Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Dere med hund - kennel; hunden alene eller sammen med andre?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-16, 06:06   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.865
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Dere med hund - kennel; hunden alene eller sammen med andre?

Hunden vår på 17 mnd skal for første gang på kennel i høst, i 17 døgn.

Vi var på omvisning på to stk i vinter, og følte umiddelbart god kjemi og gode opplevelser med en av de. De som driver den er dedikerte hundefolk, de har en 8 mål stor luftegård, og hundene er garantert 1.5 timers lufting hver dag, jeg tror de får mer. Da vi var der var hundene veldig rolige da vi kom inn, i motsetning til den andre vi var på. Det har nok mye å gjøre med hvor mye lufting og tur de får. Kennelen har dessuten kameraovervåkning, men hundene har ikke eget rom inne på kennelen, de må stå sammen med en eller to andre.

De som driver kennelen sier at de plasserer aldri hunder av samme kjønn der, og de velger nøye ut hvem som skal stå sammen. Selv om jeg har veldig godt inntrykk av kennelen, begynner jeg å bli bekymret nå, hva om en av hundene hunden min står sammen med biter hunden min så den dør? Har vært noen saker i media i det siste i mitt distrikt der hunder har bitt andre hunder til døde, feks bet en hann staffordshire bull-terrier ei schafer-tispe til døde nylig, staffen gikk løs i byen.

Hunden min er en 30 kg fuglehund, glad, sosial, leken, og ikke aggressiv i det hele tatt, man kan feks gjøre hva som helst med maten hans uten at han gjør noe. En gang ble han bitt over øyet av en aggressiv hund, hunden min ble ikke aggressiv tilbake.

Noen som har innspill? Det er helt sikkert mulig å finne et pensjonat som har separate rom. Jeg skjønner også at det er muligheter for at hunden min kan bli bitt av andre når de er sammen under lufting.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no