Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God, saftig glutenfri pizzabunn

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-08, 12:47   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel opp

God, saftig glutenfri pizzabunn

Nå har jeg riktignok ikke prøvd denne, da jeg kan spise vanlig pizzabunn, men jeg kom over den da jeg søkte etter en Barmen-oppskrift i dag, og den høres jo ganske bra ut.

Glutenfri pizza

Til slutt vil vi ta med denne historien fra Gunbjørg:

Vi fikk diagnostisert cøliaki på vår 5 år gamle datter tidligere i år. Dette har ført til total omlegging av kostholdet for hennes del. Det meste av maten er fremdeles førsteklasses, men pizzabunner har hatt en tendens
til å bli veldig tørre.

Nå prøvde jeg å bytte ut vanlig hvetemel med glutenfritt mel i Barmens 3-minutters pizza-bunner, og de ble kjempegode. Saftige, smakfulle og en glede å sende med henne i barnehagen den dagen de lagde pizza til alle de andre !

Det er alltid behov for nye oppskrifter innen glutenfritt kosthold. Kanskje det kunne vært en ide å legge ut den oppskriften jeg brukte på Barmenys sider.

3 dl. lunkent vann
1 dl. olivenolje
1/3 pk. gjær
1 ts salt
450 g. glutenfritt mel (med fiber, men det kan jo være valgfritt)
1 ss fiberhusk

La Fiberhusk svelle i 1 dl. vann i 10 minutter.
Løs gjæren i 2 dl lunkent vann. Bland i resten av ingrediensene inkl. den ferdig svellede Fiberhusken. Ellers samme fremgangsmåte som på originaloppskriften.

Takk for gode sider.
vh/
Gunbjørg"

Klippet herfra.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no