Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skryt av vinterdress

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-10, 17:39   #141
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Her er Hannah i str 128.
Som dere ser er den litt for lang i armer og bein NÅ, men med tanke på at denne skal brukes neste vinter, kan hun jo fort vokse 5 cm + på ett år vil jeg tro? Og da er denne ganse passe.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSCF3382.jpg (182,6 KB, 50 visninger)
__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 17:57   #142
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Tror den kommer til å sitte som ett skudd om et år! Fin jente du har

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 21:37   #143
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Hannah bruker 116 i sin Jonathan dress i år.
Og Reimadressen i 110 var for liten i høst. For kort i beina.
Hun brukte 104 i Troll da hun var 3.

Mine gjør det samme. Lillebror som ble 4 i november bruker dress str 110/116, og i en annen 116, så de er omtrent like store kanskje. Ellers bruker han bukser i 110 og overdeler ofte i 116.

  Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 16:48   #144
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.898
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Drar opp denne igjen, må ha ekspertise-hjelp

Tenkte å kjøpe en sånn dress til jenta. Ser de har satt ned prisen på dressene fra Twins på Markedsplassen nå nemlig. Ser for meg at det lurt å ha en ekstra dress. Vurderer å kjøpe en av hver sort, altså en med avtagbart ullfor og den med fast for. Er det veldig plundrete med utagbart for til så små barn?

Hun begynner i barnehagen til høsten og blir 2 i april. Frem til nå har hun vært ganske så slank. Normal høyde, litt under normalen i vekt. Holder 86, eller bør jeg satse på 92? Eller en dress i hver str?

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 17:41   #145
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Er Twins det samme?

Det er jo forsåvidt greit med uttagbart for, jeg liker best fast da. Men
man kan jo bare ta ut foret og bruke det som "fleece/ulledress" under. Uten at den er festet til dressen?

Om Twins er lik Mikk-line i str ville jeg kjøpt 92 iallefall. Peder på 2 bruker 98 nå.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 17:41   #146
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Drar opp denne igjen, må ha ekspertise-hjelp

Tenkte å kjøpe en sånn dress til jenta. Ser de har satt ned prisen på dressene fra Twins på Markedsplassen nå nemlig. Ser for meg at det lurt å ha en ekstra dress. Vurderer å kjøpe en av hver sort, altså en med avtagbart ullfor og den med fast for. Er det veldig plundrete med utagbart for til så små barn?

Hun begynner i barnehagen til høsten og blir 2 i april. Frem til nå har hun vært ganske så slank. Normal høyde, litt under normalen i vekt. Holder 86, eller bør jeg satse på 92? Eller en dress i hver str?

Løst for er greit så lenge de ikke skal ordne seg selv. Minstemor er jo av samme årstid og størrelse. Har kun en vinterdress ( Troll-dress) i str. 86. Men siden dressene er så dyre og vi ønsket å spare dem litt, så har hun en annen vårdress når den tid kommer. Sånn i etterkant ser jeg jo at vi kunne ha skippet det med løst fór fordi vi tok jo det aldri ut. Men passformen på Troll var veldig fin til barn som er litt spe og som er små i snøen. Det var de alle 3.

Fra neste år er det dog Reima på dem alle. Mye lettere å få på.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 19:15   #147
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Twins er vel det nye navnet til Mikk-Line, eller? Jeg ville definitivt satset på 92, venla. Om ikke 98.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 19:57   #148
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.898
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Er Twins det samme?

Mener å ha lest et sted at Mikk-Line skiftet navn til The Twins fra årsskiftet. Men ser at nettbutikkene selger begge merker om hverandre, så er ikke 100% sikker.

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Det er jo forsåvidt greit med uttagbart for, jeg liker best fast da. Men man kan jo bare ta ut foret og bruke det som "fleece/ulledress" under. Uten at den er festet til dressen?

Om Twins er lik Mikk-line i str ville jeg kjøpt 92 iallefall. Peder på 2 bruker 98 nå.

Så for meg at den kunne brukes høst og kanskje vår med utagbart for. Men det er jo også praktisk med fast for om man skal ha på dressen i en fei, eller hun vil hjelpe til selv. Så størrelsene er ganske normale?

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 19:58   #149
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.898
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Twins er vel det nye navnet til Mikk-Line, eller? Jeg ville definitivt satset på 92, venla. Om ikke 98.

Tror jeg satser på 92.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 20:25   #150
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Så størrelsene er ganske normale?

Vel.
Peder på 2 år har brukt 98 i høst/vinter. Har kjøpt 104 til han neste år.
Hannah på 4,5 har fått str 128 til høsten! Du ser bilder lenger oppe. Men mine barn er litt over snittet da. Men ville definitivt gått for 92, kanskje nesten 98 også. Om hun allerede er 2 år, og bli 3 neste vinter.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 20:26   #151
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.863
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Sto det ikke at de var små i str? eller var det i en annen nettbutikk.
Poden på 3,5 har en i 104, den er egentlig stor men så er han en liten 3åring da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 20:27   #152
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Mini her var 2 i juni og han har 92 i ReimaTec. Den er ikke mer enn akkurat passe nå, så jeg ville absolutt tenkt på å gå opp til 98 når jeg tenker meg om. Mikk-Line er mye mindre enn ReimaTec og Ticket, feks.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 20:28   #153
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Jeg har bestilt 110 til mini til neste sesong. Han blir 3 i juni. Tror den kan bli i største laget i begynnelsen av sesongen, men 104 blir nok fort knapp.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 21:21   #154
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Tror jeg satser på 92.

Heller akkurat passe med litt å gå på, enn altfor stor. Det blir fryktelig tungt i snøen. Ser en del barn i barnehagen der foreldre liksom har helgardert seg. Fryktelig tungt å subbe rundt i. Lett dress og lette sko er det beste. De vokser ikke så mye etter fylte 1 år som første året. Hvor lang er hun nå? Vi har str. 92 i Reima liggende som skal brukes neste vinter vi. De er jo litt store i str, men likevel.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 21:42   #155
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.898
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Hm, vanskelig dette med størrelse. Hun er 10 mnd nå, så blir 1,5 i oktober da hun trenger en dress. Nå er hun vel rundt 72 cm lang. Er hun omtrent som Minstemor da Dronningen?
Er Trolldressene store eller små i str?

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 21:51   #156
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

10 mnd: 8,8 kg og 73 cm
15 mnd : 10 kg og 76 cm

Jeg vil tippe hun er 82-83 cm nå og var 10,4 kg i dag (er syk og har ikke spist siden onsdag). Neste måling blir nok ellers i april. Trolldressen i 86 kan hun altså bruke helt ut.

Troll var tidligere helt normale i str. i alle fall, mens Reima tilsvarte ofte ett nr for stort nesten. Vi har hatt Troll i 86, 92 og 110. Gikk gradvis over til Reima etter hvert. Mens den første røde har alle tre brukt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 22:26   #157
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.898
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skryt av vinterdress

Da er de hvertfall ganske like i størrelse ved 10 måneder. Regner med hun ikke vokser så voldsomt fremover. Så 86 passer sikkert på senhøsten, så får jeg heller kjøpe en større om hun rekker å vokse utav den i løpet av vinteren. Ser for meg at det er veldig upraktisk å ta seg frem i alt or stor dress.

Vurderer babydressen til Reima i str 80 om vi ikke kjøper denne.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no