Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har et symbol på mobilen jeg ikke vet hva er

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 10:00   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Har et symbol på mobilen jeg ikke vet hva er

Jeg har en Sony Ericsson K810i med Telenorabonnement. Helt øverst på skjermen har man jo typisk indikatorene for signalstyrke og batterikapasitet. Innimellom, jeg aner ikke når, dukker det også opp et lite ikon jeg ikke aner hva er for noe. Det er hvitt og blått, kan minne om Telenor-logoen, men er ikke helt lik. Den kommer og går. Noen som vet hva og hvorfor?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 10:06   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har et symbol på mobilen jeg ikke vet hva er

Ja, det er et GPRS-symbol. Det forteller når du er innenfor sonen.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 10:21   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har et symbol på mobilen jeg ikke vet hva er

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Ja, det er et GPRS-symbol. Det forteller når du er innenfor sonen.

Ach so. Jeg har åpenbart et soneskifte i huset da, for det kommer og går her inne.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:08   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har et symbol på mobilen jeg ikke vet hva er

Jeg har slått det av, fordi det trekker så mye strøm. Telefonen søker hele tiden om den er i sonen og jeg har null bruk for det.

  Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:22   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har et symbol på mobilen jeg ikke vet hva er

Albertine: Hvordan slår du det av?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 00:02   #6
Oliven
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 7
Oliven har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har et symbol på mobilen jeg ikke vet hva er

Ikonet du ser viser om mobilen bruker 3G-nettet eller ikke. Når du har 3G-dekning kan du bl.a. bruke telefonen til videotelefoni. Det går også raskere å surfe på nettet. Lydkvaliteten skal også være bedre under forutsetning at den du snakker med har fasttelefon eller også har 3G-dekning. Mobilen bruker også mer strøm når du har 3G-dekning.

På min K800i slår jeg av 3G ved å:

Meny -> instillinger -> kommunikasjon -> mobilnett -> GSM/3G-nett -> kun GSM -> velg

Oliven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 11:28   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har et symbol på mobilen jeg ikke vet hva er

Takk Oliven!
Jeg bruker ikke 3G og har ikke behov for det, så det var greit å få slått det av.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no