Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Spinoff fra "Ja, du er flink til å skrive"

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 21:51   #21
MiaPia
Superduperaktiv
 
MiaPia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 658
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Jeg regner egentlig meg selv for aa være relativt god paa smalltalk, men jeg lurer paa om jeg har tatt feil.

For 5 dager siden var jeg nemlig til dyrlegen med katten. Dyrlegen er en ung og ganske sjarmerende herremann, og mens vi ventet paa at katta skulle sovne fyrte jeg løs med litt smalltalk. Etterhvert skjønte jeg at vær og vind ikke var saa interessant, og katta kjempet febrilsk imot bedøvelsen, og den pinlige stillheten ble veldig paatrengende kom det. Den litt krampeaktige smalltalken der jeg etterpaa tenkte hvorfor i alle dager sa jeg det.

En time senere var katten og jeg paa tur hjem, dyrlegen tinte riktignok opp etter en god stund, men jeg vurderte en stund aa forlate hele kattedyret...
Jeg tror det er best at mine temaer for dyrlegebesøket forbigaaes i stillhet

*sporte helt av*

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:00   #22
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Jeg skravler lett. Noen ganger går jeg fra "møtet" og blir litt flau over at jeg ikke lot motparten slippe mer til.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:21   #23
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Er du god på smalltalk?

Nei, jeg er skikkelig dårlig. Men med litt rødvin innabords blir det ikke så aller verst.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:22   #24
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Smalltalk på fest er ikke helt min greie. Da foretrekker jeg å drikke tre øl fort, og gå rett på de dype samtalene.

Smalltalk med feks gamle damer, der er jeg konge!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:46   #25
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Smalltalk på fest er ikke helt min greie. Da foretrekker jeg å drikke tretti øl fort, og gå rett på de dype samtalene.

I den store telefonen, da? :dukke:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:49   #26
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Kommer helt an på dagsformen og på hvem jeg snakker med. På kundejulebord med mannen har jeg svært lite å bidra med, mens det går langt bedre med folk jeg har mer til felles med. Er ikke så glad i smalltalk, enig med rosinen.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:54   #27
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Åh, jeg får noia av smalltalk.

Jeg føler meg rett og slett dum og ukomfortabel når jeg må snakke med gamle onkler og tanter jeg ser en gang i året, for eksempel.
Gamle skolekamerater blir noe annet, da drar man gjerne frem gamle minner eller oppdaterer hverandre på livene sine.

Om jeg er i en "offentlig" situasjon, i garderoben til bassenget eller på bussholdeplassen, for eksempel, føler jeg at jeg ikke har noen ting fornuftig å si og får litt høyere puls om noen skulle komme til å snakke med meg.
Stort sett prøver jeg jo, men det blir sjelden noe mer enn forskremte kvekk.

Men dytt i meg en øl eller tre, og du skal få se på dronningen av smalltalk og tåkeprat!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:56   #28
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Jeg er ganske god på smalltalk. I jobben min er det helt nødvendig, så jeg har fått trening opp gjennom årene.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:04   #29
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Smalltalk-situasjoner unngås så sant det er mulig her.
Hvis alminnelig høflighet forlanger det, så forsøker jeg etter beste evne. Men jeg tror jeg etterlater ett av to inntrykk hos de jeg snakker med:

  1. Hun var en ufattelig kjedelig og treg person
  2. Hun var en skikkelig selvsentrert jabbekjerring, men litt morsom
Jeg er temmelig labil avhengig av søvnsituasjon og andre faktorer som virker inn på dagsformen, men jeg kjeder meg lett av vanlige smalltalktemaer. Når jeg i tillegg ikke er så veldig nysgjerrig av meg, og heller ikke ser på TV eller leser avisen (ref. annen tråd om søvnsituasjonen i hjemmet) så har jeg lite å smalltalke om. Så enten blir jeg så kjedelig at jeg kjeder meg selv, eller så jabber jeg i vei med anekdoter som forhåpentligvis er litt morsomme. Jeg glemmer ofte at det går an å stille litt spørsmål til de andre også, fordi jeg blir så stresset av hele smalltalk-settingen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 20:13   #30
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja, du er flink til å skrive"

Nei det er jeg skikkelig dårlig på.

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 20:18   #31
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja, du er flink til å skrive"

Absolutt ikke flink.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 20:19   #32
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja, du er flink til å skrive"

Opprinnelig lagt inn av MiaPia, her.

Jeg regner egentlig meg selv for aa være relativt god paa smalltalk, men jeg lurer paa om jeg har tatt feil.

For 5 dager siden var jeg nemlig til dyrlegen med katten. Dyrlegen er en ung og ganske sjarmerende herremann, og mens vi ventet paa at katta skulle sovne fyrte jeg løs med litt smalltalk. Etterhvert skjønte jeg at vær og vind ikke var saa interessant, og katta kjempet febrilsk imot bedøvelsen, og den pinlige stillheten ble veldig paatrengende kom det. Den litt krampeaktige smalltalken der jeg etterpaa tenkte hvorfor i alle dager sa jeg det.

En time senere var katten og jeg paa tur hjem, dyrlegen tinte riktignok opp etter en god stund, men jeg vurderte en stund aa forlate hele kattedyret...
Jeg tror det er best at mine temaer for dyrlegebesøket forbigaaes i stillhet

*sporte helt av*

Jeg synes du skal gi en inngående rapport.

Small talk er jeg god på, fordi jeg er flinkt til å stille spørsmål. Jeg har ofte fått høre at det har vært veldig hyggelig å prate med meg. De gangene jeg har fått høre det, har min samtalepartner stått for minst 80 % av snakkingen. Selv om jeg er god på det, så betyr det ikke at jeg liker det.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 21:36   #33
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja, du er flink til å skrive"

Jeg er ikke god til small talk. Jeg liker det ikke.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:43   #34
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja, du er flink til å skrive"

Psykologspesialisten på jobben sa: Du kan virkelig overhodet ikke jatte du....

Har jeg ikke noe interessant å snakke om får det heller være.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:02   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja, du er flink til å skrive"

Jepp.
Jeg er veldig god på sånn "vær og vind" snakk.
Kjekt noen ganger, for å komme i kontakt med folk.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:23   #36
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja, du er flink til å skrive"

Jeg tror jeg er god på jatting og småprating, men det hender at det stopper helt opp.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:30   #37
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja, du er flink til å skrive"

Ja, selv synes jeg at jeg fikser det, men jeg er litt usikker på hva de jeg sludrer med synes. Min ekstroverte side kan nok til tider være i overkant plagsom, og det har i det siste gått opp for meg at det kanskje ikke er alle som skjønner at jeg er selvironisk, og som antageligvis går og tror at jeg skryter av meg selv nonstop.

"Ja, jeg er tidenes beste kokk. "

"Kødder du? Selvfølgelig har jeg peiling på musikk/film/bøker/mote/politikk, hva tar du meg for? "

:trengerenkneggesmileyIRL:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 16:45   #38
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja, du er flink til å skrive"

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

:trengerenkneggesmileyIRL:

Så høylytt, ekstrovert knegging funker ikke? :hører det for seg:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 16:48   #39
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja, du er flink til å skrive"

Jeg er veldig god på smalltalk!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 16:51   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja, du er flink til å skrive"

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Så høylytt, ekstrovert knegging funker ikke? :hører det for seg:


Det er selvfølgelig noe jeg skal teste ut ved neste anledning.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no