Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-21, 11:44   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Junior skal i gang med skigåing som gymaktivitet. De har bolkundervisining, og nå er snøen endelig på plass, så det blir noen uker med skigåing.


Der vi bor, har vi lite snø om vinteren til vanlig, og ingen av oss er glad i skigåing. Tidligere år har Junior brukt arveski fra Vesla de få ukene de har hatt skigåing i PE, men nå er han blitt for høy og stor i føttene til arveskilageret, så han må ha noe nytt.



Hvor (type Gsport, XXl, OBS) kan de ha rimelige men ok skipakker? Det vi kjøper nå vil bli brukt til Junior, og deretter brukes av Knøttet om noen år, så de bør holde litt. Og de må være smørefri, det er viktig.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 11:52   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Vi har kjøpt helt greie skipakker både på gsport og xxl oppgjennom årene. Mue madshus-ski med alpina-sko er vel det vi har boden full av, siste kjøp var fisher, men det er smøreski

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 12:19   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Jeg har kjøpt på finn.no. Mine siste ski på intersport. Ser at platou har noe. Men xxl er vel billigst om det er viktig.
Vi har ikke felleski, men har madshus sine easy skiing på noen ski, og åsnes sine feller på ski med fellelås.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 12:36   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Jeg ville kjøpt felleski. Obs eller XXL. Eller finn ja.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 12:38   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Finn er lurt, om man finner rett størrelse. Der er mye for tiden, men mest smått her i området.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 16:49   #6
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Hva er egentlig felleski? Vi snakker her om en tass som kanskje har gått på ski tilsammen noen titals ganger i hele sitt liv så langt, og som neppe kommer til å gå på ski stort mer enn det han må på skolen altså.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 16:59   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Vi kjøper ofte ski på Finn og har nettopp kjøpt ski derfra til både 10-åringen og 12-åringen. Fine og lite brukte ski til en svært rimelig penge. Våre går på ski kanskje en håndfull gang i året så villigheten til å bruke mye penger på det er ikke så høy. I butikk opplever jeg Obs og XXL som billigst.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 17:02   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Hva er egentlig felleski? Vi snakker her om en tass som kanskje har gått på ski tilsammen noen titals ganger i hele sitt liv så langt, og som neppe kommer til å gå på ski stort mer enn det han må på skolen altså.

Felleski er hakket bedre, synes jeg, enn smørefrie ski. Sitter bedre i bakker og på flater. og har bedre gli.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 17:22   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

«Hvor finner jeg grei og romslig skilpadde» leste jeg. Da måtte jeg bare klikke lenka, for dette måtte jeg få med meg. Romslig skilpadde, liksom.

Rimlige skipakker kan jeg ingenting om. Dyre skipakker heller ikke. I bunn og grunn kan jeg ikke noe om skipakker overhodet. Tusler ut igjen.

Lykke til med skijakt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 17:30   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Jeg har akkurat drevet jakt på skipakker, og her ble OBS løsningen, og da ikke pakke men selvkomponert. De store sportsbutikkene (som ikke er åpne her) var temmelig utplukket på nett, men det var til et større barn. XXL hadde gode løsninger til behovet ditt og såvidt jeg husker både ski og sko i mindre størrelser. Til lang niåring med voksenstørrelseføtter, not so much.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 17:31   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Grei og Romslig skilpadde har vi da her inne Inagh.

Finn.no. Obs er mine tips men jeg kan ingenting om ski.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 18:06   #12
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Jeg har lett lenge på både Finn og FB, men endte opp med å kjøpe på XXL i går. De har en helt grei pakke til 3349,-. Så bestilte jeg staver på sportsbutikk på nett istedetfor å betale 999,- på XXL, og da betalte jeg rett over 400,- på Foss Sport på nett.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 18:10   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Hadde sett etter på finn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 19:53   #14
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Takk for tips alle!

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

«Hvor finner jeg grei og romslig skilpadde» leste jeg. Da måtte jeg bare klikke lenka, for dette måtte jeg få med meg. Romslig skilpadde, liksom.

Rimlige skipakker kan jeg ingenting om. Dyre skipakker heller ikke. I bunn og grunn kan jeg ikke noe om skipakker overhodet. Tusler ut igjen.

Lykke til med skijakt.

Jeg hadde vært atskillig mer villig til å google rundt etter romslige skilpadder enn jeg er til å google rundt etter skipakker viser det seg....

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg har akkurat drevet jakt på skipakker, og her ble OBS løsningen, og da ikke pakke men selvkomponert. De store sportsbutikkene (som ikke er åpne her) var temmelig utplukket på nett, men det var til et større barn. XXL hadde gode løsninger til behovet ditt og såvidt jeg husker både ski og sko i mindre størrelser. Til lang niåring med voksenstørrelseføtter, not so much.

Det ble Obs på oss ogsÅ - fischer felleski (virker jo å være geniale, smørefri men ikke bakglatte! ), alpina (?) sko, fischer staver og skipose. Det får duge! Valgte det rimeligste i hans størrelse, bortsett fra på sko, de må være varme.

Prøvde å kikke på finn.no, men utfordringen der var jo at jeg er så urimelig grønn på ski og hva som er viktig. Den suverene skidama på Obs målte gutten, sjekket skoene, fant rette staver osv....Så dette tror jeg ble bra. Og i likhet med de andre skipakkene vi har kjøpt opp igjennom, så blir disse arvet ned til Knøttet om noen år, og når hun har brukt de så gis de videre til kjenninger med barn i rett størrelse.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 22:01   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Obs har faktisk veldig bra utvalg i både klær og utstyr til barn, jeg har kjøpt flere dresser, sko og skiutstyr der. Ekstra bra at dere fikk så god hjelp, da! Det blir nok finfint. Jeg så feil og tenkte det var til 2015-barnet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 22:11   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg ville kjøpt felleski. Obs eller XXL. Eller finn ja.

Er egentlig felleski så lurt til barn som vokser/arving? Vektspennet er ikke så stort?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 23:29   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Finn.no er min «go to»til såpass små barn. Kjøper dere nytt, vil dere nok få solgt de lett etter at dere er ferdig med dem. (Vi har hatt skiunger i ca 13 år og kun kjøpt ett sett ski nytt.)

Jeg har fått for smørefri, skal sies.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 07:54   #18
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg grei og rimelig skipakke?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Er egentlig felleski så lurt til barn som vokser/arving? Vektspennet er ikke så stort?

De kjøpes ikke på vekt. Tror det går helt greit til barna med normal vekt kontra høyde. Det er jo 15 kg spenn på mine felleski også.
Det blir jo selvsagt ikke helt optimalt alltid, men det er stort sett ikke kritisk når man kjøper disse. Smørefri er mye dårligere.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no