Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å snakke i forsamlinger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-06, 22:29   #41
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Jeg har ikke flust av erfaringer, men så lenge jeg har fått forberedt meg synes jeg det er helt greit. Er litt spent før jeg skal i ilden og så er jeg veldig fornøyd med meg sjøl etterpå.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 22:36   #42
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Jeg har ikke problemer med å holde mindre eller større foredrag, men jeg forbereder meg og kjenner at jeg er spent i forkant.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 22:46   #43
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Jeg blir nervøs før jeg skal snakke i forsamlinger eller presentere noe, men jeg gjør det og er veldig fornøyd etterpå.

Men før, så er jeg like nervøs som om jeg skulle ha vært hos tannlegen

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 22:59   #44
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Fikk "skravlepris" på jobben til sommer'n for andre gang. Tør jeg nevne at jeg var på jobb kun 4 uker?

Ja, jeg liker å ta ordet i forsamlinger, gjør meg ikke en døyt å snakke foran et stort publikum, syntes det var utrolig gøy å være toastmaster og liker å holde taler. Jeg forbereder meg godt, men orker ikke å følge et manus, er litt mer av typen som vet hva jeg skal si, men tar det litt på sparket for å få inn litt mer "snert" i taler o.l.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 00:58   #45
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Jeg synes det går helt greit stort sett, men jeg blomstrer ikke i rampelyset slik enkelte ser ut til å gjøre. I min jobb må jeg ofte snakke foran en forsamling, så det er jo greit at jeg ikke får helt kramper ved tanken.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 01:24   #46
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Jeg har siden jeg var 14 år vært aktiv i en eller annen form for foreningsliv, og har vært med på endel taleteknikk og presentasjonskurs. Og ikke minst har jeg fått praktisert det jeg har lært.
Jeg er, som noen har fått med seg, glad i å prate , og dersom det er stoff jeg har kunnskap om og brenner litt for synes jeg det er bare gøy.
Å være møteleder er også en opplevelse som absolutt er positiv, men det er viktig å ha sovet litt og vite sånn noenlunde hva tema for dagens debatt er...

Jeg prøver å forberede meg godt; skriver gjerne innledning og avslutning ned, og synes stikkord fungerer best underveis. Både for å holde tråden og for å ha mulighet for noen avsporinger.
Har stått foran speilet og brukt video i forberedelsene, men det hender fremdeles at sommerfuglene danser.
Spesielt når jeg ber om ordet i en større debatt og det er ti stykker foran meg på talelista.......

Men det er bare trening som hjelper, lykke til.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:37   #47
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Jeg må si at jeg er ikke overbegeistret for å snakke i store forsamlinger. Jeg kan godt rekke hånden i været å kommentere ting eller spørre om noe, men å stå lengst der fremme med alles øyne på meg får meg til å få gåshud

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 11:52   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Jeg hater det. Det vil si, jeg hater perioden opp mot jeg skal gjore det. Jeg kaldsvetter, det svartner for meg, jeg får pusteproblemer og jeg blir redd for å kaste opp. Men når jeg først kommer i gang blir jeg rolig og alt går greit. Allikevel kvier jeg meg for å gjøre det, men tenkte jeg skulle ta et Ta ordet-kurs gjennom skolen. Det er bare noe som kom helt plutselig. Dvs. ikke helt plutselig, men etter en ekstremt stressende periode på jobben.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 12:57   #49
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Å snakke til forsamlinger sånn i forbindelse med jobb gjør meg ingenting, eller i andre sammenhenger der jeg er forberedt.. Jeg er heller ikke redd for å ta ordet på f.eks kurs o.l... Men sånn i mer privatesammenhenger med masse folk som jeg ikke kjenner kan gjøre meg litt sjenert i starten... Selv om dem jeg kjenner godt aldri ville funnet på å kalle meg sjenert..

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 16:27   #50
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Ja, jeg synes det er helt greit å snakke i forsamlinger, uansett setting.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 04:50   #51
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Det er som regel noe av det verste jeg vet, med mindre det er en liten, kjent forsamling, og jeg er 100% trygg på det jeg snakker om. Jeg har ekstremt lite erfaring med det, så det har vel noe med det å gjøre.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den typen "guddommelig inspirert tale", som hovedpersonen alltid lirer av seg spontant og på et øyeblikks inspirasjon i siste akt i Hollywood-filmer er bare filmtriks. Folk flest kan ikke snakke godt i forsamlinger (om de er aldri så mye inspirert) uten å forberede seg.

Synes Bridget Jones' lille "tale" til Mark helt på slutten av ener'n er et veldig godt eksempel på akkurat det motsatte av sånne filmtriks.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 12:54   #52
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snakke i forsamlinger

Jeg har ikke problemer med dette. Gjør det ganske mye i jobben (foreleser en del), og har ellers holdt både taler og foredrag uten at det plager meg noe særlig. Så lenge jeg er forberedt og trygg på det jeg skal si.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no