Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan få til skjørt?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-13, 19:47   #1
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Hvordan få til skjørt?

Jeg har lyst til å begynne å bruke skjørt, men får det ikke helt til. Jeg ser mange fine skjørt rundtom, men synes det er vanskelig å finne overdeler som passer til. Kan erfarne skjørtbrukere hjelpe? Hvordan få skjørtekledd et stuttjukt timeglass, med store pupper, brei rumpe og rikelig med legg-i bredden? Jeg er sikker på at det skal kunne gå an å se fin ut, og ikke se ut som en karikatur-Gro, Angela Merkel eller som medlem i en eller annen erkekonservativ kristenmenighet, men får det bare ikke helt til.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 19:50   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.805
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Jeg synes det var mye lettere da jeg var tynn. Da brukte jeg ofte tynne, ettersittende gensere eller topper. Nå må jeg ha noe med litt mer...ehh, plass i. :ikke hjelpsom, men lurer også:

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 21:12   #3
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Jeg er også tjukk, men bruker bare skjørt. Har strømpebukse, topp/singlet og cardigans til. Ikke dressjakke for da ser jeg bare enda tjukkere ut!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 21:13   #4
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Jeg er veldig glad i skjørt, men må kjøpe meg noen cardigans som passer til.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 21:16   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Jeg er også tjukk, men bruker bare skjørt. Har strømpebukse, topp/singlet og cardigans til. Ikke dressjakke for da ser jeg bare enda tjukkere ut!

Har du topper som sitter tett rundt magen? Jeg spør fordi jeg gjerne skulle brukt mer skjørt, men jeg er veldig lite komfortabel med tettsittende tøy, derfor ender jeg med bare kjoler.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 21:16   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Jeg sverger til knelange skjørt med mildt ettersittende topper og ditto cardigans til. Går knapt i noe annet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 21:35   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg sverger til knelange skjørt med mildt ettersittende topper og ditto cardigans til.

Jeg bruker også mye mye av det. Utskrådde skjørt og tettsittende topper, med jakke utenpå.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 21:40   #8
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Jeg tror du skal gå for skjørt med litt vidde. Da får du frem smal midje og skjuler rumpe og lår litt. Toppen bør da være litt ettersittende eller i hvertfall være fasongsydd.

__________________

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 22:12   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Jeg er også timeglass og ikke noe radmagert timeglass. Jeg bruker blyantskjørt med lett ettersittende topper og cardigans eller med stretchy skjorter.

Min siste meget lykkelige investering er det ganske strtechy skjørtet som ser veldig business ut fra Boden, som heter Breadwinner Skirt. Det er virkelig i super kvalitet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 22:13   #10
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg sverger til knelange skjørt med mildt ettersittende topper og ditto cardigans til. Går knapt i noe annet.

Der har du meg og.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 22:40   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Dongeriskjørt og hettejakke.
Jeg ser best ut i skjørt som har litt A-fasong.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 22:41   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Jeg er også interessert. Jeg kan bare bukser. Dvs kan og kan, men det er nå det jeg har på meg.

Jeg bruker skjørt i syden, men bare med singlet til på dagtid, aldri på kvelden for å pynte meg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 23:33   #13
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Takk for innspill. Fint skjørt, Harriet. Kjekt med bildetips.

Jeg har skjønt det slik at ca. knelengde, og enten blyantskjørt eller svak a-fasong kan fungere. For mye vidde gjør gjerne rumpa mi enda større, synes jeg. Jeg synes det er vanskelig med toppene. Enten blir de for store og bumsete, ellers blir de for trange, og struttete eller sprikete. Finnes det noen norsk butikk/nettbutikk der jeg kan få skjorter/topper med plass til pupper, og som samtidig sitter pent på resten? -Ala Bravissimo, men litt mer tilgjengelig, kanskje?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-13, 08:45   #14
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Samme lurer jeg på også. Jeg får til skjørt egentlig, men sliter med å finne "passe tettsittende topper".

Så jeg henger i tråden.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 20:21   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Det er jo også inn med strikkegensere til skjørt nå da, ser massevis av damer som bruker det

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 18:59   #16
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Skjørt er så stilig på de som får det til, men jeg synes det er vanskelig å få til selv.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 19:23   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg synes det var mye lettere da jeg var tynn. Da brukte jeg ofte tynne, ettersittende gensere eller topper. Nå må jeg ha noe med litt mer...ehh, plass i. :ikke hjelpsom, men lurer også:

Samme her! Skjørt er lagt på vent. Til jeg greier å slanke meg tilstrekkelig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 19:27   #18
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Slik bruker jeg skjørt (har kuttet av meg hodet). Bruker det på samme måte nå, men da med kort jakke (til livet) og ull-strømpebukse til. Kan også bruke genser, da gjerne en baggy en utenpå, som går til livet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (163,0 KB, 78 visninger)
Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 19:27   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Jeg syns også skjørt er mye lettere hvis magen ikke stikker for mye ut. Foretrekker rette eller lett utskrådde skjørt som slutter litt over kneet. Blyantfasongen med smalere nederst passer ikke meg. Glidelåsen må være i siden eller bak, ikke foran. Jeg bruker mye skjørt, og med mange forskjellige slags overdeler. Noen ganger korte topper eller trøye inni, noen ganger romslig og litt lang genser, noen ganger kort og innsvingt genser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 19:29   #20
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan få til skjørt?

Og slik.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (53,1 KB, 53 visninger)
Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no