Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan få lys stoffsofa rein?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-15, 22:21   #1
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan få lys stoffsofa rein?

Vi har en 7år gammel sofa som jeg fortsatt liker farge og utseende på. Det eneste jeg har problemer med er at den ser så innmari møkkete ut. Vi har prøvd rensemakin med tilhørende såpe uten at noen av oss ble fornøyd med resultatet. Jeg må få den rein ellers så må jeg rett og slett kjøpe ny sofa (det vil jeg egentlig ikke).

Noen som har gode tips til hvordan jeg kan få den rein?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 15:24   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få lys stoffsofa rein?

Jeg bruker salmiakkvann. Lukter ikke godt, men funker så fremt stoffet tåler å bli gnidd litt på. Trenger ikke bruke kraft eller skrubbing, men litt gnikking og gnuing.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 15:55   #3
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få lys stoffsofa rein?

Blir det ikke skjoldete? Vi må nok gjøre det på hele sofaen og den er ganske stor. Har du prøvd det på "gammel møkk"?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 15:59   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få lys stoffsofa rein?

Det kommer nok ann på type "møkk". Jeg har vasket hel sofa ja, men ikke med type "inngodd" skitt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 16:01   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få lys stoffsofa rein?

Jeg vet ikke hva jeg skal kalle det. Den er jo i utgangspunktet rein etter at den er renset, men det er flekker som ikke går bort og den er blitt mørkere i stoffet så den ser møkkete ut.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 16:04   #6
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få lys stoffsofa rein?

Du får prøve på et område som ikke er synlig. Bak på ryggen f.eks. hvis det er stoff der også.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 18:08   #7
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hvordan få lys stoffsofa rein?

Jeg husker jeg sprayet en sofa med biotex flekkfjerner og arbeidet det lett inn med en mikrofiberduk, tror jeg lot det virke ca 10 minutter, deretter brukte jeg rensemaskin for å skylle ut såperestene, det løsnet velig mye skit. Det var spesielt armlenene som var vanskelig å få ren. Jeg hadde fått det rådet å bruke litt eddik i vannbeholderen til maskinen og gå over med til slutt, det funket helt fint. Det var et trekk med en type robust polyester fløyel, tror ikke det hadde gått like bra om det hadde vært ull eller silke. Nå har jeg en norskprodusert sofa med trekk som kan vaskes i maskin, utrolig praktisk med hund og barn. Du kan sikkert prøve på en av flekkene, arbeidet middelet forsiktig inn, la det virke litt og så presse det ut med et hånkle, og gå over med fuktig mikrofiberklut etter på. Man skal ikke gnikke hardt, bare fukte lett, arbeide det forsiktig inn i stoffet ved å dytte litt på det med en oppvridd klut.


Sist redigert av arrow : 06-02-15 kl 18:14.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no