Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Innesko/jobbsko og dårlig rygg

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-12, 12:07   #1
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Innesko/jobbsko og dårlig rygg

Jeg skal begynne å jobbe igjen etter prolapsen i nov 2010.
Skal jobbe på kontor, hvor det er veldig avslappet og jeg blir en av to (tre) damer, mens resten av gjengen er mannfolk i arbeidsklær.

Damene går som regel i hverdagskjoler, tunika, cardigan. Skjerf/lange kjder. Pent men ikke stivt/pyntet. Passer meg veldig bra.

Men så er det føttene da. Det brukes både crocs, støvletter, joggesko (alt etter antrekk).

Jeg kan ikke ha høy eller hard hæl. Men heller ikke helt paddeflate.
Kommer nok til å bruke litt støvletter men sikkert ikke hele dagen.

Vil gjerne ha et par clogs/sandale alla Birki`s, men er disse "kjærring" ?
Og er de faktisk gode å gå i for en kranglete rygg ?
Tenker at et slikt par kan være greie å ha tilgjengelig, og som jeg kan slenge på meg ved behov.

Oppsummert trenger jeg et par "pene" sko som går like bra til hverdagskjole som til tunika og tights/bukse - og et par sandaler/clogs jeg kan ta på ved behov.
Også trenger jeg gjerne et par litt nettere sko som er gode å gå i. Og gjerne et par "fine" joggesko med god demping (helst i skinn).

Helst nettbutikk, da trasking i butikk er det aller verste for ryggen min. (eller det gir utslag i høyrebenet, men nervesmerteutsråling fra rompa og nedover til foten).

Dette ble visst langt. Men jeg trenger hjelp til tips.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 12:11   #2
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Innesko/jobbsko og dårlig rygg






Dette er altså typene jeg har sett på fra Birki`s. Gode ? Er de greie som avlastningssko eller blir de bare "kjærring" ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 13:25   #3
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Innesko/jobbsko og dårlig rygg

Takk. Da blir det nok et par Birki`s som kan stå på jobben og et par her hjemme. Farge/motiv vet jeg ikke ennå.

Andre innspill på gode hverdagssko som passer til tunika/kjole ?

Fine og gode joggesko (til dongeri osv...) ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 15:31   #4
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innesko/jobbsko og dårlig rygg

Jeg har problemer med rygg/bekken og liker veldig godt NewBalance sine joggesko, de har noen helt svarte "walking shoes" som ikke lyser så intenst joggesko, men har god demping.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 19:18   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innesko/jobbsko og dårlig rygg

De joggeskoa var skikkelig kjerring
Jeg sliter også med rygg, og har hatt to akutt-prolapser.
Jeg bruker nike shox joggesko til jeans, og el naturalista eller Camper til skjørt og kjole.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 20:08   #6
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Innesko/jobbsko og dårlig rygg

Jeg kjøpte nye kontorsko fra Mephisto (?) før jul. Litt oppbygd bak, fantastiske såler. Føler jeg går i joggesko omtrent! Vel verdt hver eneste krone, selv om de kostet mange av dem

De passer til det meste også

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-12, 20:20   #7
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: Innesko/jobbsko og dårlig rygg

Hvis du ikke allerede har det, ville jeg ha bedt arbeidsgiver om å anskaffe et elektrisk høydejusterbart bord, slik at du kan veksle mellom å stå og sitte. Videre ville jeg ha sørget for en god kontorstol.

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no