Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Boktips for fjerdeklassing?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-11, 12:34   #21
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boktips for fjerdeklassing?

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Kaldt blod-bøkene er tipset fra niåringen min.
Og Eva & Adam.

Kaldt blod-bøkene skal testes. Eva & Adam tror jeg kanskje vi har et sted.

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Jaspis, landet bortenfor av Elin Brodin, slo godt an her. Den ligner litt på Mio Min Mio / Brødrene Løvehjerte, men det er jenter

Kurt bøkene, av Erlend Loe

Kurt har hun lest sønder og sammen. Elin Brodin har hun ikke lest. Den må vi teste.

Takk skal dere ha!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 13:00   #22
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Boktips for fjerdeklassing?

Jeg har ei datter som kan anfefale bøkene om Tracy Beaker.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 13:19   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boktips for fjerdeklassing?

Opprinnelig lagt inn av Turte, her.

Jeg har ei datter som kan anfefale bøkene om Tracy Beaker.

Takk for tips, Turte. Vi skal sjekke dem ut.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 13:58   #24
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Boktips for fjerdeklassing?

Svein og Rotta bøkene er veldig poppis hos min snart tredjeklassing.
(Harry Potter også, men der må jeg lese mesteparten høyt...)

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:28   #25
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boktips for fjerdeklassing?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Svein og Rotta bøkene er veldig poppis hos min snart tredjeklassing.
(Harry Potter også, men der må jeg lese mesteparten høyt...)

Takk for tips. Hun har lest alle Svein og Rotta-bøkene. HP har så langt ikke fenget henne i særlig grad, verken bøkene eller filmene.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:50   #26
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boktips for fjerdeklassing?

Akimbo? http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=53412

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 15:12   #27
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boktips for fjerdeklassing?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Akimbo? http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=53412

Ja, kanskje det. Jeg kjenner ikke til dem, men de ser jo lovende ut.

Takk!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 13:33   #28
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Boktips for fjerdeklassing?

Kunstdektektivene har fenget veldig her i huset.

Skulle se nå hvem som har skrevet dem, men de vi har er utlånt til nabojenta på 10 år. Hun ble også veldig fenget av dem.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 14:14   #29
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.857
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Boktips for fjerdeklassing?

Du er en fæl mann, herr Grim, har jeg hørt er morsom.
http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...duktId=3756388

Fem-serien har vel kommet i nye utgivelser også.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 13:03   #30
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boktips for fjerdeklassing?

Hva med Maria Gripe: "Tordivelen flyr i skumringen"?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 13:37   #31
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boktips for fjerdeklassing?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Hvis hun vil ha litt spennende bøker så er Drageherren en bra serie, greit med lesestoff, men fine luftige sider med bilder som støtter handlingen noe.

Det er 13 bøker i serien.



Ellers er Berts dagbok - serien også morsom og godt skrevet.

På Damm sine sider har jeg kun funnet 11 titler, det samme er det på biblioteket. Bind 11 heter Drageherren. Vet du hva bind 12 og 13 heter så det blir litt lettere å lete etter dem?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 13:58   #32
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Boktips for fjerdeklassing?

Bøkene om Sigge av Lin Hallberg. Hestebøker som min 02-modell liker godt.

Bøkene om Hedvig liker hun (og jeg).

Sølveselet av Sonya Hartnett holder hun på med nå, og liker den godt.

Også leser hun en annen bokserie (som ikke er godt skrevet) som heter Min magiske ponni, eller noe i den duren.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 19:10   #33
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boktips for fjerdeklassing?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Hva med Maria Gripe: "Tordivelen flyr i skumringen"?

Hm, kanskje det. Jeg husker at jeg elsket hørespillvarianten som gikk i Barnetimen da jeg var liten.

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Bøkene om Sigge av Lin Hallberg. Hestebøker som min 02-modell liker godt.

Bøkene om Hedvig liker hun (og jeg).

Sølveselet av Sonya Hartnett holder hun på med nå, og liker den godt.

Også leser hun en annen bokserie (som ikke er godt skrevet) som heter Min magiske ponni, eller noe i den duren.

Min liker veldig godt Hedvig-bøkene. Hestebøker er som nevnt temmelig uaktuelt ...

Takker for tips!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no