Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva skal du i påsken?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-18, 15:22   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal du i påsken?

Vi skal være hjemme, og det er så fantastisk! Jeg ELSKER påske i Oslo, når alle skigærningene har reist fra byen, og jeg kan tusle på café og på museum, ganske i fred. Nå blir det ikke akkurat en vårpåske da, men her er noe av det vi skal gjøre:

Se Ready Player One på Imax. Hiawatas yndlingsbok har blitt film av Speilberg, og vi får sett den på den splunka nye 3D IMAX-kinoen på Storo. I vinterferien så vi Black Panther på IMAX i Stockholm, og det er første gang jeg virkelig har følt at 3D hadde noe for seg. Virkelig noe helt annet! Jeg kjenner at dette er en film jeg gleder meg sånn til at jeg nesten blir på grinern.


(Kilde: youtube.com)


Kjøre snowboard på Tryvann. Dvs. gutta mine skal kjøre snowboard på Tryvann. Vi får jo utnytte snøen da, når den ikke går sin vei.

Spise vafler på Vippa. Nuff said.

Dra på harryshopping. Skal unngå skjærtorsdag i år. Jeg har finally lært at selv rånere står opp tidlig.

Ta en dagstur til Galleri F15 på Jæløya og se den nye utstillingen Tendenser.

Få sett Richard Prince på Astrup Fearnley før den blir tatt ned.

Også skal vi selvfølgelig løse påskekrimmen på Folkemuseet!

Hva skal du gjøre i påsken? Har du noen flere tips ti gode påskeaktiviteter, både i og utenfor hjemmet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:27   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Jeg jobber tre dager. Etter det skal vi på kino, spise på restaurant, gå til fots til markahytte med servering, og en eller flere skiturer i nabolaget. Bygdøy Folkemuseum er koselig hvis det ikke er godt vær og ikke for mye sørpe.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:29   #3
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.263
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Lillesøster reiser til Spania med mormor og morfar, så blir bare jeg og Storebror hjemme.

Han skal en natt til memmo, og en natt på boligen, resten av tiden skal vi kose oss hjemme. Vi skal blant annet dra til Trondheim på tirsdag, for å gå på Outland og handle Dungeons and dragons start-sett.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:29   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Ingen ting.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:31   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Til Nice. Gleder meg til å kjenne vår og varme.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:31   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Ti fjells. Masse snø, men tvilsomt om jeg skal på ski.

Men slappe av.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:32   #7
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.856
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Arrangere gaukrenn på hytta. Oppgavene er laget så da gjenstår gjennomføring.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:32   #8
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Vi skal på hytta ( som vi har annethvert år i påsken), der blir det nok litt skigåing etter at Lillesøster gikk på skiskole i vinter og syntes det var gøy. Også blir det nok sitte i solveggen, lese, spise påskeegg og drikke vin og egentlig gjøre akkurat det vi har lyst til. Bare oss 5.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:33   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Åja, vi må lage påskerebus! Høvdingen trodde han skulle slippe unna da påskeharen la opp for noen år siden, men det viser seg at påskeharen muligens har overført ansvaret til ham.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:37   #10
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Jeg skal være skigæren som drar til fjellhytte. Og så skal jeg starte sommersesongen ved sommerhytta etterpå - og er det plussgrader, blir det båtpuss. Og masse turer i skogen. Og en til harryland, men ikke på torsdag, nei.

Og så skal jeg bli ordenlig kjent med omplasseringshunden vår.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:37   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Vi skal til London og gå masse på teater. Ellers skal vi være hjemme og spise lam og påskegodt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:38   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Slappe av, krangle med mannen om kjøp av nytt kjøkken ( ), vi vurderer en tur til Hadeland glassverk, det har vært litt snakk om Kiel-fergetur ( ), og etter å ha lest innlegget ditt tror jeg at vi skal på Folkemuseet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:40   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Slappe av, krangle med mannen om kjøp av nytt kjøkken ( ), vi vurderer en tur til Hadeland glassverk, det har vært litt snakk om Kiel-fergetur ( ), og etter å ha lest innlegget ditt tror jeg at vi skal på Folkemuseet.

Ja! Folkemusset er så bra.

Jeg skal snakke (for håpentligvis ikke krangle) med mannen om kjøp av dusjkabinett, og vi har også vurdert en tur til Hadeland glassverk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:42   #14
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Mannen og guttene drar til familien hans på vestlandet rett etter skolen i morgen og blir til mandag kveld så jeg og lillesøster skal ha kjempekoselig jentehelg. Ellers blir det hjemmepåske og det er virkelig det beste synes jeg. Sove lenge, late morgener med god frokost, påskekrim på TV, gode bøker, finne på hyggelige aktiviteter med barna, brettspill, baking, påskegodt. Storebror vil at vi finner fram et av de digre Van Haasteren-puslespillene våre og gjør det alle sammen. Og så blir det selvsagt påskeeggjakt.
Vi pleier å dra på Folkemuseet, men vet ikke om det er så fristende når det er snø og kaldt. De siste påskene har det jo vært bart ute og ganske varmt og det liker jeg bedre. Må tenke litt på det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 22-03-18 kl 15:48.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:44   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.383
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Jeg skal jobbe mandag, tirsdag og onsdag, men det blir litt "ferie" det også, siden jeg blir helt alene hjemme, og har ingen andre enn meg selv å tenke på. Mannen og ungene drar til svigers på lørdag, og alle minus minstejenta blir der hele uka. Onsdag ettermiddag kommer minstejenta hjem igjen med toget, og skjærtorsdag til 2.påskedag skal hun og jeg til København på judostevne (altså det er hun som skal delta på stevnet, jeg er bare med), så det blir en annerledes påske enn vi er vant med. Regner med det blir litt fritid der også, til å gjøre andre ting, så vi skal kose oss.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-03-18 kl 15:49.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:44   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

IMAX-kinopåske

Se The Hobbit Extended edition

Café, konsert, lese bøker og annet kos med familien.

Og bruke altfor lang tid på å lage påskerebus... Antakelig natten før påskejakten selv om vi lover oss selv på tro og ære hvert år at det aldri skal skje igjen

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:44   #17
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Vi skal på hytta, men bypåske i Oslo hørtes veldig fint ut, men blir for dyrt.
Det blir korte skiturer, fiske på isen, kjøre snøskuter, ake, spise godteri, og bare slappe av.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:46   #18
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Påske er hytte, ski, god mat og altfor mye sjokolade for meg - hvert eneste år

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:48   #19
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Lørdag drar mannen og eldste til London og jeg og lillebror skal være hjemme. Mulig han tar seg en tur til besteforeldrene så jeg får være hjemme og studere og drikke vin. Fra torsdag blir vi hjemme alle fire.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 15:52   #20
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.741
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du i påsken?

Vi skal til new York, første gang for oss alle fire, og vi gleder oss masse! (håper 3 av oss blir friske!).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no