Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forumfashion

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-10, 14:31   #1
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forumfashion

Nå har jeg vært en stund på ymse forum, en ting som stadig slår meg er flokkmentaliteten. Ganske fascinerende, egentlig.
Det første jeg la merke til var vognmafiaen på DetAndreStedet, tror jeg. Det var OTH for alle pengene, før Bugaboo-en tok over. Hadde du ikke buggis var du helt ute, og det var nesten surrealistisk å gå rundt på nærsenteret mitt og kjenne igjen en bruker på vognen! På DetAndreStedet var det også en periode bukplastikken lå tjukt over forumet.
Det er lenge siden jeg var der, så jeg husker ikke hva som kjennetegnet en DårligMor, det var muligens MME og middagsglass fra Nestle - den store stygge ulven.
FP har sine moter også; OddMolly er muligens ikke lenger FP-uniformen, og det kan godt hende at alle de som kjøpte seg Ilse Jacobsen regnjakke og støvler har slitt de ut, eller snarere (lengden og antallet shoppingtråder tatt i betraktning)har gått lei og kjøpt noe annet. Ungene går i enten egenproduserte klær, eller dansk design. Sistnevnte er ofte foretrukket fordi de ikke vil at ungene skal ha samme klær som røkla. Enda godt FP-ungene ikke går i samme barnehage og skole, for nærmere skoleuniform enn Katvig og Molo skulle en i så fall sett langt etter!

FP er viden kjent for å være rødstrømpeforumet der de bare serverer fra bunnen og økologisk mat, og det stemmer så godt at jeg ikke gidder å harselere med det. Redningsvest, refleks og sykkelhjelm er også kjedelige PK-temaer som det ikke er noe gøy å harselere med. Alle sier i hvert fall at de har det og bruker det, og jeg har i hvert fall konkludert med at det er få FP-ere i mitt nabolag ...
Bukplastikk slo aldri helt an på FP, for her trener man tross alt Zumba og hva det nå heter på Elixia hver dag. Slankeoperasjoner derimot, kan man vel nesten påstå at har blitt en hit, men det er mulig Aleris har sendt en eller annen inn her som undercover agent eller noe? Egentlig burde FP få provisjon av inntektene til Aleris, når jeg tenker meg om. Samme gjelder en viss gynekolog, som knapt kan ha tid til andre pasienter enn FPs kvinnelige brukere. Og når man først starter på den tanken, kan man fortsette til Unipath ltd. (prod. av Clearblue) som kom seg helskinnet ut av den globale økonomiske krisen takket være iherdig pinnetissing fra FPs ikke fullt så fertile brukere.
Så, er det mer som kjennetegner en FPer? Vedkommende har i hvert fall minst en iPhone, opptil flere penbestikk, men driver lite med penservice. Hadde jeg orket å lete opp gamle undersøkelser, kunne jeg sikkert fortalt hvilket bestikk og hvilket servise som går igjen, men det gidder jeg jammen ikke!



Og så ble jeg avbrutt av ammepause og kom ut av den fine tankerekken min. :sutre:
Hva har jeg glemt?
Nespresso-maskinen. Hvordan kunne jeg glemme den?!
Og Boden! Man shopper ikke fra Ellos, her er det Boden for alle pengene!
Ja, også har man fine kjoler fra Desigual og matchende El Naturalista-sko. Og muligens i kontakt med sin indre sosionom så det holder?
Den jevne FP-er har strikking som sitt foretrukne håndarbeid, og tro ikke at det strikkes med superwash og garn fra Europris! Neida, her er det designergarn fra Indre Nepal, til en kilopris på 2000,- kroner som er tingen!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare

Sist redigert av Ru : 27-10-10 kl 14:39. Årsak: Ja, også flisespikking da!
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:34   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forumfashion

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:35   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumfashion

Åhjo!

De drikker kun kaffe laget med sin fancy Nespresso-maskin!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:36   #4
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forumfashion

Du har glemt Desigual, Container og Boden

- og nå er luksusgarn på vei inn med full styrke

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:37   #5
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forumfashion

Det er sikkert Ari Behns servise som kjennetegner det FP'ske hjem

Ellers syntes jeg det var fornøyelig lesning.

(Du glemte å nevne Boden-klær )

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:37   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumfashion

Boden. Og garn.
Det rant ut med morsmelken, gitt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:37   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumfashion

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Åhjo!

De drikker kun kaffe laget med sin fancy Nespresso-maskin!

Nja, det er nok en del her som vil mene at det er litt lite miljøvennlig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:38   #8
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumfashion

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nja, det er nok en del her som vil mene at det er litt lite miljøvennlig.

Dessuten boikotter vi vel Nestlé?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:38   #9
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forumfashion

Mye på kornet her altså.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:38   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumfashion

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:39   #11
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Forumfashion

Jeg er litt glad for at jeg nesten ikke aner hva du snakker om.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:40   #12
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Forumfashion

Fin oppsummering for meg som er nyinnflyttet, slik at jeg vet hva jeg har rotet meg borti.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:40   #13
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forumfashion

Jeg mener å ha kommentert dette før. Du har visst fått med deg alt jeg tenkte på og mere til!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:40   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumfashion

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Dessuten boikotter vi vel Nestlé?

Njah, ikke på det punktet der, tydeligvis.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:40   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forumfashion

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:42   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumfashion

Fnis. Men jeg innser at jeg nok ikke er den jevne FP-bruker. Jeg har Nespressomaskin og bedriver heftig jogging (vi har jo egen joggetråd, må vite). Men barna mine går verken i egenprodusert, Nøstebarn eller dansk design. Og jeg har ikke en gang iPhone (eller smartphone, for den saks skyld.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:42   #17
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forumfashion

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:43   #18
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forumfashion

Jeg har landet på at jeg bare boikotter Nestlé-barnemat. Jeg er for glad i latmannskaffe og Lion-sjokolade.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:43   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumfashion


Du glemte mooncup'en. Den er viktig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 14:44   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forumfashion

Jeg drikker ikke kaffe, men det er selvsagt utelukkende fordi jeg boikotter Nestlé.

Ikke røyker vi heller, vel?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no