Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Dab-radio

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-11, 21:32   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Dab-radio

Altså jeg har litt sperre mot å bytte gaver. Føler meg slem og teit.. sånn er det bare.

Vel, jeg har fått en Dab-radio fra min tante og onkel. Flott gave altså. virkelig fancy.. Jeg bare ser ikke helt behovet for meg. Min mor og bror fikk make. de er helt i ekstase. jeg tenker at jeg kanskje kan bytte den i noe annet jeg kunne trengt i stedet? Det er denne typen her: http://www.expert.no/product/product...okie_test=true


Før jeg evt kryper i skjul til butikken og bytter, kan noen av dere som har peiling på slike duppeditter fortelle meg hva jeg trenger denne til?

Jeg har en radio på kjøkkenet som brukes til frokosten... det er alt. ellers så har jeg lite radio. Har også dock til iphone så jeg hører på musikken min der..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:34   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dab-radio...

Jeg hører ikke på radio, så jeg hadde byttet den.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:34   #3
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dab-radio...

Vel, utvalget av kanaler er jo ekstremt mye bedre på DAB enn på FM. Og om de følger planene blir jo FM-nettet stengt i 2017, men det er jo en stund til da...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:38   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dab-radio...

Jeg fikk også en sånn i gave i år. Jeg ønsket meg en liten radio for å ha på kjøkkenet for å høre på når jeg lager mat etc.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:39   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dab-radio...

men altså, jeg har internettradio på hustelefonen min.. http://www.telio.ch/no/privat/tjenester/teliotouch

det er vel en slags dab(?) eller?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:41   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dab-radio...

Ikke sikkert du trenger den. Jeg skal også streame musikk fra filserveren vår til den, noedu kanskje ikke har?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:43   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dab-radio...

ehm.. jeg er dårlig på slike rare greier så jeg har mer enn nok med det jeg har fra før..

så jeg trenger ikke denne? tenkte å kjøpe meg en kaffemaskin i stedet jeg, eller en kjøkkenmaskin.. det har jeg ikke..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:14   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dab-radio

Jeg har faktisk 2 sånne. En står på kjøkkenet og en på badet. Fordelen er selvsagt at du kan kjøre en million kanaler, men her står de stort sett på P3. En annen fordel er at det er en utrolig god lyd i den. Spesielt greit er det med den som står på badet siden jeg er avhengig av å høre på musikk når jeg dusjer.

Jeg er superfornøyd med mine og nyter å høre på radio i mye større grad enn før jeg fikk de i hus.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:15   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dab-radio

Jeg ville heller hatt kjøkkenmaskin.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:33   #10
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.720
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dab-radio

Jeg fikk en sånn radio i bursdagsgave;

Og jeg er strålende fornøyd, elsker å kunne velge mellom ørt og førti kanaler med klar lyd.

Ønsker meg en til badet også, men siden du ikke bruker å høre på radio, så finnes det vel bedre ting.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 22:37   #11
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dab-radio

Det viktige er jo om du selv tror du kommer til å bruke den eller ei. Det er i alle fall meningsløst om den blir stående og støve ned til du kaster den eller gir den bort. Bytt heller i noe du vet du kommer til å bruke, ingen er tjent med at du beholder den for å være "snill".

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 23:33   #12
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Dab-radio

DAB radion tar inn mange mange flere kanaler, det er ett hav der ute som jeg ikke visste fantes engang.
Den typen jeg har kan man koble til tlf og streame musikk fra den.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 23:39   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dab-radio

Min personlige mening er at DAB er totalt poengløst. Før de stenger FM-nettet, vil DAB-teknologien være erstattet at internettradio for lenge siden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 00:23   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dab-radio

Jeg vet at teknologisk sett så er vel dab allerede ute, men min har gitt meg stor glede i flere år allerede, og vil sikkert gi det lenge enda. Jeg liker både funksjonaliteten og utvalget i kanaler.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 10:22   #15
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Dab-radio

Hvis du føler at du ikke trengfer den og heller trenger en kjøkkenmaskin eller noe annet så bytter du den
Ikke vits å ha noe du ikke kommer til å bruke.

Er ikke noe gøy å bytte ting. Men hvis jeg hadde gitt den til deg så ville jeg heller at du hadde byttet den til noe du trengte enn at den bare sto der og ikke ble brukt.

Tror jeg heller ville hatt en kjøkkenmaskin hvis du ikke har det

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 18:19   #16
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.720
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dab-radio

DAB er ute fordi?

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 19:22   #17
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dab-radio

Jeg ville nok heller hatt en internettradio. Mannen vant en på jobb nå rett før jul, og den er bare super (Logitech Squeezebox).

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 19:30   #18
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dab-radio

Jeg elsker min,så glad for at jeg har fått en.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 19:49   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dab-radio

Har den internett-radio hadde jeg beholdt den.
Vi har squeeebox (Logitech Squeezebox boom) og den brukes mye. Den kan spille både vanlig radio, internett-radio og mp3. Men om du ikke hører særlig mye på radio, er det jo bedre å bytte deb om det er noe annet du trenger mer.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 19:49   #20
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dab-radio

Vi har kombinert dab og Internett og syns den er genial.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no