Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Baker dere brød?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Baker du brød selv?
Ja - alltid hjemmebakt - av egen oppskrift 35 30,70%
Ja - alltid hjemmebakt, av ferdige melblandinge 13 11,40%
Hjemmebakt en gang i blant 49 42,98%
Baker aldri brød selv 17 14,91%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-08, 09:26   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Alltid er vel å ta i, jeg tipper jeg kjøper 1-2 brød i uken. Resten bakes etter innfallsmetoden, men inspirert av Mims hellebrød/flytende brød. Man tager hva man haver osv.

Men innimellom funker heller ikke, så da stemte jeg det første alternativen

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 09:27   #22
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baker dere brød?

Foreløpig går det i kjøpebrød, men har tenkt en god stund at jeg må kjøpe meg nye brødformer.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 09:42   #23
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Nesten alltid hjemmebakt, bruker brødmaskin, noen ganger ferdigblanding, men stort sett ikke.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 09:46   #24
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baker dere brød?

Alltid. Det er klart vi i blant kjøper brød - når vi har gått tomme og ikke rekker og bake, for eksempel. Men vi baker brød. Hjemmelaget, hjemmekomponert, uten maskin, men med mannens sterke elte-armer

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 09:53   #25
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baker dere brød?

Jeg er en periodebaker. Nå har bakeperioden vart en stund med unntak av et lite opphold i begynnelsen av graviditeten. Magen stopper opp med kjøpebrød.

Står tre brød til heving på kjøkkenet nå. Egenkomponert oppskrift.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 10:08   #26
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baker dere brød?

Baker som regel sjølv. Egenkomponert oppskrift i brødbakemaskin. Går som regel eit brød for dagen her ( ofte eit brød til eit måltid )

Baker grovbrød i ovn inn i mellom. Og så loff, horn, boller osv osv

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 10:11   #27
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baker dere brød?

Har vært periodebaker tidligere, men etter at vi fikk brødbakemaskin kan jeg si alltid.
Har prøvd ferdigblanding, men det var fysj, så jeg har eksperimentert meg fram til en god melblanding som hele familien liker.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 10:14   #28
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Baker dere brød?

Det går litt i perioder her, men jeg kjøper nok mest brød.

Bruker som regel ferdige blandinger med noe attåt! Synes det er utrolig kjekt, også slipper jeg å ha skuffen full av ulike typer mel og kornblandinger (i og med at jeg ikke baker så ofte...).

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 10:32   #29
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baker dere brød?

Vi har alltid hjemmebakt. Jeg baker etter egen oppskrift så jeg er helt sikker på at det ikke lurer seg oppi noe som lillebror ikke tåler.

Vi fikk en stor Kenwood til bryllupet våres for 10 år siden og jeg har igrunn bakt hele tiden - bortsett fra årene vi bodde i USA. Jeg prøvde og bake der også, men de ble ikke noe gode. Fant så mye nydelig og sunne brød på brød-bakeriene at det gikk helt fint

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 10:33   #30
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.480
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Mannen min () baker en gang i uka og det holder oss med brød til neste gang han baker. Han er veldig flink til å lage brød, og lager det fra egen oppskrift. Vi har kjøpebrød veldig sjelden, og jeg merker at magen min har blitt "bortskjemt" av å få skikkelig grovt brød, for den liker ikke kjøpebrød noe særlig.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 10:36   #31
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.796
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baker dere brød?

Jeg har sjelden bakt brød selv, synes ikke jeg har fått dreisen på det. Inspirert av Tåtti kjøpte vi derimot brødbakemaskin for penger vi fikk til jul, og etter det har vi faktisk hatt hjemmebakt brød hele tiden. Det er til og med godt. Men jeg tror jeg må eksperimentere litt og finne et par alternative blandinger, jeg blir ofte lei av å spise det samme brødet hele tiden. Jeg baker alltid loff og rundstykker selv da, det har jeg dreisen på. Men det går i kategorien "godterimat" her i huset, så derfor blir det bare ved spesielle anledninger.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 10:39   #32
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Jeg savnet et alternativ - Stort sett alltid hjemmebakt.

Jeg baker som regel, men av og til kommer det noe kjøpebrød ja. Jeg baker stort sett av grovbakstblanding, tilsatt litt ekstra.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 13:54   #33
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baker dere brød?

Nei, baker ikke selv. Jeg og gjærbakst er ikke forenelig, og de gangene jeg har prøvd, så kan jeg omtrent slå i hjel en mann med resultatet...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 13:56   #34
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baker dere brød?

Jeg er periodebrødbaker. Er veldig glad i å bake annen gjærbakst, men brød er forskrekkelig kjedelig. Nå har vi levd på kjøpebrød i to måneder, tror jeg. Kanskje på tide å finne fram sleiva igjen.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 14:01   #35
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Baker dere brød?

Brødene våre blir aldri gode så vi har sluttet å bake. Vi kjøper eller baker av ferdig melblanding. Ellers er jeg velsignet med en mamma som baker mye brød til oss.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 14:20   #36
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.153
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hjemmebakt, egen oppskrift. Jeg er avhengig av godt grovbrød, og har bakt siden jeg flyttet hjemmefra. :god på noe:

Men oppskriften vil du ikke dele med oss?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 14:41   #37
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Baker dere brød?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men oppskriften vil du ikke dele med oss?

Her.



Torsk er muligens noe mer rundhåndet med saltet enn det jeg er, men vi bruker sånn omtrent samme oppskrift.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 14:42   #38
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.153
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Takker.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 14:58   #39
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Baker dere brød?

Vi baker mye selv, (dvs. at kjæresten gjør i hvertfall), men kjøper også.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 14:59   #40
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baker dere brød?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Mannen min () baker en gang i uka og det holder oss med brød til neste gang han baker. Han er veldig flink til å lage brød, og lager det fra egen oppskrift. Vi har kjøpebrød veldig sjelden, og jeg merker at magen min har blitt "bortskjemt" av å få skikkelig grovt brød, for den liker ikke kjøpebrød noe særlig.

Jeg kan signere Adrienne i sin helhet. Bortsett fra at min kjære også eksperimenterer med lyse brød innimellom. Han har etterhvert blitt så avansert at han ikke bruker oppskrifter i det hele tatt, bare slenger oppi litt sånn og sånn etter dagens lyster. Det er mulig det er ganske normalt, men det skal ikke så mye til for å imponere meg på bakefronten. :ikke veldig glad i å bake:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no