Om man skal lese lenge er det dessuten mindre anstrengende for øynene enn å lese på f.eks en ipad skjerm. Dessuten er batterilevetiden mye lengre, sånn at man ikke trenger å bekymre seg for å tom for strøm på reise og liknende.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 15:19   #6
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Nå har jeg fått låne en Kindle av en kollega. Så da skal den testes i sommerferien.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 19:00   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Jeg har både ipad og kindle - men jeg tror jeg foretrekker kindelen, da jeg kan lese bedre med den utendørs i sola. (Og så får jeg liksom litt mer "bokfølelse" av kindelen min.) Sitter man et sted med dårlig lys, er dog ipaden bedre å bruke, da den har lys i skjermen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 20:25   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Får man norske bøker på iPad og kindelen, eller leser dere engelsk?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 08:15   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Jeg leser mye engelsk. Kindle er låst til amazon, som ikke selger norske bøker.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 08:37   #10
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Jeg har begge. Kindle blir brukt utrolig mye og ipaden også. Liker best å lese på kindle.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 09:01   #11
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Jeg sniker meg inn med et spørsmål, jeg: finnes det lesebrett knyttet mot norske bøker, evt. kan man laste over filer fra PC og Mac? :veldig fersk i e-bok-gamet:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 09:01   #12
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.459
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Har ikke kindle, men leser kindle-bøker på Kindle-appen på iPad'en. Synes jeg kan lese bra overalt med iPad'en.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 09:13   #13
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Kindle er nydelig å lese på, også i skarpt sollys. anbefaler å kjøpe med cover med innebygd leselys så kan du lese på senga uten å forstyrre andre. Jeg syns den er mye bedre å lese på enn ipad, pga av bakgrunnslyset, kindle er som en vanlig bok.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:07   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg sniker meg inn med et spørsmål, jeg: finnes det lesebrett knyttet mot norske bøker, evt. kan man laste over filer fra PC og Mac? :veldig fersk i e-bok-gamet:

Jeg så reklame for et eller annet lesebrett sist jeg var i en Nordlibokhandel. Mulig de vet mer om det?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:10   #15
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Jeg ville helt klart foretrukket en Kindle fremfor Ipad for å lese bøker.
Man slipper bakgrunnslys og er snillere med øynene.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 14:46   #16
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

iPad er etter min mening ikke en erstatning for bøker. Kindle og ebrett er erstatning for bøker. Så ja, jeg ville ha kjøpt Kindle hvis jeg var deg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 03:18   #17
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Enig med det som er sagt, kindle mer egnet til å lese på.

I tillegg så finner jeg ipaden sin store touch-skjerm veldig lett å komme borti mens jeg leser. Noe som fører til at jeg hopper noen sider fram eller tilbake stadig vekk, og det er irriterende.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 08:57   #18
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Jeg er frelst! Nå har jeg hatt den lånte Kinlen noen dager og den er helt fabelaktig!

Konlusjon: Jeg trenger både iPad og Kindle. (Og jeg skal kjøpe et av dekslene som har innebygd lys.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 10:03   #19
Pippa
Aktiv
 
Pippa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 211
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg sniker meg inn med et spørsmål, jeg: finnes det lesebrett knyttet mot norske bøker, evt. kan man laste over filer fra PC og Mac? :veldig fersk i e-bok-gamet:

Jepp. Jeg har en Cybook fra Bokeen. På den kan man lese norske bøker. Kan også laste over word-filer, bilder etc.

Jeg vil si at iPad og et lesebrett dekker to forskjellige behov. Jeg har hatt stort utbytte av mitt lesebrett i syden. Man kan lese ute i sollyset og batteriet holdt i to uker uten en eneste lading.

__________________
Pippa

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 10:07   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har iPad, trenger jeg Kindle?

Jeg leser mindre og mindre på iPad-en. Kindle er utrolig mye mer behagelig, særlig i dagslys. Det trenger ikke å være direkte sollys en gang før jeg blir så distrahert av speilbildet mitt at jeg gir opp og surfer på FP i stedet.

Men jeg leser en del på iPhone-en, så jeg må ha whispernet på. Man vet aldri når man kan få et øyeblikks ro på bussen eller i lunsjen eller, ... eh. På toalettet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no