Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kindleventing

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-11, 09:15   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindleventing

Jeg er så glad i Kindle-en min. Å kunne sitte ute og lese også i skarp sol, der man med iPad-en ikke ser noe annet enn neseborene sine, og likevel ha alle bøker i verden tilgjengelig er ... himmelsk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 09:33   #22
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindleventing

Jeg må nok ha en. :treig:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 10:34   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindleventing

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er veldig sjelden jeg er på ferie uten wifi, og skulle jeg være det får jeg bare fylle den opp på forhånd. Jeg syns prisforskjellen var såpass stor at det ikke var verdt det.

Det skjønner jeg godt. Det var bare en bemerkning om at det kan komme til nytte selv om man har 3G-telefon og vanligvis tilgang til wifi.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 10:47   #24
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindleventing

Den kindlen som har 3G, trenger den et eget abonnement?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:11   #25
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kindleventing

Dere har nå fått meg til å bestille en, gitt
Begynner å bli lei av å jakte på nye bøker hele tiden, nedlastning må jo være bare supert!!

Og så et lite spørsmål: Hva er det norske alternativet?
Jeg har en snart trettenåring som synes dette høres veldig lurt ut, og en ebokleser til jul høres egentlig ut som en veldig fin presang Men han må ha en med norske bøker tilgjengelig.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:13   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindleventing

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Den kindlen som har 3G, trenger den et eget abonnement?

Nei, det betaler du i prisforskjellen når du kjøper den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:17   #27
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindleventing

Nå ble jeg også interessert - så kindle sitt nettbrett duger ute også? Jeg har en galaxy tab som jeg leser mye bøker på - og jeg er kjempegodt fornøyd, inne - ute blir det så mye gjenskinn at det blir mest slitsomt.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:18   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindleventing

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det skjønner jeg godt. Det var bare en bemerkning om at det kan komme til nytte selv om man har 3G-telefon og vanligvis tilgang til wifi.

Ja, jeg fikk den jo levert i kolonihagen hvor det ikke er wifi, og forbannet meg selv et lite øyeblikk over å ikke ha bestilt med, men det betød egentlig bare to timers venting til Høvdingen kom med sin maskin og koblet opp på nettet. Jeg kan ikke huske sist vi var på et sted hvor det ikke enten var trådfast nett slik at vi kunne hooke opp en laptop, eller vi fant et usikret nett. Så selv om det kan komme til nytte, så kan jeg ikke se for meg at det skjer meg i overskuelig fremtid.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:19   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindleventing

Jeg kjøpte uten 3G og har ikke savnet det hittil, i alle fall. Jeg kan uansett koble Kindelen til wifi-nett via iPhonen, så det er ikke ofte jeg ikke kan få den på nett hvis det trngs.

Jeg kan for øvrig sterkt anbefale coveret som selges på Amazon, med innebygget leselys. Det var dyrt (nær 500, tror jeg det var), men det har jeg hatt svært mye glede av.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:20   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindleventing

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Nå ble jeg også interessert - så kindle sitt nettbrett duger ute også? Jeg har en galaxy tab som jeg leser mye bøker på - og jeg er kjempegodt fornøyd, inne - ute blir det så mye gjenskinn at det blir mest slitsomt.

Kindelen fungerer utmerket ute. Den fungerer alle steder en bok fungerer, enkelt og greit.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:21   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindleventing

Jeg så på det coveret, men valgte å ikke bestille det. Jeg kjøpte heller et cover fra etsy, og skal sjekke om leselysene de selger i bokhandelen funker. Hvis ikke kan jeg bestille leselyset løst. Jeg syns prisen var helt uanstendig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:22   #32
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindleventing

Hmm - går det an å få testet den i en butikk i Norge først - eller er det bare netthandel?

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:23   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindleventing

Den kan bare bestilles fra Amazon. Det er amazons eget produkt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:23   #34
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindleventing

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Hmm - går det an å få testet den i en butikk i Norge først - eller er det bare netthandel?

Kindle finner du nok ikke i noen norsk butikk, men kjenner du ikke noen som har en som du kan kikke på? Det var slik jeg testet på forhånd.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:24   #35
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindleventing

Jeg får begynne å spørre ut mine venner rett og slett, hehe. Det er sikkert noen som har - har bare ikke tenkt på at jeg kunne ha glede av en sånn siden jeg allerede har taben liksom .

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:26   #36
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindleventing

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den kan bare bestilles fra Amazon. Det er amazons eget produkt.

Og det er greit å vite om før man bestiller, at man binder seg til Amazon med en Kindle. Man kan laste ned tekster i PDF-format fra andre steder, men kan for eksempel ikke kjøpe bøker fra Bokskya med en Kindle.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:29   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindleventing

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og det er greit å vite om før man bestiller, at man binder seg til Amazon med en Kindle. Man kan laste ned tekster i PDF-format fra andre steder, men kan for eksempel ikke kjøpe bøker fra Bokskya med en Kindle.

Jepp. Jeg vurderte for og i mot i forhold til andre lesebrett, men jeg kom fram til at 95% av alt jeg leser er engelsk litteratur, med hovedvekt på amerikansk, så da var kindle greit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:29   #38
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindleventing

Ok. Nå sier Bokskya noe annet enn de gjorde før:

Sitat:

Du*kan lese e-bøkene via Bokskyas HTML5 webapp og i tillegg laste dem ned fra nettbokhandelen. Når en laster ned e-bøkene, er det stort sett i formatet ePub. Når de blir lastet ned har de*enten DRM eller ikke, alt etter hva forlaget har valgt for sin bok. Bøker uten DRM eller med vannmerking kan konverteres til MOBI-formatet som kan legges inn på Kindle.

Vi støtter altså i visse tilfeller Kindle, alt etter hva forlaget har valgt av begrensninger for sin utgivelse.

Det høres likevel ut som en løsning for de spesielt interesserte.
http://www.bokskya.no/support/spørsmal-og-svar/

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 11:32   #39
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindleventing

Det er ganske enkelt å fjerne drm fra bøker, og jeg føler meg ikke spesielt som en lovbryter når jeg gjør det heller - det provoserer meg grenseløst at det er drm på noe jeg har kjøpt og betalt. Jeg knekker drm for å lese bøkene på den ebokleseren jeg liker best, den samsvarer nemlig ikke med hva slags bokleser de som selger boka mener at jeg skal bruke. Frekt spør du meg!

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 17:18   #40
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kindleventing

Jeg leser norske bøker på min kindle. Det var ikke så veldig hokuspokus. Jeg har en hvordan gjøre det Mail liggende om noen er interesserte.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no