Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Korona og økning i hyttemarkedet

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Har du endret ønske om å eie hytte under corona?
Ja, jeg har endret meg og ønsker nå å eie hytte 10 7,35%
Ja, jeg har endret meg fra å ønske å eie til ikke å ønske å eie 0 0%
Uendret. Jeg har alltid ønsket å eie 22 16,18%
Uendret. Jeg har aldri ønsket å eie 50 36,76%
Jeg eier allerede hytte(r), og vurderer ikke å selge 44 32,35%
Jeg eier allerede hytte(r), men vurderer å selge 3 2,21%
Pinnebrød 7 5,15%
Deltakere: 136. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-21, 16:59   #41
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Har hytte ved sjøen og fabler litt om fjellhytte, men det blir nok bare med tanken.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 18:12   #42
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Det er vel hytte og hund som har trendet det siste året, når vi tilbringer mer tid hjemme og ikke har mulighet til å dra til utlandet. Forskere er spente på hvordan nyervervede hobbier og forpliktelser vil påvirke oss når verden blir normal igjen (og det blir den jo) - så det blir spennende å følge med på om endringene er permanente.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 18:18   #43
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Jeg smådrømmer om hund også.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 19:32   #44
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Har hytte og har ingen planer om at vi skal kvitte oss med den. Vi har alltid brukt den mye, men mindre nå som barna er i den fasen hvor hyttetur med foreldre ikke er like stas. Koronaen har nok ført til at vi har fått dem mer med på hytta enn vi ellers ville.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 01:27   #45
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Jeg kan jo skrive litt selv også.

Jeg deler hytte med mine søsken på fjellet, men den er 3,5 timer unna og blir ikke brukt så mye av oss. Vil dog ikke selge vår del. Det er et lite paradis, og vi trives alle der, men som sagt, for langt.

For 2,5 år siden kjøpte vi oss ny hytte 30 min fra oss, og tok over ferdig bygg for 1,5 år siden. Det har virkelig blitt akkurat det vi ønsket oss, og vi bruker den nesten hver helg. Det setter sjelden kjepper i hjulene for andre ting som skjer da det er så nærme hjemme at vi får til begge deler. Buss går også til Oslo sentrum jevnlig (og den går også forbi oss hjemme), så det gjør det særs fleksibelt for de eldste barna. Og så skjønte vi jo at vi hadde kjøpt på riktig tidspunkt, for det har virkelig vært kjærkomment å ha et sted å dra for å få litt avveksling og pusterom i dette corona-året. Så jeg forstår at mange har ønske om å kjøpe hytte i disse tider, og ser at det reflekteres i markedet nå. Men det er jo selvsagt kjipt når prisene går helt av skaftet. Det ser man også på boligprisene i Oslo om dagen. Folk investerer tydeligvis i bolig og fritidsbolig.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 20:41   #46
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

De hyttene vi kan nå på et par timer er alt for dyre, og enda dyrere nå. Vi leier og er fornøyd med det. Norge er ikke førstevalget vårt for ferier og da blir prioriteringen deretter.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-21, 22:24   #47
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Jeg ønsker meg hytte på fjellet. Men ønsker i så fall kun å kjøpe sentralt i Hemsedal, og det kommer jeg aldri til å ta meg råd til. Har campingvogn med spikertelt og trives med det, spesielt økonomisk.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 00:48   #48
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Jeg stemte at vi allerede har hytte som vi ikke har planer om å selge.

Den hører til gården, og ligger ved et nydelig lite skogsvann et kvarter hjemmefra. Det er virkelig en helt nydelig plass. Men vi er der veldig sjeldent. Det er vi som eier den, men svigers har hatt det som sitt paradis i mange år. Så de har kontraktfestet full bruksrett på hytta og også ansvar for vedlikehold og utgifter. Vår tid kommer.

Vi har campingvogn i de svenske fjellene på vinteren. Med spikertelt. Der er vårt snøscooterparadis. Det er naturlig nok lenge siden vi har vært der nå. Vogna flyttes til sjøen om sommeren. Der har vi en annen type «bu». Så der er vårt sommerparadis. Vi har vurdert hytte på fjellet. Men vi liker miljøskiftet etter årstidene. Og vi trenger egentlig ikke mer bygningsmasse som trenger vedlikehold. Vi har i grunn nok av det på gården.

Nå som vi har fått internett på sommercampen, ser jeg for meg at i hvert fall poden og jeg kommer til å tilbringe mye av skoleferien der i år. Jeg har jo hjemmekontor. Mannen har visse forpliktelser knyttet til gården, så enkelte deler av året er ekstremt hektisk. Så han blir nok ikke der like lenge som oss. Jeg trenger både sjø og fjell, så vi synes vi har en god løsning.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no