Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Barndommens kosedyr, har du det ennå og er det med i sengen?
Ja, jeg har det og sover helst med det 2 1,14%
Ja, jeg har det, men bruker det ikke aktivt, står på hylle, ligger i eske etc 41 23,30%
Nei. 132 75,00%
Dustepoll 1 0,57%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-10, 13:33   #41
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg har jobbet med briter i 22 år og bodd der i 12 år men kjenner ingen som går til sengs med Teddy. Hva er det jeg kan ha gått glipp av?

Det stod i artikkelen at spesielt mennene gjemte vekk bamsen om de fikk damebesøk, så du har nok hatt deg med noen teddyhuggers ja.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:36   #42
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Nei, ingen gamle (eller nye) kosedyr i senga mi.
Mamma og pappa bedrev utagerende rydding på loftet for noen år siden, så da ble stort sett alt kastet. Uten at det tar nattesøvnen i fra meg.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:36   #43
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.996
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Min favoritt fra barndommen, tøyhunden Pjuti, sover i min datters seng sammen med et utall andre støvsamlende plysjdyr.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:38   #44
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Jeg har bilde av meg selv sovende med en musebamse i armkroken. Det var visst favoritten, men jeg husker den ikke. Husker ikke at jeg sov med bamser eller dokker, så jeg slutta sikkert ganse tidlig med det. Bamsen ble sikkert helt utslitt, for den har jeg ihvertfall ikke lenger.
Har forskjellige andre bamser og tøydokker, de er enten på møkeloftet eller på rommet til minsten.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:42   #45
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Jeg har bamsen jeg fikk da jeg ble født, og en høyt elsket tiger. Begge ligger i kasse på toppen av et skap.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:45   #46
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det stod i artikkelen at spesielt mennene gjemte vekk bamsen om de fikk damebesøk, så du har nok hatt deg med noen teddyhuggers ja.

jaha, det skal jeg nok slett ikke se bort fra da

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 14:16   #47
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Jeg elsker bamsen min. Dessverre er den veldig slitt etter veldig mange netter med meg.
Jeg hadde han i senga helt til jeg ble voksen og samboer.
Et lite unntak da jeg var tidlig tenåring og trodde jeg var for stor til bamser.

Den har også "magiske evner" og lindrer smerte, jeg husker jeg alltid la den på magen eller hodet hvis jeg hadde vondt, og smertene forsvant alltid. Barna mine får låne den hvis de har vondt, og da lindres smerten. Muligens placeboeffekt, får jeg vel tilføye for ikke å framstå som fullstendig kokko.

Så jeg stemte "står på hylle", men hadde jeg vært singel hadde jeg nok endt opp som britene.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 14:23   #48
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Jeg har "Vofs", han er snart 32 år, men han ligger overhode ikke i sengen min. I en skuff... tror jeg.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 14:45   #49
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Ungene har overtatt mine gamle kosedyr. Bamsen jeg kunne ha funnet på å ha på en hylle ble mistet i 1993.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 16:01   #50
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Kult. Skal ta en liten runde på hotellet til scenebyggerbritene og sjekke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 16:38   #51
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Jeg har katten min. Fant den her når vi ryddet i kjelleren. Den kommer aldri i sengen igjen, men sliter med å kvitte meg med den. Så den ligger nedpakket.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 17:16   #52
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Min barndoms kosekanin har avgått ved døden. Jeg hadde den helt til en jentene hadde omgangssyken. Hun kastet opp på sin og fikk låne min. Den stod så fint i et norges glass. Så kastet hun opp igjen, på min kosekanin. Da var det ikke mer å gjøre enn å kaste den. Den var så tynnslitt at jeg ikke turte å vaske den en gang til.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 17:29   #53
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Jeg hadde ikke kosedyr da jeg var liten, og langt mindre nå. :kald:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 17:30   #54
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Kaninen Ninnininni sitter trygt bak glassdør i bokhyllen i stuen. Jeg har en haug av de andre kosedyrene på en hylle over sengen, men det er bare fordi de havnet der etter at Knotten mente jeg burde ha dem i sengen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 17:33   #55
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.849
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Jeg hadde i grunnen ikke kosedyr som barn en gang jeg. Så det er ingen mulighet for at jeg skal ha det nå i hvert fall.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 17:40   #56
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.488
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Både Bamse og Vovven lever fortsatt, men de er lagt pent bort i en eske, for de tålte ikke å koses mer med. Den bamsen som overtok etter mine kjære Bamse og Vovven ligger hjemme i senga mi hos mamma og pappa og lånes aller nådigst bort til ungene når vi er der.

Bortsett fra det så mangler det ikke akkurat på kosedyr i huset om jeg skulle få akutt behov for å ha en bamse i senga, vi har massevis og lassevis.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 17:43   #57
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Jeg hadde en apekatt som het Julius og den er i hus fortsatt, men sammen med alle andre kosedyr som jentene har fått på lekerommet. Venninna mi som er britisk har alltis hatt bamser i senga si når jeg tenker meg om - hun er 35.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 17:45   #58
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.015
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Nei, kort og godt.

Minsten her sover fortsatt med bamse (hund) i sengen, han er snart 8. Er litt spent på når han evt. vokser det av seg, for fortsatt har han hunden trygt og godt i armkroken når jeg titter inn til han midt på natten.

Etter en natt i dobbeltseng med han forrige uke kan jeg også rapportere om at han våknet i løpet av natten og lette etter bamsen til han fant den og la seg ned til å sove igjen.

Jeg HÅPER han gir slipp på bamsen av seg selv etterhvert.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 18:19   #59
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Min gode gamle Banse lever i beste velgående. Ligger på rommet til en av ungene, sammen med div andre bamser.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 18:34   #60
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tredjedel av voksne briter tar med seg Teddy i sengen

Thomasbamsen(apekatt vunnet i tombola i Vika et sted) bodde i sengen min fra jeg var 7 1/2 til jeg var 19 år. Da var han så utslitt at han ble pensjonert og der bodde han til jeg flyttet i 1995. Da var alt håp ute og søppelfyllingen var eneste utvei.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no