Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Reparere vaskemaskin eller kjøpe ny?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-07, 09:33   #1
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reparere vaskemaskin eller kjøpe ny?

Ja, hva skal vi gjøre? Vi har en syv og et halvt år gammel vaskemaskin som i det siste har bråket veldig ved sentrifugering, noen ganger også i vaskeprogrammet. Det høres ut som en dunking og den kommer på samme sted i runden, om du skjønner.

Hva lønner seg egentlig? Å tilkalle reparatør og kanskje få det reparert, samtidig som man ender opp med regning uansett? Gå på Elkøp og kjøpe ny på salget etter jul?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 09:42   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reparere vaskemaskin eller kjøpe ny?

Jeg hadde ringt en reparatør og forklart saken, i tilfelle det er noe han skjønner hva er med en gang, og det er noe enkelt og billig. Ellers hadde jeg nok kjøpt ny, siden den er såpass gammel. (Hvis ikke det er Miele eller annet som er ment å vare i 20 år). Min vaskemaskinerfaring er at når det først begynner med reparasjoner, så fortsetter det... Jeg angret på at ikke vi hadde byttet ut vår istedet for å koste på den så mye.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 11:56   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reparere vaskemaskin eller kjøpe ny?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg hadde ringt en reparatør og forklart saken, i tilfelle det er noe han skjønner hva er med en gang, og det er noe enkelt og billig. Ellers hadde jeg nok kjøpt ny, siden den er såpass gammel. (Hvis ikke det er Miele eller annet som er ment å vare i 20 år). Min vaskemaskinerfaring er at når det først begynner med reparasjoner, så fortsetter det... Jeg angret på at ikke vi hadde byttet ut vår istedet for å koste på den så mye.

Det var mer eller mindre ordrett det jeg skulle si, så da siterer jeg bare for å understreke poenget.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 12:54   #4
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reparere vaskemaskin eller kjøpe ny?

Når vår røyk nå i våres, så byttet vi den ut. Den var syv år og meget godt brukt.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 13:03   #5
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reparere vaskemaskin eller kjøpe ny?

Vi har hatt en reprasjon på vår vaskemaskin. Den tømte ikke ut vannet etter vask, det lå da en sokk i en slange som tettet. Utrolig irriterende å betale 1000 kr for dette når vi kunne gjort det selv.. Men vi visste jo ikke hvor vi skulle lete..

Så jeg kommer ikke til å reparere maskina dersom det skulle skje noe igjen, for det var jo svindyrt!!

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 11:07   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reparere vaskemaskin eller kjøpe ny?

Ja, du sier noe. Dette er absolutt ikke noen Miele, det hadde vi ikke råd til den gangen. Helten har mest lyst til å kjøpe ny, og det har jo jeg også. Noe sier meg at det fort blir penger ut vinduet, men så var det dette med miljø, da.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 11:11   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reparere vaskemaskin eller kjøpe ny?

Du sparer vel ikke miljøet så veldig mye om du reparerer vaskemaskinen nå og en gang i april og en gang i oktober, og så kanskje må bytte den ut i desember neste år. Det er nemlig et ikke utenkelig scenario. Men selvfølgelig, du kan ha flaks, så det bare er en liten filleting, og maskinen vasker i sju år til. Det er bare såpass irriterende med reparasjoner og flere dager uten vaskemaskin stadig vekk, at jeg ville kjøpt ny først som sist. Sier jeg av bitter erfaring.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 11:13   #8
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reparere vaskemaskin eller kjøpe ny?

Ja, det er dette med miljø. Men så må man dessverre tenke økonomi også. Dersom dere har råd til å få en reperatør til å fikse den, så gjør det. Du kan få et prisoverslag først, tror det i seg selv koster 400,- (usikker) Men det kan jo bli billigere likevel.

Å kjøpe ny maskin på elkjøp er jo en annen risiko Men du får da service på den innenfor de 5 årene med reklamasjon Ikke sikkert maskinen varer så mye lenger etter 5 år.... (egenerfart)

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 14:04   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reparere vaskemaskin eller kjøpe ny?

Jeg tror kanskje jeg heller mot å kjøpe ny, ja.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 14:16   #10
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reparere vaskemaskin eller kjøpe ny?

Skjedde noko med vår vaskemaskin for nokon år sea, ringte reparatør og det var ein enkel sak å fikse. Betalte 500 kr. Og da fungerte den supert i nokon år til. Bytta no, 12 år gammal. Billig merke.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
vaskemaskin

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no